Sairas

Tutkimuksia on tehty, mutta mitään ei ole selvinnyt. Oireet alkoivat 4 kk sitten korvien soimisella, lukkoisuudella, paineen tunteella ja kivulla. Seuraavaksi alkoi päänsärky, silmäkipu, lievä huimaus, tunne että katsetta on vaikea kohdistaa. Kolme viikkoa sitten alkoi kaikki raajat ja kasvot puutumaan, pistelemään ja kihelmöimään. Lihakset tuntuvat heikoilta ja raajat veteliltä ja tönköiltä. Kävely tuntuu omituiselta. Ihoa myös polttaa ja lihakset nykivät lähes joka puolelta. Silmän näkökentässä vaeltaa todella paljon lasiaissumentumia, tummia pisteitä ja viivoja. Uutena oireena on todella repivä kipu milloin missäkin. Oireet vaihtelevat ja vaihtavat paikkaa.

Silmälääkärillä ja korvalääkärillä käyty, kaikki täysin normaalit. Ainoastaan hajataitto todettiin uutena vaivana. Borrelioosi poissuljettu ja kaikki muutkin labra-arvot normaalit. Pään magneetissa pieni epäspesifi valkoinen alue, joka ei kuulemma liity oireisiini. Voisiko syynä olla lääkkeet ja/tai niiden yhteisvaikutus? Suvussani ei ole neurologisia sairauksia.

Kommentit (5)

Outoja oireita

Hei sairas!

Minulla myös alkanut oudot oireet huhtikuussa. Alkoivat noilla lasiaissumentumilla. Sitten kipua silmissä ja huimaus oli pahempaa aikaisemmin. Nyt lihakset tärisee hyvin helposti rasituksesta ja silmissä on paljon valon arkuuttaa ja kuivumista. Olen vasta menossa neurologille joten siitä en tiedä. Itse olen käynyt korva- ja silmälääkärillä ja kaikki oli kunnossa. Borrelioosia ei ole vielä poissuljettu mutta muuten veriarvot on kunnossa.

Täytyy jatkaa tutkimuksia. Oletko ottanut mitään rokotteita tänä vuonna?

Sairas

Hei! Otin punkkirokotteen (Encepur) vuosi sitten toukokuussa ja tehosteen kesäkuussa. Oireet alkoivat noin 8kk rokotteen ottamisen jälkeen, joten ainakaan lääkärit eivät usko sitä syyksi. Tosin söin vahvaa ja pitkää antibioottikuuria, jonka lopetin kun huomasin korvien soimisen. Ehdin kuuria syömään noin 2kk. Itse epäilen, olisiko tuossa tapahtunut jokin yhteisvaikutus tai sitten syynä pelkkä ab-kuuri. Lääkärit eivät oikein ota asiaan kantaa, pitävät lääkkeitä ja rokotteita turvallisina.

Oletko sinä ottanut jonkin rokotteen? Tai mitä itse epäilet?

-aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Outoja oireita

Hei!

Minä otin influenssarokotteen marraskuussa 2018, muita rokotteita en ole saanut pitkään aikaan. Tietysti olen kaikkia homejuttuja miettinyt ja yrittänyt googlettaa löytyisikö oireille jokin selitys. Minusta meillä ei ainakaan pitäisi olla hometta koska olemme sitä tutkineet.

Harmittaa kun sairastuu ihan äkisti ja joutuu miettimään tätä paljon. Minkä ikäinen olet? Onko sinulla ollut kurkku kipua?

Outoja oireita

Hei!

Onko oireidesi syy jo selvinnyt? Ja miten ne jatkuvat. Olisi kiva kuulla miten pärjäät tällä hetkellä. Olen menossa pään magneettikuviin mutta neurologi ei löytänyt mitään poikkeavaa ainakaan vielä. Sen verran vielä että itsekin olin keväällä antibioottikuurilla mutta minusta tämä outous alkoi jo ennen sitä.

Sairas

Hei! Unohdin tämän palstan 😕 Oireita mulla on edelleen, varsinkin korvissa. Ne ovat tosi tukossa ja soivat lujaa. Päätä särkee, välillä myös silmät. Raajoissa on satunnaisia puutumisia ja kipuja, mutta onneksi raajojen oireet on lieventyneet paljon. Mulla ei ole tutkimuksista selvinnyt edelleenkään mitään. Mites sinulla?

Pystyisikö sulle lähettää vaikka sähköpostia, niin vois helpommin jutella?

-ap

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat