15-vuotiaan kiinteytys

Vierailija

Hei! Olen 15 vuotta täyttävä naisenalku, mitat n. 171cm/52-53kg. Vyötärön/lantionympäryksiä tms. en oo mittaillut mutta sekin pitäis tehdä.

Oon ollu jo tosi, tosi pitkään epätyytyväinen kroppaani ja oon yrittäny laihduttaa nälkälakkoilemalla ja oksentelemalla mutta nyt oon päättäny että siihen tulee loppu ja alan _kiinteyttämään terveellisesti_. 
  Suoraansanottuna vikana on siis ns. laihaläskeys. Haluan litteämmän vatsan (nykyisen pömppömahan sijaan), kiinteämmän perseen jne.

Löytyisikö täältä neuvoja? :) Minkälaista ruokavaliota, esimerkkiaterioita jne..? Ja sit millanen liikunnan määrä ois hyvä; oon aatellut että aerobista liikuntaa (=juoksulenkki tai kestävyysharjotuksia) 5 kertaa viikossa about 30min. Lisäksi sit erinäisiä lihasharjotuksia kotosalla kun en oikeen kuntosalille uskaltaudu .. + Pitäiskö olla painoja, millaisia?

Kommentit (4)

Vierailija

Kiinteytä 1/3+2/3+3/3 säännöllä!

 

 

...............jatkuu.

 

- Voit käyttää rasvaista lehmänmaitoa laihdutusdieettinä pelkästään, kun noudatat 1/3+2/3+3/3 sääntöä, sekä huolehdit että saat nestettä yhteensä noin 2-Litraa/vrk!

- Tyydyttynyt-rasva on sitä ”hidasta polttoainetta” jolla luot kestävyyttä/jaksamistasi ja
- Hiilihydraatti(sokeri) on sitä ”nopeaa polttoainetta” jonka energian saat heti käyttöön, mutta jolla et pysty luomaan kestävyyttä/jaksamistasi!

- Tyydyttynyttä(kovaa)-rasvaa tarvitaan;
A. solukalvon ”rakennusaineeksi”(=Tärkeää!) ja
B. L-a ja Bif hyötybakteerien suojaksi(=Tärkeää!)!
- Kun rupeat käyttämään rasvaisia maito- ja hapanmaito-tuotteita ja voita, niin huomaat jännän seikan:
>>>>Sinulla on tunne että ’lihot’, mutta kun nouset vaakalle niin huomaat että painosi putoaa-Joten älä usko tuohon tunteeseen, vaan punnitse vaakalla itsesi! Edellämainittu johtuu kiinteytymisestä. Jatkuu......

http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/laaketiede-vs-terveystiede/vinkkisivu/ 

 

Vierailija

Rasvan polttamisessa eli laihdutuksessa ja/tai lihaskunnon kasvattamisessa ravinnon merkitys on jopa 80% tuloksesta ja loput on liikunta. Joten ei ole ihan sama mitä suuhunsa laittaa. Jos ei syö kunnon ruokaa ja saa kaikkia ravintoaineita (esim. D-vitamiinia, Mganesiumia ja Omega-3 rasvahappoja pitää syödä purkista), niin ei laihdu, ei jaksa eikä lihakset kehity.

Monelle tavallinen ruoka on lisäainepitoisia eineksiä, viljaa eri muodoissaan, keinotekoisia makeutusaineita, prosessoituja kasvisrasvoja (margariini, kasvisrasvakerma jne...), sokerisia muroja, sekä sokeririkkaita maustettuja maitotaloustuotteita. Sellainen ruoka ei riitä. Se sairastuttaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat