Terveydenhuollon hylkiöt

Oletteko törmänneet kyseiseen ilmiöön terveyskeskuksissa tai muualla? Terveyskeskus ei suostunut antamaan sisarelleni lähetettä magneettikuvaan, vaikka polvi oli niin kipeä, että sillä ei voinut kävellä. Hän hakeutui yksityislääkärin kautta tutkimuksiin ja nyt polveen on vaihdettu tekonivel. Hoidon viivästymisen takia polveen oli alkanut kehittyä kuolio!!!!!
Nyt ystävättäreni, jolle on jo vuosia sitten tehty 2 selän luudutusleikkausta, on jälleen siinä pisteessä, että jalat pettävät alta, pissa karkaa ja jalkoja kramppaasista varpaisiin, lisäksi on tunnottomuutta.Töölön sairaalan kirurgi käski hänen laihduttaa 15 kiloa ja kävelemään paljon. Kuinka voi kävellä jos jalat pettävät alta ja käveleminen tuottaa sietämätöntä kipua???????????????
Me 70 täyttäneet olemme rakentaneet tätä maata sodan jälkeen, tehneet raskasta työtä lapsesta asti, eikä meillä ollut ilmaista koulutusta, päivähoitoa, tai mitään yhteiskunnan palveluja. Eikö meidän ikäluokkamme ole ansainnut kivutonta ja ihmisoikeuksia kunnioittavaa vanhuutta.

Kommentit (2)

tuskantuttu

Olen kyllä havainnut muutoksen hoitohalukkuudessa täytettyäni 70 v. mutten ole varma syystä.

Nivelrikkooni en edes saanut tutkimusta, vaan lääkäri ihmetteli, miksen hyväksy fibromyalgiaa syyksi ja syö masennuslääkettä siihen, joka kai kuitenkin kelpaa kipukynnyksen laskuun. Kokeilin, mutta nukuin koko päivän ja eräänä aamuna pyörryksissäni lensin parimetriset betoniraput vauhdilla alas. En halunnut olla pökerryksissä. Tiesin, että minulla on pitkäaikainen lievä CRP nousu, eikä fibrossa tulehdusta todeta. Menin yksityiselle erikoislääkärille, joka totesi nivelrikon sormissa, olkapäissä, kyynärpäissä, polvissa ja varpaissa, joissa on välillä todella kovaa kipua ja turvotusta, etten voi kävellä. Hyvinä päivinä voin hyvin tehdä kaikkea, paitsi lievää särkyä tuntuu aina silloinkin jossakin puolella kehoa.

Irma

Olen huomannut väheksynnän!
Pyysin jo hiukan alle 7-kymppisenä päästä ADHD-tutkimuksiin, eikä tämä meinannut onnistua lainkaan, vaan kaikui kuuroille korville.

Jatkoin tutkimuspyytelyä useita vuosia ja eräskin terveyskeskuslääkäri puki tämän asenteen ikäluokkaamme kohtaan sanoen: Onko sillä enää väliä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat