Kommentit (4)

Vierailija

Kylläåpä huomaa kohdun poiston. Siis ei tietenkään kukaan muu kuin nainen itse. sen huomaa viimeistään siinä vaiheessa kun seksielämä on jälleen sallittua. Ei ole enää entisen veroista seksiä. Leikkauspöydälle jää kipujen ja vaivojen lisäksi hyvät tuntemukset ja orgasmit. Harmi kun halut ei jää. Kohdunpoiston jälkeen on kuin syyhytautinen: kutisee ja raapii vaan ei helpota.

Tästä ne tulee ne vihaiset vanhat naiset. Turhautuuhan sitä vähemmästäkin. ja tyytymätön ihmiinen on kiukkuinen.

Vierailija

Toivottavasti edellisen kirjoittajan asiat ovat kohentuneet tuosta. On kai yleistä, että palautumiseen menee aikaa. Itsellä ensimmäinen yhdyntä takana kuukausi sitten tehdyn leikkauksen jälkeen ja halut ja tuntemukset täysin tallella! Jännitti etukäteen, mutta orgasmi oli tosi hieno ja voimakas. Kohdun napukan poissaolo ei haitannut, vaikka sen ehkä aavistuksenomaisesti huomasi välillä. Hyvät tuntemukset löytyvät kyllä. Oli kivakin huomata miten halut olivat palanneet, sillä leikkauksessa lähti myös hormonikierukka, joka itselläni hävitti halukkuustuntemuksia tosi paljon.

Ellinoora61

No olipahan taas kommentti tuo edellinen. Puhu nyt vaan omasta puolesta. Nuo kuvaamasi oireet kun on toisilla jo ennen kohdun poistoa tai sitten ei edes kohdun poiston jälkeen. Ei kai sitä kohtua huvikseen kukaan lähde poistatuttamaan. Hyödyt ja terveys edellä tietty.

Vierailija

Tämä voi olla kirjoittajan tilanne, johon voisi hakea apuakin. Se ei kuitenkaan ole mikään luonnonlaki, tuskin edes yleinen asia. Itseltäni poistettiin kohtu kuusi vuotta ditten, toinen munasarja pari vuotta sitten kasvaimen takia ja viisi viikkoa sitten leikattiin syöpäkasvain suolesta. Mikään leikkauksista ei ole vienyt haluja eikä orgasmikykyjä. Rakastavan kumppanin syliin halusin viimeisimmän leikkauksen jälkeen pian, aluksi riitti pelkkä läheisyys mutta pian aloimme keksiä enemmänkin tekemistä. Kun leikkauksesta oli 4 vkoa, kokeilin varovasti ottaa hänet sisääni itse ollessani päällä, mutta en uskaltanut jatkaa kunnes hän olisi tullut. Itse kyllä ehdin orgasmiin. Viiden viikon kuluttua rakastelimme jo täydesti, kuitenkin hän koko ajan minua kuulostellen. Ihanasti olen elämässä kiinni, hän on luotettava ja huomaavainen kumppani. Joten kokemus seksistä voi ehkä parhaiten selittyä suhteen luonteella: miten hyvin uskallat ilmaista tarpeesi, uskotko kumppanisi kunnioittavan niitä ja sitä että nyt opetellaan uudestaan ja tunnustellen? Kun ekat kerrat ovat onnistuneet, uskallat vähitellen taas luottaa kehoosi. Toisaalta jokin epämiellyttävä tuntemus voi pelästyttää, etenkin, jos et usko kumppanin kykyyn huomioida sinun tilanteesi vaikka se tarkoittaisikin hänelle ihanan yhdynnän keskeyttämistä. Ajattele itseäsi lempeästi, nyt on taas seksiä ikäänkuin opeteltava. Mutta kehosi on edelleen sinun, ja kyky nautintoon on aivoissa, ei kohdussa. Jos jokin tuntuu huonolta, hae ammattilaisen apua, kohdunpoisto ei ole kastraatio, eikä veitsi käynyt lähelläkään klitorista. Vaginasikin on mitä todennäköisimmin varjeltunut aivan toimintakykysenä, kohtu oli raskauteen, ei seksiin liittyvä elin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat