Kuumeilua ja crp korkealla, mistä voi johtua?

Vierailija

Minulla on nyt vajaan parin vuoden ajan ollut keskimäärin 4 kertaa vuodessa koskea kuume ja kohonnut crp (60-220). Kuume on lähellä 40, nousee parissa tunnissa, yön aikana laskee jonka jälkeen 1-2 päivää on pientä lämpöä. Laaja verenkuva on otettu viime kesänä sairaalassa, virtsanäyte yms mutta ei siitä mitään selvinnyt ja diagnoosi taisi olla nielutulehdus vaikkakaan kurkku ei ollut edes kipeä. Influenssatestit on aina negatiivisia. Muutoinkaan ei mitään oireita ole mutta kun se korkea kuume ja crp koholla.

Minulla on colitis ulcerosa ja sydämen rytmihäiriö (vpv). Nämä ovat lääkityksellä ja kunnossa, ja poissuljettu kuumeilua aiheuttamaan. Eli joku tulehdusko on jossakin, joka sillointällöin aktivoituu?

Olen pannut merkille että kuumeilu on seurausta normaalia kovemmasta rasituksesta. Viime viikon olin talvilomalla ja liikuin paljon enemmän kun normaalisti ja sairastuin. Viime kesälomalla käytiin pohjoisen reissulla, pitkä automatka, luonnossa liikkumista - kotiin kun tultiin niin sairastuin. Jokaikinen laihdutus on alkanut niin, että liikun normaalia enemmän, viikko-kaksi niin olen sairaana. Jokin yhteys pakko olla?

Yleisesti olo on toisinaan hieman vetelä ja olen todella väsynyt aina. Painoa kertyy helposti, heti jos jää vaikka viikko pienelle liikunnalle, on voinut tulla 1-2 kiloa lisää ja kiloista on vaikea päästä eroon. Sormia en ole vuosiin saanut suoraksi. Selkä ja etenkin niska on kipeä, lihakset aivan jumissa ja nikamat paukkuu.

Tokikaan kaikki, tai välttämättä ei mikään, liity tähän outoon kuumeiluun mutta ehkä joku kuitenkin liittyy? Kuukautiset ovat osuneet pari kertaa samaan aikaan kun kuumeilu mutta luulen että se on vaan sattumaa koska suurin osa kuumeiluista on ollut ilman kuukautisia.

Mikä sairaus mahdollisesti tulee esiin näin? Suvussa on sokeritautia, kilpirauhasen vajaatoimintaa, nivelreumaa, lihasreumaa yms. Nämä tietysti tulee mieleen sekä mykoplasma. Olisiko ideoita mitä vaihtoehtoja voisi vielä olla?

Kommentit (2)

Vierailija

Hei!

Huomasin tekstisi, vaikkakin sen kirjoittamisesta on jo aikaa. Mikähän mahtaa sinun tilanteesi olla nyt? Itselläni myös yhtäkkiä nousi korkea kuume, ei mitään muita oireita ja seuraavana päivänä crp jo 61. Ainoastaan nenän viereen ilmestyi kuumeen myötä punainen läikkä, jota sitten hoidettiin herpeksenä ja ties minä... Ei mikään hyttysen pistokaan kysymyksessä. Antibioottina Kefexin 750mg ja nyt toistaiseksi ainakin crp laskusuunnassa. Olis kiva kuulla oletko jo saanut selvyyttä tilanteestasi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat