Kommentit (6)

Vierailija

Erittäin tärkeää luettavaa! Laittaa miettimään omaa elämää. Totuus vain tuntuu ylitsepääsemättömän häpeälliseltä. Haluaisinkin lukea aiheesta kuinka saada voimaa totuuteen ja elämän jatkumiseen oman patologisen valehtelunsa huomaamisen jälkeen. 

Vierailija

Valheessa on ikävä elää. Tiedän, että puolisoni valehtee mm. raha-asioista minulle ja on jäänyt siitä kiinni, mutta silti hän pitää tarinastaan kiinni haukkuen minua siitä kuinka voin epäillä häntä. Ongelma on siinä, että kohta meidän kaikkien luottotiedot ovat menneet ja koti lähtee alta vain sen takia, että hän päätti joskus elää valheessa, eikä pysty tunnustamaan sitä. Minä valvon ja mietin mitä tehdä, eikä hänkään voi hyvin, mutta silti en saa häntä myöntämään. Ja haluan hänen myöntävän asiat, jotta saamme parisuhteen kuntoon, nyt luottamus on nolla ja anteeksi on vaikea antaa kun vain itse saa syytteitä päällensä. On vaikea rakentaa kun perusta on mätä.

Vierailija

Tapasin henkilön, joka joka päivä päästi ainakin yhden valheen. Ensin en pitänyt sitä minään, ajattelin miehen olevan vain rehvakas. Mies aloitti jo samana päivänä jolloin tutustuimme. Kun valheet eivät koskaan toteutuneet ja niitä tuli lisää ja lisää alkoi minulla mitta täyttyä. Valheet oli niin isoja, että odotin niiden loppuvan, ja miehen ymmärtävän itse, että ei mene vastapuolelle läpi. En ollut koskaan tavannut vastaavaa, (mytomania), patologista valehtelijaa.

Kun sitten kerran nostin asiat totaalisesti pöydälle ja luettelin ainakin kolmekymmentä valhetta. Esim. valheen suuruudesta; mies kävi kotikunnilla, ties mitä siellä sitten oikein tekikään, puheista kun ei ota selkoa. Oli maanantaipäivä, ja tapasin miehen. Kahvia juodessamme mies päästää suustaan valheen, että osti eilen siskonsa kanssa 80 hehtaaria peltoa. Lisäsi vielä, että siskon mies sanoi, että mies saa niitä sitten toukokuussa äestää kolme viikkoa. Eilen - oli sunnuntai, tuskin silloin kauppoja tehdään ja 80 hehtaaria on jo niin suuri alue, että paikkakunnalla jossa tämän muka piti tapahtua, siihen ei olisi riittänyt sen kunnan alueet vaan siinä olisi ostettu jo kolme kuntaa. 80 hehtaarin alueelle mahtuu noin 50 000 ihmistä majoittumaan, (Lestaadiolaisten suvipäivät)

Kun pyysin lukuisiin valheisiin selvitystä, minä olinkin se, joka oli käsittänyt joka asian väärin ja minun omatuntoni ei ole oikea. Mitään valhetta mies ei myöntänyt täysin sanoneeksi ja käänsi asian minun suunnitelmaksi häntä vastaan ja minun keksineeni hänen valheensa. Asiat oli niin suureellisia, että en keksisi vastaavaa, ja siksi olenkin aivan ihmeissäni, mistä ihminen saa nämä kaikki mieleensä ja kuinka hän ne muodostaa? Pohtiiko valmiiksi koko ajan, vai tuleeko ne niin kuin sylki suuhun? Kiinnostavaa - vaikka todella rasittava tapaus.

Karibialla kävin sukeltelemassa, ensi kuussa lähden kolmeksi viikoksi Madeiralle, Äänekosken sellutuotannosta kerrottiin hänelle jo edellisenä syksynä hänellä on eduskunnassa kavereita, mutterit ja pultit maksavat 200 euroa kpl, jääkiekkopaidasta hän pulitti 700 euroa ...jne.

Ennenkuin minulle selvisi, että mies on patologinen valehtelija, mietin usein mitä mies valehtelulla tavoittelee? Ihminen joka on näin valtava valehtelija, hänen seurassaan on vain mahdotonta olla. Luottamusta ei synny ja ilman luottamusta elämässä ei ole mitään. 

vitut sano vatanen

Mytomania miksi ikinä tähän tutustuin. Vasta nyt kun meille on vaimoni kanssa syntymässä lapsi , olen todella huolissani hänestä kun elämä valheiden ja keksittyjen tarinoiden keskellä on todella raastavaa. Välillä koen huonoa omaa tuntoa kun olen esim. Kaveri porukassa paikalla enkä sano siin ä tilanteessa ääneen että vaimoni puhuu joko osittain tai täysin toisen elämästä keksittynä tarinaa. Jolla toisinaan hän haluaa vain huomiota. Jota mielummin itse välttelen. Koska tiedän ainakin sen että hän haluaisi sanoa jotain rehellisesti vaan ei kykene siihen. Siksi olen sanonut moneen kertaa että tämmöisen varaan ei voi rakentaa tulevaisuutta ainoastaan paskaa. Ja nyt kun lapsi on vielä tulossa niin. Mitenköhän on asiat sitten.?v

Juurieronnut

Tuohon valehteluun kaatui 21 vuotta kestänyt avioliittoni.

Valheet alkoi pikkuhiljaa palalalta kasvaa isommiksi ja isoiksi, olin hänen uransa tukena ennen näiden valheiden paisumista.

Hän sai jalan sijaa ja ilmaiset kylpylä reissut hankittua  perheelleen, ja sitten kaikki romahti.. alkoi ilmetä naisten kahvitteluja omassa meidän kodissamme, tioisten lasten hoivaamista, ja valehtelua kaverilla olemisestaan.

Jäi kiinni kun tuli tunne että nyt mies ei enään ole kaverillaan, vaan jossain muualla. kun menee näin ,yöhään.. ajoin kaverin pihaan ja en löytänyt autoa mistään.

Kysyin selitystä missä olit,  ja miksi et vastaa puhelimeen,, oli sitä sun tätä selitystä siinä meni luiottamuksesta puiolet..loput meni myöhemin kun omia lapsia ei enään voinut perheensä kanssa viedä uimaan ilman riitaa, ja kokoajan piti saada mennä "omilla yksityisillään" menoilla.

Näitä menoja oli paljon, ja puhelin kiinni selityksiä löytyi mitä illoinkin,,ja lopuksi mutinat asekaapin edessä..nää pitää viedä pois ettei tule hölmöiltyä.

Se oli sen parisuhteen loppu, vaikka olisin halunnut että ,mies hakeutuu hoitoon, ja alkaa korjaamaan itseään ja tekojensa seurauksia.. hän ei vastaan ottanut mitään apua, kun vika ei ollut hänessä..vaan muussa perheessään lapsissa ja puolisossa sen sijaan.

Puolisossa , joka kyseenalaisti hänen menonsa.

Muttoin oli puoliso joka hoiti kaiken kotona leipoi laittoi ruokaa ja hoisi lapset aksoi alskut ja kaikki.

Tää kodin hoito ja lasten hoito ja leipoinen sekä ruuanlaitto oli pelkkää teatteria hänelle, näin hän loukkasi joka kerta kun laitoin ja katoin ruuan pöytään.

Lääkkeet katosi kaapista, siis minulle määrätyt lääkkeet, otti ja vei niitä jollekkin minulta salaa, eikä kertonut kenelle .

Ajan mittaan paljastui totuus vanhin lapseni kertoi että ranbkkaa kuritusta oli tapahtunut selkäni takana aina kun olin kaupassa, opiskelemassa, iltavuorossa tai kaverin kanssa ulokona.. aina kun silä vältti.

Seläntakana haukkui ja syytti minua, vaikka tekijä oli itse, mutta kukapa minua uskoisi,kun mie son niin mukava tarinan iskijä ja naurattaja.

Loppu luottaus meni siinä.

Hän antoi itsestän kuvan kaikille kuinka hyvä ja rakastava ja hoivaava isä hän onkaan, hoivaus vaan tarkoitti kovakouraista kurittaista ja siputtaista.. juttelun ja kekustelun ja opastaisen ja neuvoisen sijaan.

Tuskin palaamme enään yhteen.. valehtelu jatkuu , myönnä ei tekojensa aiheuttaia seuraamuksia edelleenkään.

Koitran olla esimerkki lapsilleni loppuelämän ettei tälläisen puolison kanssa eläinen ole yhteisen elään arvoista ja toivon että saisivat valittua puolisokseen kunnollisen puolison, joka ei koskaan tekisi näin kuin entinen teki minulle, ja lapsilleen.

Siksi lapseni eivät mene yöksi isälleen, tässä syyt siihen miksi he eivät halua yöpyä isällään.

Tunnen oloni vaan niin yksinäiseksi tällähetkellä,kun arjessa ei ole sitä aitoa rakkautta, joka kantaisi ,,olen niin yksin. 

Ystävät ei korvaa miestä joka osallistuua rjen pyöritykseen ja halaten sanoo kyllä kaikki järjetyy hyvin vielä usko pois..

Päällepäin on se "hauska mies" . joka liioittelee ja hauskuutta tarinoillaan muita,,suljettujen ovien sisällä tarina onkin toinen.. toivon että hakisi ja ottaisi itseståän niskasta kiinni ja hoitaisi itsensä kuntoon.

Mikä ikinä saikin hänet valehtelemaan vuosikymmeniä minulle ja muille.. se tuilisi hänen selvittää.

Haluan kokea aidon rakkauden ja välittäisen vielä ennen kuoleaani , jos inulle sellainen löytyy löytyykö ja luotanko kaiken tään jälkeen onkin vaikein polku eläässäni nyt edessä.

Toisia ei saa kohdella näin ei ikinä, ei illään verukkeella.

Elämän pohja viety

Kohta on ero virallisesti voimassa. Sanoi rakastavansa vielä reilu 3 kk sitten. Sitten sanoi "en rakasta tarpeeksi" ja vähän myöhemmin en ole pitkään aikaan rakastanut. Miten pitkään, puhutaanko vuosista?? Tosi "kiva" viedä pohja kaikelta mihin on uskonut. Tätäkö siis on ollut "valheessa eläminen"? Miten voin enää koskaan luottaa ja rakastaa ketään toista? Tuota ukkoani rakastan huonosta kohtelusta huolimatta, mutta hän on myös muuttunut niin kylmäksi etten ole varma ketä olen rakastanut... Mikä on todellinen hän? Terapiaa ja itseapukirjoja välttelee pelaamalla ja someen uppoutumalla. Pelkään että lapset oppivat saman käytösmallin ja alkavat pitää puhumattomuutta, pelaamista, pakenemista ja luovuttamista normaalina käytöksenä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat