pelästynyt

Olen 18-vuotias tyttö ja yritin tänään elämäni ensimmäistä kertaa laittaa tamponia siteen sijasta. Mulla on o.b :n minitamponeja ja sain ihan pikkuriikkisen sitä tamponin kärkee vaan työnnettyä sisään, mutta melkein kokonaan ulkona kuitenkin oli. Sitten heti vaan silmissä sumeni, alkoi pyörryttää ja oksettaa ihan hulluna, joten otin tamponin pois, tai siis mitä sitä kärkeä vähän siellä sisässä ees oli. Hetken päästä rupes hikoiluttamaan joka paikassa ja sit tuli aivan helvetillinen kipu alavatsaan -ja selkään, jota kesti ehkä noin 20 minuuttia. Mistähän tämä reaktio johtui? Onko vaan niin kireet paikat (olen neitsyt) vai eikö vaan tamponi sovi mulle? Jännitin kuitenkin jonkin verran laittoa, olisiko sekin voinut vaikuttaa tulleeseen reaktioon? Nyt ihan suosiolla laitoin kuitenkin tutun siteen takaisin.

Kommentit (2)

Moi

Aika jännä että tuli noin pienestä🧐 jännitys varmaan vaikutti, enkä suosittele luovuttamaan. Omalta kohdaltani voin ainakin sanoa, että tamponi on miljoona kertaa miellyttåvämpi kuin side. Kannattaa yrittää uudelleen, ja jos ei onnistu aina voi käydä gynellä :)

pelästynyt

Kiitos vastauksesta. Tamponia miellyttäisikin kokeilla juuri sen mukavuuden takia, mutta en tiiä miten pitkää mulla menee ennen kuin uskallan uudestan mennä kokeilemaan. Mutta siis miten gynekologi voisi sitten mua tällasessa asiassa auttaa jos ei tamponin laitto onnistu? Sori tietämättömyyteni, en ole ihan perillä näistä tamponihommista, alottelija kun olen :D

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat