Johanna Pakonen: ”Yksin ei enää pärjää”

klo 9:55 | 15.3.2018
Ex-tangokuningatar Johanna Pakonen stressaa viihdealan töihin liittyvästä epävarmuudesta. Liikunta ja lepo ovat sille parasta vastalääkettä.Lue koko juttu
Ex-tangokuningatar Johanna Pakonen stressaa viihdealan töihin liittyvästä epävarmuudesta. Liikunta ja lepo ovat sille parasta vastalääkettä.Lue koko juttu
Ladataan...
voi johanna olet niin nuori vielä. olen kuusikymmppinen ja mieli kuin nuorella tytöllä mutta ulkonäkö rapistunut.
Olen jo 67 vuotias nainen, eikä minua ole ulkonäköongelmat vaivanneet tippaakaan. Olen tosi kaunis kasvoiltani ja ihoni on tosi kimmoisa. Myös vartaloni on hyvin nuorekas ja kimmoisa. En ole ottanut mitään turvotuksia kasvoihini, vaan ihan tavallisia kosteus- ja yövoiteita olen käyttänyt. Liikuntaa, sauvakävelyä harrastan 3-5 kertaa viikossa noin 45- 60 minuuttia. Monesti kuulen tutuiltani, että miten sinä pysyt noin hyvännäköisenä, kerro meille se salaisuus. Itse uskon, että positiivinen ja valoisa elämänasenne ilman turhia murehtimisia pitää minut nuorekkaana. Tietenkin olen saanut hyvät perimätekijät, geenit. Mutta hyvät perimätkin voi pilata väärillä elintavoilla. Luulen, että pelkkä vanhenemisen pelko jo itsessään rasittaa ihmistä hirveästi ja sehän vanhentaa. Tässä aikakaudessa ainakin naisilta edellytetään ikuista nuoruutta ja rypyttömyyttä. Nauttikaa hyvät ihmiset tästä elämästä kaikkine ryppyineen. Ei pelkkä rypyttömyys ja nuoruus ole onnen tae. Itse nautin joka päivästä. Olen myös kuullut monen minulle sanovan, että hyvähän sinun on sanoa, kun olet noin hyvännäköinen. Hymyä huuleen.