Onko sinullakin emännän kyhmy niskassa? Tällä pienellä liikkeellä pääset siitä eroon

3157071

Emännän kyhmy eli yläselän ja niskan liitoskohdassa erottuva pullistuma on merkki siitä, että kaula- ja rintarangan sekä olkapäiden liikkuvuus on huono. Vuosien etukumara asento käsitöiden tai tietokoneen ääressä vetää ryhdin huonoksi. Aineenvaihdunta huononee, ja alueelle kertyy rasvaa.  Video...Lue koko juttu

Onko sinullakin emännän kyhmy niskassa? Tällä pienellä liikkeellä pääset siitä eroon

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Minäkään en saanut auki videota kännykällä enkä kannettavalla. Virhetilanteesta ilmoitti.

• ylös 150
  • alas 199
Sisältö jatkuu mainoksen alla
HaiHai

Poista AdBlock tai muu vastaava koneeltasi. Sitten aukeaa video. (testasin itse ja toimi!)

• ylös 62
  • alas 85
Miiru

Minulla on ollut tuo "kyttyrä" jo ainakin 14-vuotiaasta saakka eli 24 vuotta jo. Ei ollut siihen aikaan tietokonetta (minulla ainakaan) eikä somea. Voinhan mä tuota liikettä veivata, mutta jotenkin tuntuu, ettei kyhmy tuolla lähde. Minulle fysioterapeutti sanoi, että se on sukurasite.

• ylös 258
  • alas 230
Tyttönen

Minulla yläasteikäisenä myös jo olemassa. Ei silloin ollut tietokoneita, eikä könnyköitä. Sain lähetteen fysioterapiaankin jo 14 v iässä. Silloin todettiin perimän aikaan saamaksi. Nyt ikää 30 v lisää, eikä kyhmy ole kasvanut isommaksi

• ylös 91
  • alas 53
Tuitteli

Sama minulla, teimi-iästä lähtien ollut. Ja tuolloin olin aktiivivoimistelija kilparyhmässä, joten huonosta liikkuvuudesta ei ollut kyse. Sama pahkura edelleen vaikka mitä tekisi, isän puolen suvun naisilla kaikilla tämä.

• ylös 89
  • alas 72
Salifani

Kyllä nämä vähän lapsellisilta ohjeilta näyttävät... paras mennä kuntosalille ja levytankoa pystypunnertamaan niskan takaa, kyllä häipyy kyttyrät :)

• ylös 85
  • alas 67
Vierailija

No mä kun äsken tunnustelin niin multa ei moista kyhmyä edes löydy vaikka olen tietokoneella istunu päivät pitkät jo useiden vuosien ajan.... :D Ei taida siis tämä kyhmy kyllä olla mikään pelkistä elintavoista johtuva juttu.

• ylös 78
  • alas 62
Vierailija

minulla oli tuo jo nuorena, mutta niin oli myös +15kg ylipainoa. laihduttamalla, aktiivisena pysymällä sekä ryhdin parantamisella lähti.

• ylös 81
  • alas 68
Vierailija

Miiru kirjoitti:
Minulla on ollut tuo "kyttyrä" jo ainakin 14-vuotiaasta saakka eli 24 vuotta jo. Ei ollut siihen aikaan tietokonetta (minulla ainakaan) eikä somea. Voinhan mä tuota liikettä veivata, mutta jotenkin tuntuu, ettei kyhmy tuolla lähde. Minulle fysioterapeutti sanoi, että se on sukurasite.

Niin, no sittenhän ei ainakaan kannata kokeilla, kun kerran siltä tuntuu. Ei siitä varmasti mitään haittaakaan, jos tuota liikettä tekee. Ja jos vahingossa vaikka kyhmy pienenisi, niin ei tarttis kertoa kellekkään olleensa väärässä....

• ylös 84
  • alas 71
Nokinenä

Meillä sanottiin Mummonkyhmyksi ja sen oli kaikki mummon puolen suvun naiset perineet. Joten varmasti on perinnöllisyydelläkin tekemistä asian kanssa.

Toki voi jumpata, voihan se muuttua - mutta epäilisin ettei siitä kokonaan pääse mikäli on lapsesta saakka ollut olemassa eli perinnöllinen muoto.

• ylös 70
  • alas 71
Vierailija

Hyvin nuoresta asti moinen kyhmy on ollut, kuin myös äidilläni jne. Fysioterapiassa minulla on hoidettu yliliikkuvuutta, että ei ainakaan liikkuvuudessa ole ollut puutteita...

• ylös 72
  • alas 39
Vierailija

Itsellä ei nuorena kyhmyä ollut, kaunis tanssijan niska mutta nyt yli 5v tietokoneella työskenneltyä emännän kyhmy on ja aika isokin.

• ylös 14
  • alas 23
Vierailija

Emännän kyhmy kehittyy ajan mittaan kun ryhti on huono. Varsinkin jos työskentelee pitkiä aikoja tietokoneella eikä kiinnitä huomiota ryhtiin. Vie aikaa ja hyvä suunnitelma että pääsee eroon emännän kyhmystä.

Jotta emännän kyhmystä pääsisi eroon pitää kiinnittää huomiota omaan ryhtiin sekä vahvistaa niskan ja hartian lihaksia. Ryhtiliivi voi auttaa tässä. Ryhtiliivi muistuttaa hyvästä ryhdistä. Tällä valmistajalla on myös jumppaliikkeet samassa paketissa: https://antother.com/product/ryhtiliivi/ 

Kannattaa kokeilla!

• ylös 12
  • alas 6
Vierailija

Minusta tämä niskan rasvapatti on usealla lihavalla. Niin myös minulla oli kunnes laihdutin 15 kg ja tein tuota liikettä ym liikuntaa. Enää ei patteja ole.

Dowager S hump

Löysin You Tubesta videon, jossa oli paras ohje. Googlaa: 
How You Can Get Rid of Neck Hump With a SOCK. Dowager's Hump.

Se myös näyttää, mistä kyhmy johtuu. Sukkatemppu todellakin toimii! Llisäksi se tuntuu erittäin hyvältä ja sitä voi tehdä  lähes koska vain eikä tarvitse könytä lattialla. Tuntuu, että vaikuttaa myös kaksoisleukaan, kun asento suoristuu, kaksarikin siirtyy parempaan kohtaan. Tämä on sitten vain kokemusasiantuntijan puhetta. 

Vierailija

Yritän jumpata, niin varmaan ainakin pystyn sillä ehkäisemään enempää "kyhmyyntymistä". Nuoret kun paljon ovat kumartuneina puhelimen puoleen, ovat vaarassa saada huonon ryhdin loppuiäkseen, voi voi.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat