Oletko luopunut pitkäaikaisesta ystävästäsi

Vierailija

Hei. Kysyisin sellaista, kuka on uhrannut (esim parisuhteen vuoksi) pitkäaikaisen ihmissuhteen...? Oliko päätös vaikea?Selititkö sitä ystävällesi "syvällisemmin" ? Itse olen menettämässä ystävää,jonka kanssa olen "kulkenut elämää"25vuotta. Kovastihan tämä asia on surettanutkin minua. Mutta pohdin tietysti...ja mietiskelen oliko tämä aitoa ystävyyttä alkuunkaan...vai voiko ystävyys olla kauan "harhaa",tarkoitan että jos kumpikin on vain jotenkin TARVINNUT kipeästi toista,ihan omiin "hyötytarkoituksiin".
Aika näyttää eroavatko tiemme lopullisesti. Ja kyllä minulla sydämessä toivo elää,että joskus löydän vielä jonkun jonka kanssa voin olla oma itseni,ja tunnen syvää ,nautinnollista ,aitoa ystävyyttä. Aikaa on. :) nim.TRIANGELI

Kommentit (5)

Vierailija

Kyllä, valitettavasti. Se oli ehtona parisuhteeni jatkumiselle...Ja syyt olivat tavallaan omiani: mokasin, tein jotain kiellettyä, ja siitä seurauksena jouduin luopumaan ystävästäni. Hän oli lisäksi yksi parhaista ystävistäni, sielunsiskoni, harvinainen ihminen. Valinta oli vaikea, mutta sitä helpotti se, että ystävänikin sanoi, että voimme laittaa välit poikki - ja ystävyytemme säilyy silti aina. Odotan, ja toivon, että saan hänet joskus takaisin. Toistaiseksi elän elämääni ja kieltäydyn katkeroitumasta...

Vierailija

mä en henkilökohtaisesti ymmärrä, miten joku voi luopua parhaasta ystävästä parisuhteen takia. minulla ystävyys tulee ensin, sitten vasta parisuhde.

Vierailija

Ihmisiä ja ystävyys-suhteita on erillaisia,jokainen tapaus on yksilöllinen ja uskon,että jokainen tietää omassa sisimmässään,milloin on aika erota,on sitten kyse parisuhteesta tai ystävästä.Ihmiset ja tilanteet elämässä tuppaavat muuttumaan ajan saatossa ja aina ei välttämättä hyvään suuntaan. Joskus voi käydä niinkin,että kemiat eivät enää kohtaa,vaan suhteesta tulee kuluttava ja elämäniloa latistava juttu.Joskus ero voi olla jopa hyväksi,sillä kun luopuu jostain,usein tulee myös jotain uutta tilalle..

Vierailija

sanoon sen suoraan, että ystäviä ei kannata hyljätä parisuhteen vuoksi.. Tulet jäämään yksin, jo kumppani pettää ja lähtee..
Minun ystäväni jos toinenkin on hylännyt seurani, kun tuli ukko kuvioihin. Antaa olla sitten, mutta mulle on turha tulla moruamaan, jos huonosti käy :p

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat