Seuraa 

Moi, sanottakoon näin alkuun, että olen 18-vuotias miehen alku ja mulla ei ole mitään pysyviä sairauksia, lääkitystä, tms. myös suvussa ei juurikaan ole ollut mitään sairauksia. Mutta asiaan, mulla on tässä syksyn ja talven aikana ruvennut tulemaan tälläisiä epämääräisiä vatsakipuja, noin kerran kuussa. Nämä kivut ovat aina sijoittuneet viikonlopulle ja silloin, kun olen syönyt esim. roskaruokaa, juonut kaljaa tai limsoja. Kivut muistuttavat läheisesti krapulan vatsakipua; oksettava olo (ja oksentelua), unta ei saa ja olo on muutenkin epämääräinen; välillä turvonnut ja välillä taas nälkäinen (ruokahan ei tällöin muuten maistu).

Aluksi mietin, että meneekö mahani sekaisin hiilihapoista (limsaa on ollut tapana juoda, mutta nyt olen lopettanut sen kokonaan). Kuitenkin nyt kipu tuli taas näin perjantai-iltana (rasvaista, epäterveellistä ruokaa syötiin, mutta juomana vain jääteetä).

Kyllähän tämä vähän pistää ihmettelemään, kun kuitenkin melko nuori olen ja liikun kuitenkin säännöllisesti (tosin istumista arki muilta osin sitten onkin). Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi tässä asiassa auttaa tai jakaa kokemuksia. Lääkäriin tässä ollaan joka tapauksessa lähdössä, jos kivut eivät lopu.

Tarkennettakoon vielä, että tämä oli nyt 4 kerta kun kipua on esiintynyt (lievempää huonoa oloa tosin muutaman kerran näiden kovempien lisäksi).

Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!

• ylös 4
  • alas 7

Kommentit (2)

Joillakin voi mausteisen/roskaruoan syömiseen jälkeen toisinaan iskeä ns. sappikohtaus. Voi olla tosi kivulias. Googlaa ja katso sopiiko oireet omiisi. Kannattaa koittaas vähentää ruskaruoan syömistä. Ei ole kiva jos tuo kohtaus oikeasti iskee pahana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat