Kommentit (2)

Vierailija

Olen 58,5 -vuotias, kuukautiset alkoivat 12 -vuotiaana. Ne tulevat säännöllisesti ja runsaina edelleen. Kolesteroli on korkea, 6,8  hb 147.  Harrastan paljon hikiliikuntaa iltaisin, olen istumatyössä. Nukunkin kohtuullisesti eikä hikipuuskia ole. Käytän 1 krt/vk Vagifem 10 mikrog puikkoa gynegologin määräyksestä limakalvoihin. Kaiketi kaikki on kunnossa (korkeaa kolesterolia lukuunottamatta) ja voin laittaa tuon puikon edelleen? 

Vierailija

Olen 58-vuotias ja synnytyksiä yksi. Kuukautiseni loppuivat 43- 45 ikäisenä. Kokeilin hormoonihoitoja, mutta painon, nesteen kerääntyminen sekä turvotus inhotti niin, jotta lopetin ko. hoidon. Liikunta, painonpudotus sekä ruokavalio saivat ihmeitä aikaan, eli kuumat aallot väheni. Nyt vaihdevuodet eivät ole paljoa vaivanneet. Kävin maaliskuussa vuositarkastuksessa  gynen vastaanotolla ja kaikki papa koetta myöten ok. ( myös ultra) Limakalvot kuivat kylläkin. Gyne määräsi Vagifem10mikrog. eli viikon ajan joka ilta ja sitten 2x viikossa. No, kokeiltu on ja ei mitään oireita ole tullut. Nyt kysyn; veritulpan vaara, miten paljon estrogeenia imeytyy verenkiertoon , vaikka ko. paikallinen hoito ja entä lopetus eli voiko lopettaa esim. kk:den, kolen kk;den tai vuoden kuluttua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat