Hulluko vain

Minulta on useamman kerran vuoden sisällä mitattu TSH ja T4-arvot. Nyt ne olivat 1,2 ja 13,8. Sanooko nuo teille mitään? Lääkäri todennee taas huomenna, että viitearvoissa ovat. Oireet ovat vaihdelleet, mutta lisääntyneet:

Voimattomuus
Väsymys
Keväällä hädin tuskin pääsin kävelemään
Sisäinen tärinä
Käsien vapina
Ahdistus
Nyt syksyllä alkanut raju yöhikoilu
Unettomuus jaksoina

Keskivaikean masennuksen dg:n olen saanut, mutta en muuta ja oireet eroaa paljon aiemmasta masennuksestani, josta on nyt kymmenen vuotta.

Kommentit (1)

Hannele

TSH normaali, T4V normaalin rajoilla. Vertailun vuoksi voin kertoa, että mulla TSH oli 126, kun vajis todettiin.

Kannattaa vielä varmistaa, että d-vitamiinia ja rautaa on tarpeeksi kehossa. Monella puutetta näistä ja oireet viittaa kilpparin vajikseen.

Itse olen syönyt vuosia thyroxinia, mutta ei se ole olotilaa juuri parantanut. Hiukset on haperot, painonhallinta vaikeaa, väsymys vaivaa niin että nukun päivittäin päikkärit.

Eli toivon, että löydät avun olotilaasi etkä joudu syömään tätä turhaa lääkettä. Itsekin olen aikeissa lopettaa thyroxinia käytön ja koittavani jotain muuta.

D-vitamiini isona annoksena on jo piristänyt. Kävin verikokeissa ja d-vitamiini sekä fosfaatti on mulla alle viitteen. Vielä pitää otattaa ferritiini, jotta tiedän, voinko alkaa syödä rautaa.

Tytölläni oli rauta-arvot pielessä ja olin varma, että hänellä on vajis. Hänellä samoja oireita kuin sulla. Nyt on syönyt rautaa pian 2 vuotta ja on piristynyt kummasti ja on kuin eri ihminen.

Toivon, että saat apua vaivoihisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat