ravintoterapeuttiko avuksi???

Vierailija

Olen hiukanylipainoinen mies, vaikka harrastan liikuntaa vähintään 5krt viikossa. Pelaan futista, sählyä käyn salilla jne. Silti läskikerros kasvaa hitaassti, mutta varmasti.
Syynä lihomiseen saattaa olla ruokavalioni. Pulla, suklaa ja pizzat ovat paheeni. Myös suolan käyttö on holtitonta. Olen ajatellut turvautua ravintoterapeutin apuun. Hinta on vaan aika suolainen. löysin muutaman järkevän. Järkevintä ajatusmallia (=minulle sopivinta) edustaa tämä www.aitoterveys.fi Onko joku käyttänyt hänen palveluita? kokemuksia?

T: 180/96

Kommentit (6)

Vierailija

oikea ravinto oikeassa suhteessa ja vähintään viisi kertaa päivässä. proteiinipitoista ruokaa, hieman hiilihydraatteja ja kasviksia, "roskaruoan" ja makean himo häipyy kun syö oikein ja riittävästi ja nestettä väh. kolme litraa/pv. treenipäivinä harjoituksen jälkeen palautusjuomaa

Vierailija

Syö marjoja, kasviksia, hedelmiä, pastaa, riisiä, puuroa, leipää, lihaa, kalaa, kanaa, rasvatonta maitoa sekä vettä.

Suurimmat ongelmat tulevat sokerin ja rasvan liika-käytöstä josta johtuen sinun energiamääräsi kohoavat kattoon.

Suosi vähärasvaisia tai rasvattomia tuotteita. Syö proteiinia joka aterialla. Syö 5-7 kertaa päivässä pieniä annoksia. Vältä pullia, karkkeja, limsoja, sipsejä, kakkuja, keksejä jne.

Perus-päivä koostuu noista ylimmistä jutuista itellä ja hyvin lähti 9kiloa. Noin litra maitoa ja sitten vettä noin 2-3 litraa. Juo säännollisesti ja vähän kerrallaan.

Paremmat vinkit osaisin antaa jos tietäisin sun mittoja ja että millasia lajeja harrastat noina viitenä kertana. Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä.

Ps. Tiesitkö että jogurtti sisältää enemmän sokeria/100g kuin limsa? :)

Vierailija

Hyviä rasvoja:

Kala, pähkinät, siemenet, manteli, avokado, kylmäpuristetut öljyt. Kylmäpuristuksen ansiosta öljyn rasvahappokoostumus ja vitamiinit säilyvät luonnollisessa muodossaan. Eläinrasvat (luomu parasta). EI MARGARIINIA

Hyvää rasvaa tulisi saada n. 1 g per painokilo (normaali paino). Hyviä rasvoja tarvitsemme kasvuun ja kehitykseen sekä yleisterveyden ylläpitämiseen. Tämä rasva on ruoansulatuksen, aivojen, solujen ja aineenvaihdunnan kannalta välttämätöntä. Mm. hormonaalisten viestien toimivuus on kiinni rasvasta.

Proteiinien päivittäinen tarve 0,8-2 grammaa per painokilo (normaali paino) riippuen aktiivisuudesta. Proteiinit ovat elimistölle välttämättömiä rakennusaineita, joita mm. solut, hormonit, aineenvaihdunta ja lihakset tarvitsevat. Proteiinit koostuvat aminohapoista. Keho ei pysty valmistamaan läheskään kaikkia tarvitsemiaan aminohappoja, vaan ne on saatava ravinnosta. Aminohappojen lähteenä voivat olla joko eläin- tai kasviproteiinit. Eläinproteiinien lähteitä ovat kaikki lihat, kalat, äyriäiset, munat, maito ja niistä valmistetut tuotteet. Kaikki eläinproteiinien lähteet tarjoavat jokaisen tarvittavan välttämättömän aminohapon. Kasvikunnan tärkeimmät proteiinien lähteet ovat täysjyväviljavalmisteet, herneet, pavut ja pähkinät. Muissa kasviksissa on niukasti proteiineja. Pelkästä kasvisruuastakin voi saada riittävästi proteiineja, kun Proteiinien keskeisimmät lähteet ateriaan sisältyy monipuolisesti eri kasviksia, joiden sisältämät proteiinit täydentävät toistensa aminohappokoostumusta.

_________________________________________________________________________________________________________________________________

Hyviä hiilihydraatteja:

Syö kasviksia (ei peruna), hedelmiä ja marjoja vähintään 500 grammaa päivässä.

Vähähiilihydraattisen ruokavalion teho painonhallinnassa perustuu siihen, että se vaikuttaa elimistön insuliinintuotantoon. Insuliini on "lihotushormoni", jota ilman ihminen ei liho. Jos ihmisen elimistö erittää liikaa insuliinia (kun sekä maksan että lihasten glykogeenivarastot ovat täynnä, ylimääräiset hiilihydraatit muuttuvat elimistössä ylimääräiseksi rasvaksi), paino nousee. Kun vähennät ruokavaliossa hiilihydraattien määrää, insuliinin eritys alkaa laskea automaattisesti. Insuliinitason laskiessa elimistö tasapainottuu ja alkaa polttaa rasvaa.

Vierailija

Älä nyt todellakaan keltään anttiheikkilöiltä mallia ota, täyttä huuhaata. Mutta kiloklubi.fi on hyvä ilmainen painonhallintasivusto, johon kannattaa ehdottomasti tutustua. Sen ruoka- ja liikuntapäiväkirjat on helppkäyttöisiä ja opastaa oikealle tielle. Tsemppiä:)!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat