onko tällaisessa suhteessa tulevaisuutta

Vierailija

Rakastan miestäni. Olen rakastanut jo 15 vuotta.Emme ole koskaan pettäneet.Eikä ainakaan minulla tulisi mieleenkään.Minua harmittaa kyläilykulttuurin poismeno,kaipaan todella sellaista perheiden kesken istuskelua ja "maailman parannusta".Mies aina vannoo,perhe riittää hänelle(siis vain perhe,ei esim hänen tai minun vanhemmat kuulu siihen) .Minä olen käynyt sukulaisissa sillointällöin(kauempana noin 3-4krt vuodes).Nyt hän ei siedä sitä.On mustasukkainen sekä naispuolisista että miespuolisista. Minä haluan et teiniiässä olevat lapset saavat aikuiskavereita myös sukulaisista. MITÄ TEEN????Tiedän hyviä ratkaisuja, mieheni hankkisi jonkun harrastuksen ,jossa voisi viettää aikaa silloin kun me sukuloimme.Tai lämmittelisi suhteitaan omiin vanh.kavereihin(asuu paikkakunn.jolla niitä on) Ei, mieheni ei itään neuvoja. Minun pitää pysyä kotona 365pn /v ,lukuunottamatta kauppareisuuja.

MISTÄ APUA??? Minua kiinnostaa toki parisuhdeterapiakin. Mutta se täytyisi olla TOSI kätevästi,lyhyen matkan päässä ja emme asu pääkaupnkiseudulla

Ninimerkki IIRIS

Kommentit (4)

Vierailija

Kuulostaa kovasti kontrollisoimiselta.Estää sinua elämästä ja kahlitsee kotiin.Hyvin itsekästä,MIKÄLI olet tuonut selkeästi omat halusi ja tarpeesi esille,sillä tärkeintähän tälläisessa tilanteessa on kertoa toiselle nitä toivoo ja tarvitsee.Jokaisella on oikeus ja velvollisuus tehdä omasta elämästään mahdollisimman "omanoloinen" ja onnellinen,loukkaamatta kuitenkaan muita itsekeskeisesti ajattelemalla vain omaa napaansa.Eri ihmisillä on erillaiset käsitykset,mitä tälläinen itseä tyydyttävä elämä sisältää,mutta hyvä kumppanuus on sitä,että toivoo toiselle hyvää,ymmärtää toisen erinlaisuuden ja kunnioittaa sitä ja toisen toiveita ja on valmis joustamaan tarpeen tullen toisen hyväksi asioissa,jotka toinen kokee tärkeiksi.Siitä ei saisi tinkiä.Sukulaisuusuhteet ja ystävät ovat tärkeitä tänä päivänä varsinkin,kun yksinäisyys vain lisääntyy ja yhteisöllisyys on katova luonnovara.Myös teini-iässä oleville se on todella tärkeää,että on muitakin luotettavia aikuisia kuin omat vanhemmat,elämästä kun ei koskaan tiedä,mitä huominen tuo tullessaan..

Vierailija

Kiitos kommentistasi. Kyllä,tuo että teini ikäiset tarvitsevat muitakin aikuisia on NIIN TOTTA. Teimme nyt yhden pienen matkan ja vanhin lapseni sai aikuisseuraa josta tykkäsi. Kyllä hän niin tykkäsi! Kyllä ,minä aion nyt jatkaa puhumista mieheni kanssa ja uskon että kun aikani jankutan näitä perusasioita ihan kiukuttelematta, hän lopulta alkaa ymärtää minua ja lastemme tarpeita :) * IIRIS*

Vierailija

Miehesi tarvitsee terapiaa, koska ei kykene normaaliin luottamukseen. Hän pelkää menettävänsä sinut eikä usko viehätysvoimansa riittävän sinulle. Sehän ei ole totta, mutta tätähän mustasukkaisuus on.

Tavallinen, terve ihminen ei estä puolisoaan tapaamasta muita ihmisiä eikä vaadi tätä olemaan kotona joka päivä. Normaalissa parisuhteessa molemmilla on omia ystäviä ja harrastuksia eikä niistä olla mustasukkaisia. Jokaisessa normaalissa perheessä sukuloidaan, jos vaan sukulaissuhteet ovat kunnossa.

Lapsellasi on oikeus normaaleihin ihmissuhteisiin, myös tietenkin sukulaissuhteisiin. Miehelläsi ei ole oikeutta estää niitä syntymästä. Hänellä ei ole myöskään oikeutta estää sinun ihmissuhteitasi. Vie mies terapiaan ja lähde lapsen kanssa ihmisten ilmoille. Älä anna piiruakaan periksi miehesi järjettömälle kontrolloinnille ja sairaalle mustasukkaisuudelle. Se pahenee koko ajan, jos sitä ei hoideta. Luepa tämän sivuston mustasukkaisuutta käsittelevä artikkeli.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat