Heittää, keinuttaa, kaataa – mikä minua huimaa?

Kuva Shutterstock

Kukapa ei olisi joskus kärsinyt huimauksesta. Syy pitää selvittää, sillä joskus se on vakavan sairauden oire.Lue koko juttu

Heittää, keinuttaa, kaataa – mikä minua huimaa?

Kommentit (1)

Yks vaan

Minulla oli joskus satunnaisa huimauksia istuessani työpöydän vierellä, niistä pääsi eroon kun lähti kävelemään samalla reippaasti hengittäen. Sitten kerran, juuri ennen kesälomaa ajoin autolla kun tunsin , että nyt alkaa "vippaamaan" reilummin. Pysäytin auton kadun reunaan (onneksi liikenne oli vähäistä), sammutin moottorin ja vedin käsijarrun päälle. Sitten alkoi päässä pyöriä voimalla, en pysynyt pystyssä auton (istuin edelleen paikallani) sisällä vaikka yritin pitää ratista kiinni, veti nurin poikittain etupenkeille eikä ylös päässyt. Hurja tunne. Tätä kesti ehkä 5-10min ja pikku hiljaa pyöriminen hellitti ja melkein normaali tila palautui. Ajoin varovasti päätepisteeseeni jossa olin aikonut viedä asiakirjoja. Kävellessä oli huojuttava olo, pikku hiljaa tilanne normalisoitui. Kävin lääkärissä, joka tutki eikä osannut sanoa siihen syytä, vain normi varoittelut : "jos toistuu niin.." . Lähdin kesälomalle eikä ongelma toistunut. 

Lomalta palttuani kuulin, että toisella henkilöllä oli ollut samanlainen ongelma,  (sama paikka johon vein asiakirjoja) vielä pahempana (samaan aikaan), ei pysynyt sängyssäkään ja oli ollut pari taluttajaa mukana sairaalaan (lääkäriin)  mennessä. En ollut silloin ollut kontaktissa tähän henkilöön, toimipaikojemme ero oli 10km. Kummallinen yhteensattuma. Asia ei ole sen jälkeen vaivannut, siis huimaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat