Mikään ei riitä narsistille

Mikään ei riitä narsistille

Kuva Shutterstock

Narsistinen persoonallisuushäiriö on tragedia kaikille, joita se koskettaa. Narsisti-nimitystä käytetään puhekielessä muistakin syistä, joskus hyvin ikävin seurauksin.Lue koko juttu

Kommentit (7)

Mataleena

Kyllä noita arvostelukyvyttömiä hulluja riittää.Joskus tuntuu kuin he oikein kerjäisivät turpaansa.Ovat oksettavia ja masentavia.Ei synny oikeaa iloa heidän seurassaan.Narsismi on rikos ihmiskuntaa kohtaan! Kyllä Lauerma tietää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mataleena

Kyllä noita arvostelukyvyttömiä hulluja riittää.Joskus tuntuu kuin he oikein kerjäisivät turpaansa.Ovat oksettavia ja masentavia.Ei synny oikeaa iloa heidän seurassaan.Narsismi on rikos ihmiskuntaa kohtaan! Kyllä Lauerma tietää!

Ihmisoikeus

Narsistin hoito on hänen kyykyttämistään, vastemielisten tunnekokemuksien altistusta ja hänelle terapiassa näytetään, että hän on ihan tavallinen sekä inhoittava. Eihän tommosta hoitoa kukaa kestä, vaikka ihmisellä olisikin narsisitisia piirteitä niin kyllä pitää olla aika epäterve itsetunto, että jää sellaiseen "hoitoon". Ja sitten terapeutit valittavat, että narsistien hoito on tosi vaikeaa ja katkeaa usein kesken kaiken :) Niin ja jokainen ihminen joutuu välillä elämän kriisitilanteisiin, kriiseissä ihminen ei ole tasapainossa vaan ääritilassa. Silloin kyse ei ole persoonallisuushäiriöstä. Kyse voi olla myös opitusta köytöksestä, käytös tarttuu. Ai niin, kuka sen päättää milloin annetaan narsismiin kyykytyshoitoa? Terapeuttiko? Vai kriisiytyneen parisuhdetilanteen kumppanin sanomisten perusteella?

Kysy

IS voisikin tehdä jutun ja kysellä vaikka "uhreilta" kuinka usein he ovat joutuneet narsismin kyykytyshoitoon ja tulleet vaikkapa terapiassa väärin ymmärretyksi. Siinä taitaa traumatisoituminen olla aika todennäköistä ;)

Tietyt terapiasuunnat korostavat, että aluksi uhri masentuu ja olo voi pahentua sekä ahdistuu enemmän. Kuka ottaa vastuun siitä, että tämmöisessä terapiassa ns. Hoidettava ei palaudu työkuntoon?

Tietenkin persoonallisuushäiriöitä tulee hoitaa, ja varsinkin rikollisiin tulee käyttää voimallisiakin keinoja - mutta olisikohan nyt kuitenkin aika tarkastella terapiasuuntauksia ja käytäntöjä sekä oikeasti pohtia millaisilla keinoilla ihminen oikeasti pidetään yhteiskunnan työelämässä kiinni?

Vierailija

Narsistit ei koskaan parane, koska itsesäätely on jäänyt kehittymättä.
Terapiat pitäisi kohdentaa uhreille eli tavallisille ihmisille, joiden vointi voi kohentua.

Mielikki

Minulla oli kasvain, jolloin asia käsiteltiin psyykkiseksi. Olin viikon kuntoutuslomalla, jolloin halusin psykiatrille puhua minun käsittelystä väärin. Koska en ollut psyykkisesti sairas vaan lopulta kasvain löytyi. Oli kerrottu sellainen uskomaton tarina siis negatiivinen ja aliarvioida. LauerLauerma sanoi ettei jouda papereita lukemaan mutta kirjoitti silti narsistinen. Asiasta on jo kauan mutta tämä jätti minuun ikuiset haavat. Olen toisia ajatteleva, huolehtiva ja kaikkea muuta kuin narsistinen. En voi enää lääkäreitä arvostaa enkä luota. Oliskohan tämä LauerLauerma itse narsistinen herkkien ihmisten mielen pahoittaa ja jumalasta seuraava jos sittenkin pirullinen vain kuolevainen niin kuin muutkin ihmiset.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat