Kommentit (7)

Vierailija

http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/melu_vie_hengen_ja_hermot

Omituista, että tupakasta valittajia ei pidetä kyttääjinä, mutta melusta kyllä.
Silti tupakkaa ei ole käytetty sodassa lamauttavana aseena, mutta melua on, ja melu tappaa enemmän ihmisiä.

Esimerkiksi furuhjelm tuskin haluaa muuttaa kaukalon viereen ja silti tämmöinen peli saatetaan laittaa mihin vain vaikka kaikki lähiasukkaat eivät osallistuisi. Kukaan ei luonnollisesti häiriinny itse tuotetusta tai omien lasten tuottamasta remakasta.

Silti omille lapsille tiukat rajat laittaneet isovanhemmat saattavat esim usuttaa lapsenlapsensa tuottamasn asuinalueella melua josta tietää jonkun kärsivän. Samat pelaajat haetaan mummolaan rauhoittumaan tai mökille, mutta toiset pelaajat jäävät ja kiusatut eivät omista mökkejä tai mummoloita lähellä.

Kukaan ei harrasta esim soittamista ulkona. Konsertit ulkona ovat aina luvanvaraisia maksullisia kertaluonteisia etukäteen ilmoitettuja tilanteita .

Miksi pelaamista harrastetaan ulkona, vaikka tiedetään korkeiden äänten tappavan eniten stressillä ihmisiä. Pelaamisessa saatetaan käuttää sodassa tehpkkaaksi havaittua vastutstajan lamauttamista äänellä.

Pitkään jatkuneena melu tuhoaa oppimiskyvyn.

On jopa vanhempia, jotka huvittavat itseään yllyttämällä lapsiaan harrastamaan tai metelöimään jos joku on harrastamisen kyseenalaistanut.
Kuka on ylipäänsä lanseerannut ajatuksen että melu on vähäpätöinen ja naurettava juttu, ainakin jos lähteenä on tietty ryhmä.

Vierailija

Kun olin lapsi, lapset komensivat toisiaan olemaan hiljaa. Koska kärsivät melusta.

Mistä johtuu, että tämmöisiä pää kiinni turpa rullalle lauseita ei enää kuule, vaikka melu on lisääntynyt ja sen tiedetään, on tutkittu aiheuttavan esim mielenterveysongelmia, sydänsairauksia, kuolemia, eroja.

Vierailija

Te jotka pyydätte lapsia lomille mukaan, ottakaa koko katras jos harrastuksena mekkalan pito (joukkuepeli), mökissä, pihalla jos naapureita ei lähellä, isovanhemmat puhumaan kovaäänisesti, potkimaan palloa, huutamaan, tätä muutama vuosi aamusta iltaan, 8-23.
En usko, että sen jälkeen meillä on niin paljon vanhempia, jotka ylpeilevät lastensa äänellä.

Toisten melun kuuleminen uuvuttaa ja sairastuttaa. Kaikille oikeus meteliin.

Sukupuolierot tuotetaan. Toisten metelin kuuntelu uu uttaa, saa hiljaisrksi, saa masentumaan.
Tästä johtuu tyttöjen, naisten yleisempi masennus.
Nyt isovanhemmat hakemaan poikalaumat lomalle ja järjestämään ääntä . Mutta uuvuttaa kuulijan
On sallittava kaikille tai ei kenellekään

Vierailija

Jos jollain alueella olisi ollut käytännössä aina kun olet ulkona ja päivittäin pitkään, vuosia myös tuntien ajan kirkuminen (aiheuttaa kovan stressin, pelon milloin taas),myös sisälle kuuluvaa tunteja kestävää satunnaista kirkumista, karjumista, kovaäänistä pihasta toisern huutelua, kolinaa, alussa parin metrin päässä elementtitalosta joukkuepeli, tai joku kokoontuminen lähes aamusta iltasn ajotiellä vuosia, sen jälkeen tramppahuutoa , sirkkeleitä, ruohonleikkureita, trimmereitä aina, käytännössä,

Niin vaihtoehdot ovat joko itse laittaa moottorisahashow ( ketään ei ole koskaan oma melu missään haitannut, vaan sillä on sodat ja joukkuepelit voitettu. psykologisella pahoinpitelyllä)) jotta jaksaa tai pitää kuulokkeita... tai näiden yhdistelmä.

Enkä tarkoita että itse tai perhe olisimme täysin hiljaisia, mutta jos joku kertoisi tai ihmettelisi, että kokee että minä järkkäilen hommeleita niin että hänelle tulee kaikki haitat laumoista, koska järkkää lauman mutta mahd lähelle minua tekoja joita ei itselle halua) tontin rajalla niin korjaisin käytöksen enkä värväisi muita pahoinpitelemään lisää....

Vierailija

Mutta jos alun alkaen jollakin on sadistinen mieli ja alun alkaen on alettu kieroutuneessa mielessä värvätä tahallista haittaa, kaiken äänekkään "normaalin" tehden tahallisesti jonkun nurkissa, jonka rajanaapurikaan ei ole ja kaikki aloittajapomon omat rajanaapurit jostain syystä käyttäytyvät samalla tavalla, että haitat kumuloituvat yhdelle. Oli kyse sitten suoranaisisra laittomuuksista tai pelkästään huonosta käytöksestä.

Vierailija

Ja melu on vain näkyvin osa vainoa, muu perinteinen koulukiusaaminen johon henkilöllä on riippuvuus (toisto, valheet, juoruilut selän takana, eristäminen, värvääjien värvääminen hovin manipulointi ymym) on koko ajan mukana vaikka kohde ei tiedä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat