Kommentit (7)

Vierailija

Eivät. Toisaalta tarpeeksi voimakas venytys lihakseen tai jänteeseen saattaa murtaa sen kiinnittymiskohdan luun, mikä näkyisi rtg kuvassa jos suunta on oikea.

Vierailija

polvivammojen tehokas ennalta ekäisy olisi se, kun heti vauvaiiässä kiinnitettäisiin huomiota alaraajojen pituuteen siten, että kun lapsella havaitaan alaraajoissa pituusero, sitä pyrittäisiin korjaamaan heti, siten ettei lapsi joka oppii kävelemään, kasvaisi alaraajojen pituuseron takia vinsi, eikä polvinivelet kulisia virheellisen asennon takia, eikä selkä vikaa tulisi alaraajojen pituuserosta johtuvan virheasennon seuramuksesta.

On aivan käsittämätöntä, miksi täsä maassa ei korjata alaraajojen pituuseroja niin aikaisessa vaiheesa, ettei tuosta syntymäviasta kehittyisi elämänikäistä vaivaa?

Vierailija

Moriesta!

Itsellä on mennyt polvesta nelisen viikkoa sitten toden nököisesti eturistiside poikki, Niin Minulle ortopedi kertoi, Nyt olen ollu parisen viikkoa jonossa magneetti kuviin ja sieltä leikkaukseen jos ortopedi nii suosittelee, Oireet on kyllä ollut poikkeamisesta esim; aluksi kova särky ja turvotus, Polvesta imettiin 100Ml verta jossa helmeili komiasti rasva päivystykessä olleen lääkärin mukaan.Kävin 2viikkoa sitten ortopedilla tosiaan ja hän määräsi Melkein 5 viikkoa Sairaslomaa  ja sitä ennen ollut jo 2viikkoa. Onko normaalia? Olisi koulusta työssäoppi jakso kesken juuri, Polvi naksahtelee välillä oudosti ja jos tulee käveltyä noin 100m niin polven taakse taipeeseen vasemmalle puolelle (vasen polvi kyseessä) alkaa astaessa sattua, portaan on välillä hankala mennä ja aiemmin tänään polvi meni omituisen jumiin vähän sattui kun väkisin suoristin sen, Tai siis pikemminkin oli kankea polvi eikä meinannut suoritstua kunnolla. Myös kokeilin juoksua tänää koska tässä ollut jo niin kauan tekemättä mitään ja eihän se onnistunu ollenkaan, jo ekoilla askelmilla alkoi vihlova kipu astuessa. Silloin kun kävin ortopedilla ja heti sen jälkeen fysioterapeutilla niin hän kielsi kyykkyn menon Ja minun ala mitä opsikelen on autoala ja tietysti sehän on välillä vaikeita asentoja sisältävä ammatti. Mitä mieltä olette onko minun järkeä mennä töihin (8h per pv) jos en pysty menemään kyykkyyn ja olen muutenki tällä hetkellä todella kömpelö polveni takia. Sairasloma kestää kesäloman alkuun asti, Ja entä kesätyöt, olisi Trimmaamista/nurtsin ajoa työnnettävillä leikkureilla loppu kesäsätä 2vk.

william g.

Koin polvilumpion luksaation. Otin askeleen johon liittyi polven kierto ja pam polvilumpio pois paikaltaan. Ja se kipu, joka hellitti, kun jalka saatiin suoraksi. Tein sen virheen etten tilannut ambulanssia, vaan klenkkasin ensiapuun. Siellä ei sitten annettu donjoy-tukea ja vähän myöhemmin polvi petti ja seurauksena koko painolla polven päälle ja kolme neljästä quadriseps jänteestä katki poikki. Puukon alle ja kuukausien sairasloma. Kipsin poiston jälkeen portaatkin piti laskeutua takaperin kun polvi ei taipunut. Juokseminen ei onnistunut vuosiin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat