Kommentit (7)

Vierailija

Höpsistä. Yksinkertaistavaa löysää löpinää kysymyksissä ja vastauksissa. Mm. greippi ON haitallista SSRI-mielialalääkkeiden kanssa eli hyvin yleisten masennuslääkkeiden kanssa. Kannattaa selvittää lääkeasiat farmaseutilta. Lääkärit ovat niistä melko usein toivottoman tietämättömiä.

Vierailija
Vierailija

Höpsistä. Yksinkertaistavaa löysää löpinää kysymyksissä ja vastauksissa. Mm. greippi ON haitallista SSRI-mielialalääkkeiden kanssa eli hyvin yleisten masennuslääkkeiden kanssa. Kannattaa selvittää lääkeasiat farmaseutilta. Lääkärit ovat niistä melko usein toivottoman tietämättömiä.

Lääkärihän ei kylläkään väittänyt että mm. greippi ei olisi haitallista lääkkeiden kanssa. Sisälukutaito!

Vierailija

En käytä särkylääkkeitä enkä ole koskaan käyttänykään.. jos joku on kroonista niin muiden nappilla hoito heti pienimmästäkin krapulasta tai ties mistä tekosyystä...

Yllättävää ettei minulla ole sitä tarvetta näihin lääkkeisiin kun en ole niitä ikinä "vetänyt".

Lääkärit eivät kuuntele että en käytä vaan jatkuvasti kirjoittavat reseptejä joita en hae, tuntuu että puhuisi pukille kun yrittää sanoa ettei halua särkylääke reseptiä...

Vierailija

"Lääkeaineiden ympäristöhaitat ovat yksi tärkeä lisäsyy suosia mieluummin ruokavaliota ja ravintolisiä sairauksien hoidossa. Vesistöille haitallisimpien lääkeaineiden joukossa on esimerkiksi tulehduskipulääkkeitä. Niiden käyttöä voisi vähentää suosimalla niiden sijaan enemmän kalaöljyjä, D-vitamiinia, kurkumiinia, ruusunmarjajauhetta ja frankinsensia (Boswellia serrata), joilla on tulehdusta ja kipua vähentävää vaikutusta."

https://www.facebook.com/suomenterveysravinto/posts/514422405368668

Vierailija

en käytä särkylääkettä jatkuvasti vaan siloin jos on joku paikka kipeä esm.  kuukautiskivut  ja päänsärky nihin ottan särkylääke burana  vatsakivut  ottan vatsalääke lactanon 400  en koskaa turhaa ottan lääkettä  kuukautiskivut ovat kovia vatsakivuilla

Vierailija
Vierailija

En käytä särkylääkkeitä enkä ole koskaan käyttänykään.. jos joku on kroonista niin muiden nappilla hoito heti pienimmästäkin krapulasta tai ties mistä tekosyystä...

Yllättävää ettei minulla ole sitä tarvetta näihin lääkkeisiin kun en ole niitä ikinä "vetänyt".

Lääkärit eivät kuuntele että en käytä vaan jatkuvasti kirjoittavat reseptejä joita en hae, tuntuu että puhuisi pukille kun yrittää sanoa ettei halua särkylääke reseptiä...

Anteeks kun en ymmärrä. Lääkäri siis kirjoittaa sinulle, terveelle ihmiselle reseptin jota et hae. Öö, miksi? Mistä lääkäri tietää kirjoittaa sinulle reseptin kun et ole sairas etkä käytä kipulääkkeitä?

Päänsärkylääkeriippuvainen ja ...

Siis mulla tää menee jo ylihilseiden olen 13v tyttö, otan särkylääkettä viikossa ainakin noin 5 kertaa. Päätä tuntuu särkevän jokapäivä joskus enemmän joskus vähemmän riippuu miten sressaantunut olen. Kärsin migreenistä sillontällön eikä ole siihen migreenilääkettä joten pelkään migreeniä koska mulla se särky on sillon niin kovaa että tuntuu et kuolee. Mulla on jääny migreenistä pelko ku se on niin kovaa,otan aina jos vähänki tuntuu päänsäryn kovenevan tai migreenimäistä olevan niin otan särkylääkkeen. Sanotaanko nyt ihan suoraan että olen särkylääkeriippuvainen tätä on kestäny ainaki puolvuotta et otan näin usein särkylääkkeen. En haluu et maha menee mut tuntuu välillä niin tuskaselta aatella migreenin tulemista tai normipäänsäryn. Olen varmaan niin stressaantunu et keksin itelleni päänsäryn.Vanhemmat ei tunnu antavan tukea valittaa vaan haittavaikutuksista tiiän kyllä ja olen tosihuolestunu tästä hommasta.. Auttakaa pliis mitä mä teen :'( :'(

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat