Äitityypeissä löytyy. Tunnistatko äitisi? Itsesi?

Kuva Shutterstock

Kanaemo, uhrautuja vai jääkaappi – äideissä löytyy.Lue koko juttu

Äitityypeissä löytyy. Tunnistatko äitisi? Itsesi?

Kommentit (8)

Vierailija

Äitini on minua kohtaan marttyyriäiti ja siskolleni kaveriäiti. Itse olen ylikiltti äiti. Ehkä ”äitityyppini” on seurausta oman äitini äitiydestä. Äitini mielestä kasvatan lapsestani narsistia.

• ylös 25
  • alas 31
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Siis mitä?

Sori, mutta mikään noista ei sovi alkuunkaan. Tuntuu että kaikkien pitäs olla vain itsekkäitä, epäkannustavia, kateellisia, ylihuolehtivia...kaikki pelkkää negatiivista. Varsin on "asiantuntija" nää "määritelmät" tehny. 

• ylös 22
  • alas 13
voijeesus

Anteeksi mitä paskaa juuri luin? 

"Äitityyppejä" on ainoastaan myrkyllisiä ja pahoja? Ei yhden ainutta positiivista? Tätäkö on äitikulttuuri naistenlehdissä? Hävetkää.

Ja toi kateellinen äiti on typerintä mitä olen lukenut. 25 vuotta olen ollut elossa ja en eläissäni ole nähnyt vastaavaa, oikein misogynian riemuvoitto tuo käsitys siitä miten kateus jostain "seksuaalisesta vetovoimasta" peittoaa suurimman rakkauden naisen elämässä- oman lapsensa.

• ylös 16
  • alas 18
Vierailija

Mun äiti on kylmä ja pahansuopa, ilkeä ja satuttava. Jo 45v on äito solvannit, arvostellut ja nälvinyt. Mitään kaunista ei ole sanonut koskaan. Mulle ei ole kotona koskaan sanottu että olison rakas tai tärkeä.
En tajua mikso piti tehdä lapsia jos niitä inhoaa, mitta 70-livulla kuulemma oli ”pakko” kun muuten naista ihmeteltiin.

• ylös 16
  • alas 17
Vierailija

Niitä poikalapsiako ei enää ole olemassakaan, kun kaikissa esimerkeissä ollaan kateellisia tai välinpitämättömiä tytärtä kohtaan?

• ylös 19
  • alas 14
Vierailija

En tiedä mitä kaunoja jutun tekijällä on äitejä / äitiään kohtaan. Ihan hirveä juttu. En tiedä miksi tällainen on pitänyt julkaista..

• ylös 21
  • alas 17

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat