Alipainoinen, näin lihot terveellisesti

Alipainoinen, näin lihot terveellisesti

Kylläpä sinä olet laiha! Oletko varmasti terve? Kummastelut kuuluvat arkeen ihmisellä, jonka painoindeksi alittaa 20. Moni lihoisi mielummin muutaman kilon kuin kuuntelisi kommentteja kehostaan. Mutta miten lihoa terveellisesti?Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

"Kouki hahmottaa kahdenlaisia alipainoisia. Yhdet syövät ja liikkuvat paljon. Toisilla paino pysyy matalana syömällä niukasti ja liikkumalla vähän." Vai että kahdenlaisia? Entä jos syö ns. mitä sattuu, eli kebabia (usein), mäkkiruokaa (usein), suklaata (usein), vihaa salaattia jne. mutta syö vitamiinivalmisteita, eikä liho vaikka miten yrittää sitä ruokaa tunkea kurkustansa alas ihan oksennuksen partaalle asti? Btw, tässä voidaan samalla mainita että "ravinnonimeytymishäiriöt" sun muut ovat poissuljettuja vaihtoehtoja.

andere

Etsin juuri tekstejä ja eväitä laihtuvalle. Entäs jos laihtuva on 80-vuotias, muuten elämänhalua täynnä,mutta jostakin syystä jota ei ole saatu selville vaan laihtuu. Painaa 170 cm ihminen vain 50 kiloa. 

Kun sitten perheessä toinen pitäisi lihoa ja toinen laihtua niin siinä onkin miettimistä mitä pöytään laittaa. Olemmekin monissa asioissa samoilla linjoilla, kuitenkin vinkkejäkin on tullut, mm. tuo juusto ja kasvirasva.

Onko nyt apteekissa tai luonnonravinnossa jotakin aineita joilla voisi tehostaa. Mahalaukkuhan siinä on pienentynyt. Alunperin noin 64 kg painava ihminen  on vuoteen laihtunut 50 kg. Olen kyllä aika paniikissa miten saan läheiseni painoa nousemaan. Vai onko apu tässä tehostetussa ruokavaliossa. Vai joutuuko toteamaan,että läheiseni kuihtuu pois.

Niin.. toki on reumaa ja verenpainetta, mutta ei lääkäritkään näihin syytä pistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ja myös jotenkin ällistyttävää, miten ihmiset tuntee että on ok kommentoida toisten painoa jos se on hoikan puolella. Eihän kukaan menisi sanomaan ystävälleen "hui ku oot lihava."

Kylläkaikkijörjestyy

Voit ottaa yhden perunan sijasta kaksi. Entä jos otan 5 perunaa ja syön pähkinöitä, lisään oliiviöljyä, herkuttelen, syön kananmunia kaksi lämmintä ruokaa päivässä aina ähkyyn asti ja välipalat niin eikö tämän pitäisi olla pois päiväjärjestyksestä?! Saisinkohan oikeata apua suljetulta osastolta pakkoruokinnassa. Suoranaisesti pännii kun lekurit eivät sano kuin että iän myötä sitten. Auttaiskohan hormoonipiikit.
T. 52kg 173cm M21

tyytyvainen

Kylläkaikkijörjestyy kirjoitti:
Voit ottaa yhden perunan sijasta kaksi. Entä jos otan 5 perunaa ja syön pähkinöitä, lisään oliiviöljyä, herkuttelen, syön kananmunia kaksi lämmintä ruokaa päivässä aina ähkyyn asti ja välipalat niin eikö tämän pitäisi olla pois päiväjärjestyksestä?! Saisinkohan oikeata apua suljetulta osastolta pakkoruokinnassa. Suoranaisesti pännii kun lekurit eivät sano kuin että iän myötä sitten. Auttaiskohan hormoonipiikit.
T. 52kg 173cm M21

Olen 66 v, 167/49 kg, koko ikani olen ollut suurinpiirtein taman painoinen, tietysti 3 raskausaikaa tekee poikkeuksen. Syon paljolti samoja aineksia kuin sina, ei paino nouse. Ehka tama on ominaispainoni ja tyydyn siihen.

Vierailija

Voi kuule, minä syön esimerkiksi hampurilaista tai pitsaa melkein joka päivä enkä liiku melkein ollenkaan, eikä kyllä paino nouse, alipainoinen ikuisesti. Alkaa pikkuhiljaa pistää vihaksi kun ihmiset eivät vain tajua että vaikka kuinka söisi niin jotkut eivät liho. LIIKALAIHUUS EI OLE VALINTA

Vierailija

Jus joo. Tyhmintä mitä olen lukenut alioainosta ikinä. Olen 40 v ja alipainoinen aina, eiköhän 40 vuotias on jo kaikki konstit kokeillu tosta rasvan syömisestä saa vain vatsavaivoja. 2 lasta on tehty ja syöty ku hevonen jne , mikään ei ole auttanut. Ja laihoja ihmisiä on olemassa meidän suvussa 3. Pakko on hyväksyä että on lihavia ja laihoja ihmisiä. Tyhmiä neuvoja.

Vierailija

Eikös se terveys on tärkeämpää kuin paino. Itsellä sama pituus ja paino yli 40 v eikä se tosiaan liikahda mihinkään. Nyt en enää edes yritä nostaa painoa vaan syön terveellisesti ihan normi kotiruokaa. Pappa on ollut aina alipainoinen ja kuoli 96 v. mummo kuoli 97 hoikka oli sekin.

Järki hoi älä jätä

Jaa että rypsi öljy ykkösenä? Mistähän nääki lukee tietonsa.. Ei helvetti sehän on pahinta myrkkyä. Ottakaas vähä asioista selvää ennen ku rupeette huutelemaan ennen kun kuuntelette mitä muut suosittelee. Ei se ruoka bisnes aina toimi että suositellaan paskaa syötäväksi ja kehutaan sitä terveelliseksi.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat