Kun on terve ja hyvinvoiva, niin jaksaa tehdä töitä, juosta asioilla ja tehdä kotiaskareet. Elämänlaatu on paljon parempaa ja mieli pysyy virkeänä. Moni ottaa kuitenkin terveyden itsestäänselvyytenä, eikä sitä ajatella pitkällä tähtäimellä.
Ota käyttöön nämä vinkit ja huolehdi oman terveytesi tulevaisuudesta.
1. Sijoita kuntosalijäsenyyteen
Nykyajan elämäntyyli vaatii monia istumaan päivästä toiseen jatkuvasti. Monet tekevät töitä pöydän ja tietokoneen ääressä jopa 8 tuntia päivässä, jonka jälkeen he ajavat autolla kotiin tai istuvat bussissa tai junassa. Istuminen on yhtä haitallista terveydelle kuin tupakointi.

Vaikka sinulla ei tällä hetkellä olekaan terveysongelmia, se ei tarkoita, etteikö niitä voisi syntyä pitkällä juoksulla. Kannattaa sijoittaa kuntosalijäsenyyteen ja lähteä käymään salilla joka viikko pariin kertaan. Kun ylläpidät hyvää kuntoa, niin mieli pysyy virkeänä ja jaksat paremmin.

Tavallinen kuntosalijäsenyys on pitkällä tähtäimellä erinomainen sijoitus.
2. Eläkesäästäminen kannattaa
Etenkään nuoremmat ihmiset eivät oikein ajattele, kuinka eläkesäästäminen vaikuttaa elämään. Eläkeikää nostetaan koko ajan, joten voi olla hyvin vaikea kuvitella eläkepäiviä etenkin, jos on itse vasta kaksi- tai kolmekymppinen. Eläkesäästämisen aloittaminen on kuitenkin tärkeää ja se kannattaa aloittaa niin pian kuin mahdollista - mieluusti jo tänään.

Eläkesäästöillä varmistat, että eläkeiässä voit elää normaalia elämää pihistelemättä pennejä. Säästöjä kannattaa olla myös sillä vanhemmalla iällä erilaiset sairaudet ja muut terveysasiat alkavat vaivata. Lääkärissä käymisen pitäisi olla jokaiselle vaivatonta.

Eläkkeen kertymiseen voit vaikuttaa jossain määrin itse, joten kannattaa olla yhteydessä tahoon, joka voi auttaa sinua suunnittelemaan juuri sinulle sopivan säästöohjelman.
3. Sijoita ravitsemusterapeuttiin
Nykyään syödään kiireessä vähän mitä sattuu ja milloin sattuu. Fakta on kuitenkin se, että sanonta “olet, mitä syöt” pitää paikkaansa. Jos syöt huonolaatuista ja sokerista tai rasvaista ruokaa jatkuvasti, niin sinua voi painonnousun lisäksi kohdata sydän- ja verisuonisairaudet, diabetes tai muut terveysongelmat.

Ravitsemusterapeutin palkkaaminen voi olla monien mielestä turhaa, mutta hän voi auttaa sinua luomaan sinulle sopivan ruokasuunnitelman. Terveellinen ruoka pitää sinut hyvässä kunnossa, pirteänä ja valmiina päivän haasteisiin ihan joka ikinen päivä. Ravitsemusterapeuttien hinnat vaihtelevat satasista tuhansiin, mutta yleensä pääset suhteellisen edullisella paukulla.

Kun ravitsemusterapeutti on auttanut sinua kerran, niin pääset vauhtiin ja tiedät, mitkä ruoat ovat sinulle sopivia ja miten terveellinen ruoka vaikuttaa sinuun päivittäin.
Yhteenveto
Omaa terveyttä ja sen tärkeyttä pitäisi ajatella ihan joka päivä. Meidän päätöksemme vaikuttavat siihen, miltä tulevaisuutemme terveys näyttää. Omaan terveyteesi vaikuttavat esimerkiksi liikunta, unen laatu, ruokavalio sekä muut tekijät. Ole siis tarkkana ja pidä terveydestäsi huoli nyt, jotta tulevaisuudessa vältyt ongelmilta.

Liiku tarpeeksi joka viikko, mielellään joka päivä. Käy esimerkiksi kuntosalilla tai ryhmäliikunnassa ja muista syödä terveellisesti.

Huomaa myös, että eläkesäästäminen kannattaa jo siksi, että vanhemmalla iällä terveys saattaa heikentyä huomattavasti. Kehosi on temppelisi, jossa sielusi asustaa - pidä siitä huoli.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat