Kommentit (5)

Vierailija

Mieheni hikoilee vähemmästäkin liikunnasta ja nukkuessa on tyyny aivan märkä aamuisin, jos vähänkin tekee kevyttä työtä ulkona, niin on yltä päältä märkänä

Vierailija

Minä hikoilen päästäni vaikka en olisi fyysisesti rasittunut esim. tullessani ulkoa sisälle tai lämpötilan ollessa nippanappa kesäkeli (+20?). En hikoile muualta ilman suurta urheiluponnistusta, vain pää hikoilee todella herkästi niin, että hiuksetkin kastuu. Vaihdevuosista tuskin on kyse sillä olen vasta kolmekymppinen. Tätä on nyt jatkunut muutaman vuoden, kilpirauhaset on katsottu muun asian yhteydessä, ylipainoa on hieman, suuri painon pudotuskaan ei ole vaikuttanut asiaan.

Vierailija

Minäkin hikoilen päästäni niin, että tukka on tuskin koskaan kuiva. Ja hikoilu on niin runsasta että kastelee työpödän, vaatteet ja joskus linja-autossa kanssamatkustajat. Hikoilu alkoi n 7 v sitten, samalla myös aiemmin hyväkuntoiset ja kuperat kynnet alkoivat vääntyä omituisesti. Ikä 50, ylipainoa n. 15 kg (ihannepainoon verrattuna, 10 v takaiseen painoon kumminkin tullut lisäystä n. 25 kg). Vain paikallani istuessani hikoilu on ns kuumaa aaltoilua. Muutoin lähinnä virtailua. 

tuma

Olen pirteä 69 vuotias. Terve ja vaihdevuodet takana. Hiuksia alkoi lähteä -15 alkukesästä. Lokakuussa huomasin masennusta, sanoja ei löytynyt, aamulämpö 35+, ummetusta ja vatsa kuin pallo ja helmikuussa jatkuu samanlaisena mutta kiloja tullut lisää 10 kg. Menen lääkäriin ja otetaan t4 ja tsh jotka ovat normaaleja. Lääkäri sanoo kaiken johtuvan ikääntymisestä.
Itsehoidolla saan ummetuksen pois ja vatsani toimimaan ruokavaliolla mutta Priorinia syön hiustenlähtöön. Niin sain myös duloksitiiniä masennukseen. Nyt -17 saanut 5-6 kg pois ja aika mukavasti menee tosin hiuksia taas kyllä lähtee. En taida prioria enää ostaa. Päänahan hikoilu alkanut vuosi sitten. Vaikka istun hiljaa yks kaks alkaa tulla pään alueelle kuuma ja minuutissa kaikki jo ohi. Tosin hiustyvestä ihan märkä koko pää. Mahtaako tämä hikoilu ylläpitää hiustenlähtöä?? Käyn salilla 2-3 kertaa /vko.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat