Kommentit (15)

Vierailija

Tuo ainainen inttäminen pähkinöiden kalorimäärästä. Ei kukaan pureksi pähkinöitä niin hyvin, että niiden kaikki rasva imeytyisi. Osa menee viemäriin.

Kourallisen pari voi syödä huoletta joka päivä.

Vierailija

Varsinkin vanhuksille tosi hyvä ruoka.  Heidän on vaikeaa saada riittävästi hyviä kaloreita.  Toinen hyvä ruoka vanhuksille on kananmunat..

Vierailija

Kannattaa silti huomioida, että moni saa ripulia ym. oireita syötyään vähänkin isompia määriä pähkinöitä. Erilaiset allergiset reaktiot ovat melko yleisiä. Lisäksi ihan perusterveenkin ihmisen ruuansulatus joutuu aika koville pähkinöiden kanssa, joten varsinkin erilaisista ruuansulatusongelmista jo muutenkin kärsivien kannattaa olla varovaisia.

Vierailija

Ei pähkinöiden rasvamääriä tarvitse pelätä ellei nyt hulluksi heittäydy ja popsi päivittäin 250 gramman säkkiä ja reippaasti ylensyö muutenkin. Jengi lihoo sokerin ja jatkuvan herkuttelun takia, ei terveellisten pähkinöiden. Pähkinöitä pitäisi mieluusti vetästä se kourallinen päivässä, niin itsekin teen.

Vierailija

Hei!

Olen kärsinyt todella pahasta atopiasta koko ikäni ja olen nyt 6 kk syönyt kaupasta saatavaa pähkinäsekoitusta ja ihoni on ollut todella hyvässä kunnossa. Teen  lehdenjakajan työtä öisin ja pähkinät ovat todella hyvä ruoka enne jakolenkkiä.Ne kun pitävät nälän loitolla.

Vierailija

Onko atopiasi allergiaa?

 

Allergiat ovat elimistön immuunijärjestelmän ylireagointia vieraisiin aineisiin, jonka todellinen syy voi olla kelvoton ruokavalio joka pitää hälytystilaa yllä kehossa. Kun elimistön pommittaminen väärällä ravinnolla lopetetaan, myös immuunijärjestelmä rauhoittuu. 

 

Kannattaa perehtyä aiheeseen, sillä voit päästä kaikista allergioista eroon vain muuttamalla ruokavaliotasi. 

 

Kuuntele tämä:

 

https://soundcloud.com/helsinki-paleo/helsinki-paleo-podcast-episode23

 

Kohdasta [23.18]

 

 

Atopia on yksi monista sairauksista, joiden edessä virallinen lääketiede on aivan voimaton. Näin sairausteollisuuden toimesta atopia onkin julistettu parantumattomaksi sairaudeksi. Totuus on kuitenkin ihan jotain muuta, sillä atopia on ainakin useimmissa tapauksissa täysin parannettavissa oleva ongelma. Itse asiassa jo hyvin pienillä teoilla voi saada aikaiseksi dramaattista apua tähän ikävään vaivaan. Jos itselläni olisi atopia, niin toimisin seuraavasti:

 

1. Huolehtisin riittävästä D-vitamiinin saannista. Aikuiselle tuo riittävä tarkoittaa n. 100 µg päiväannosta.

 

2. Atopia voi liittyä maksan vajaatoimintaan ja entsyymien puutokseen (etenkin lipaasi). Suosisin mahdollisimman paljon kasviksia ja rasvoista erityisesti kookosöljyä ja avokadoa. Maksaa voi hoitaa myös vähentämällä myrkkyjen käyttöä, ulkoilemalla enemmän ja myös maarianohdakkeen sekä voikukanjuuren avulla.

 

3. Viljat pois! Tämän neuvon voi antaa melkein minkä sairauden kohdalla tahansa ja se toimii. Koita ja hämmästy. 

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

 

4. Prosessoitu maito pois.

 

5. Ihmisille uskotellaan, ettei atopia johdu millään tapaa kivennäisaine- tai vitamiinivajareista. On kuitenkin erittäin tyypillistä, että atopiaa sairastavilla on tosi ankara vitaaliaineiden puute. Eli kannattaa harkita perusteellista tankkausta, jossa käyttää apuna esimerkiksi spirulinaa, chlorellaa, laadukasta viherjauhetta, runsaasti hyvää C-vitamiinia jne…

 

6. Valkoinen sokeri kokonaan pois ja tavallisen pöytäsuolan tilalle raffinoimaton merisuola.

 

7. Inkivääri ja kurkuma osaksi jokapäiväistä elämää. Ovat sen verran tehokkaita tulehdusten hillitsijöitä.

 

8. MSM! 

 

 

Kuuntele Paula Heinosta, joka kertoo ruokavaliosta atopian hoidossa:

 

29.09.13

 

Osa 1/5 (5:26)

Osa 2/5 (4:42)

http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

 

Kannattaa huomioida, että mitään koetta ei ole olemassa, joka näyttäisin yliherkkyyden viljoille ja/tai prosessoidulle lehmänmaidolle. Ainoa koe on oma välttämiskoe, jolla saa selville, jos viljat ja/tai maito ei sovi. 

 

Iho on ihmisen suurin elin, joten EI ole ihan sama, mitä suuhunsa laittaa, vaikka niin kuvittelisi. Syö terveellisesti! Terveellinen ravinto on kauniin ihon salaisuus. Muutamia omia käsityksiäni miten saa terveen ihon:

http://blogit.iltalehti.fi/christer-sundqvist/2014/02/07/ihmettelen-ihmiselimiston-ihmeellisyyksia-ihme-nro-2-iho/

 

Turun Yliopiston tutkimus: Äidin saamat probiotiit alentavat atooppisen ihottuman riskiä lapsella!

http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/uutiset/53/

 

Kookosöljyä iholle ja sisäisesti:

http://personal.inet.fi/koti/remeli/alzheimer.htm#Kookosoljy

 

Myydään markettien öljyhyllyssä.

 

Suoliston kunto vaikuttaa myös ihon kuntoon. Ruokavalio on tässäkin keskeisessä asemassa, jos haluaa jotain parantumista tapahtuvan. Siis jos haluaa.

 

Parhaimmat maitohappobakteerit, joten muut kannattaa jättää kaupan hyllylle:

 

Normaali apteekin tai marketin probiootti kasvatetaan suojatusti laboratoriossa, pakastekuivataan ja laitetaan makeutusainetta evääksi imeskelypilleriin. Seurauksena on melkoinen "die off rate", eli lukema paljonko bakteereista on kuollut siinä vaiheessa kun laitat sen suuhun, verrattuna valmistushetkeen. Usein tämä on jopa 90%. Saat siis vain 10% "elossa" olevia bakteereita jotka ottavat kovasti turpaan vatsahapoiltasi eivätkä pääse ohutsuoleen asti elävinä. Apua näistä ei ole.

 

 

Hyviä valmisteita:

Luomuhapankaali

ProbiMage

Acidophilus Plus

Acidophilus Forte

Replete Intensive

DDS+

 Bioteekin Probioottiplus

 

 

Lisäksi paljon mainostetaan ja myydään ns. terveysvaikutteisia jogurtteja (Activia, Actimel, Gefilus, Valio olo jne...), joissa on 5 palaa sokeria per 1 dl (sokeri on hyvien bakteerien vastavaikuttaja) tai vastaavasti makeutus- sekä lisäaineita. Eli se niiden "terveysvaikutuksista". Näitä tuotteita EI saa mainostaa terveysvaikutteisiksi, koska sitä ne eivät ole. Pitää tosin tietää, mitä bakteereja käyttää ja onko niistä tutkimusnäyttöä. Herkästi mainostetaan terveellisinä sellaisiakin probiootteja, jotka eivät mene edes elävänä ohutsuoleen asti.

 

 

Vierailija

Kannattaa unohtaa ne pähkinöiden kalorit ja syödä erityisesti vähähiilihydraattisia pähkinöitä niin paljon kuin mieli tekee. Turhaa ainaista hössötystä kaloreista kun hiilihydraattien määrä on se mihin tulee aina ja erityisesti kiinnittää huomiota!

Vierailija

Joo, nämä hyvän terveyden jutut on ihan muuta kuin mitä terveellinen ruoka oikeasti on ja mitä  ihmisen terveys oikeasti on. Ärsyttää. Mä syön pähkinöitä pari kourallista päivässä. Suolalla pelottelu on toinen, puhdistamaton luonnonsuola on kaikille hyväksi. Rasvahysteriaa on nämä sivut myöskin täynnä, siis haloo "valtimoita kovettavaa pahaa rasvaa" ei ole olemassakaan.

Vierailija

Maineikas tanskalaisprofessori Arne Astrup kirjoitti tiedelehden pääkirjoituksessa, että maitotuotteiden ”kova” rasva ei ole haitallista.
http://ravitsemusjaterveys.wordpress.com/2014/11/14/tanskan-pekka-puska-maitorasva-on-ystavamme/

Pohjoismaiden tunnetuin ja vaikutusvaltaisin ravitsemustieteilijä, tanskalainen professori Arne Astrup on kääntänyt takkinsa 180 astetta: Ennen rasvakammoa lietsonut Astrup kirjoittaa maailman johtavan ravitsemuslääketieteen lehden pääkirjoituksessa, ettei tyydytetyllä maaeläinrasvalla ole syy-yhteyttä sydän- ja valtimotauteihin. Aivan samaa sanoi äskettäin professori Heikki Karppanen Karjalaisen haastattelussa.
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2697

Vierailija

Syön pähkinöitä ja manteleita vajaan kourallisen päivässä. Lisäksi syön yhden maapähkinälevitteisen leivän illalla, Urtekram, jossa ei ole sokeria, hitunen lisättyä suolaa. Ei varmaankaan tule liikaa rasvaa, kun syön toisen leivän aterian kanssa voilla ja toisen siis illalla. Ruoka on kana-kala-kasvisvoittoista. Mietityttää vielä tuo maidon saanti, kun käytän maitoa vain puuroon ja illalla Alpro manteli- tai riisimaitoa 2 dl smoothieen. Juustoja syön kovin harvoin. Olen lähemmäs 60-vuotias nainen. 

Karhunen

Kokonaisrasvapitoisuudet taitavat poiketa tässä jutussa Finelin arvoista: maapähkinä, cashew, manteli? Mistä lähteestä teidän prosentit?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat