Sellainen sairaus, joka on nimeltään, OZAENA, on minun, tuota elämänikäistä sairautta potevan mielestä väärin haittavaikutuksiltaan, tuota sairauttapotevaa potilasta haittavaksi taudinkuvauksessa määritelty, eli kun se on vain kosmeettista hajuhaittaa olevaksi sairaudeksi määritelty niin, se on väärin. Joten tässä voisi olla jollekkin nenälääkäriksi aikovalle tilaisuus vaikka väitöskirjaan, jonka avulla tämän taudin haittavaikutukset sitä sairastavalle potilaalle, voisi saada taudinkuvaukseen enemmän totuutta vastaavaksi?
Koska oletan, että kun lääkärit tietävät mitä kaikkia sellainen bakteeri kun Klebsiella, voi saada aikaan ihmiskehossa. Minkä lisäksi lääkärit tietävät, että Ozaenaa sairastava kantaa tuota bakteeria koko ikänsä.
Että järkevästi ajatellen heti kun lääkäri toteaa potilaan sairastavan Ozaenaa, lääkärin tulisi kertoa potilaalle, että tämän tulee työuraansa suunnitellessaan ottaa huomioon se, että tämä on Klebsiellabakteerin kantaja. Ensinnä tämän ei tulisi koskaan tuon bakteerin olemassaolon vuoksi hakeutua elintarvike, eikä minkäänlaiselle hoitoalalle, siltä varalta, ettet bakteerinkantajana vaarantaisi muiden terveyttä.
Ja Ozaenaa sairastavalle tulisi kertoa, että oman terveytensä ylläpitämiseksi tämän tulisi ammatinvalintaa valitessaan huomioida, että tämän tulisi välttää pölyisiin, vetoisiin ja kylmiin työolosuhteisiin hakeutumista, koska noissa työolosuhteissa bakteerilla olisi otolliset olosuhteet bakterillisten tulehdustautien syntyyn.
Taudin kuvauksessa tulisi myöskin huomioida, tavanomaisuudesta poikkeavan kuivat limakalvot, koska tiedossakin on, että hengityskin voi vaikeutua limakalvojen kuivuuden vuoksi. Ja myöskin maininnanarvoinen olisi, ainainen hengenahdistus, joka johtuu nasopulmonaalisten refleksien puuttumisesta ja aiheuttaa sen, ettei Ozaena potilas voi hengittää yksinoman nenänsä kautta, minkä vuoksi hän ei esim. voi juoda kun kulaus kerralla ja minkä vuoksi, suun ainainen aukipitäminen "hengityksen vuoksi" kuivaa lisää, hänen jo muutoinkin tavallisuudesta poikkeavan kuivia limakalvujaan, varsinkin nielussa. Kuivat limakalvot kun ovat hyvin otollisia bakteerien hyökkäyksille.
Kas kun minua ei ole koskaan näistä mainitsemistani haitoista lääkärien taholta valistettu, siitäkään huolimatta, että minulla on ollut se onni, että minua on hoitanut maailman paras Ozaena asiantuntija lääkäri.
Ja sen vuoksi että sairauteni on vähätelty vain kosmeettisesti hajuhaittaavaksi, olen tietämättäni hakeutunut sekä elintarvikealan töihin, että lastenhoitoalan töihin. Ja sen vuoksi, kun en ole tiennyt välttää pölyisiä, vetoisia, enkä kylmiä työolosuhteita, olen sairastanut hyvin montakertaa erillaisia tulehdustauteja ja sen takia koska olen ollut alinomaan sairaana, mikä on vienyt suurimman osan vapaa-ajastani, ja minkä vuoksi minkäänlaisia kouluttautumisen mahdollisuuksia minulla ei ole ollut olemassa, koska lukuiset lääkäri, tutkimuskäynnit ja lääkkeaineet ovat kuluttaneet vähät tuloni. Minkä lisäksi olen kärsinyt paljon sen vuoksi, kun olen tulehdustautien vuoksi joutunut olemaan poissa työstä vähänväliä.. Ja lääkärit, jotka ovat tulehdustautejani hoitaneet, eivät ole koskaan huomioineet sitä, mistä syystä sairastan vähän väliä jotakin tulehdustautia. Ja kaikkein pahinta asiassa kuitenkin on se, etteivät lääkärit ollenkaan usko, että useasti tulehdustauteja sairastanut, monia kymmeniä vuosia antibioottisia lääkkeitä noihin tulehdustautiin syönyt ihminen, voi lopulta päätyä niin lääkeaineidenhaitoista kärsiväksi, että tälle on vaikea saada valikoiduksi lääkkeitä joita tämä voi ilman pahoja sivuvaikutuksia käyttää.
Ja kun on bakteerin kantaja, silloin kun niveliin tulee kivuliaat kulumaviat, tekoniveliä ei ole mahdollista saada.
Jos taudin kuvauksessa olisi mainittu, että Ozaenaa sairastavan limakalvot ovat ainaisesti tulehduksissa, potilaan ei olisi niin vaikeaa sada lääkekuuria lääkäriltä, tuntiessaan tulehduksen pahenneen antibioottista lääkitsemistä tarvittavalle tasolle.
Olen samaa mieltä. Yleislääkärit eivät tunne sairautta ja antibioottikuuria on vaikea saada märkäiseenkään tulehdukseen. Hengenahdistusta tutkitaan vuosikausia eikä oteta huomioon mahdollisuutta, että se johtuu tästä tai sen rinnakkaissauraudesta. Sairaudessa olisi vielä paljon tutkittavaa. Itse viimeksi korva-, nenä- ja kurkkutautein erikoislääkärillä käydessäni huomasin, että lääkäri ei tiennyt taudista mitään, luki vain tekstiä, jonka kuka tahansa löytää netistä. Otseenaa esiintyy Suomessa vaihtelevasti, joillakin alueilla ei ollenkaan, joten kaikki lääkärit eivät sitä koskaan kohtaa.
Kuka tämä maailman paras ozeana-lääkäri on. Haluaisin hänen vastaanotolleen
Tuo minua vuosikymmenien ajan hoitanut ja ulkomaita myöten Ozaenasairaudesta luentoja esittänyt maailman paras Ozaena-lääkäri on ikävä kyllä jo edesmennyt Professori Eino Holopainen.
Kerron tässä vielä että nyt, kun viimevuoden aikana vuonna 2013 tämä Ozaena tauti pyyhittiin pois neti sivustojen harvinaiset sairauksienkin, sairauksien aakkosellisiltä sivustoilta tuon jälkeen, minun poskionteloitani tulehduksellista tilanetta terveyskeskuksen ja kotiterveydenhoidon toimesta ei ole monista pyynnöistäni huolimatta suostuttu ultratutkimuksen avulla tarkistamaan.
Että mitä ilmeisemmin nykyisin tätä sairautta sairastavalla ei ole olemassa minkäänlaista mahdollisuutta saada asiallisia tutkimuksia, eikä niihin perustuvaa hoitoa?
Ja nyt kun mitä ilmeisemmin lääkärien on hyvin helppo leimata Ozaenaa sairastava luulotautiseksi, minkä vuoksi minä tunnen olevani täysin vailla minkäänalaisa oikeuksia saada asiallisia tutkimuksia ja hoitoa enää minkäänlaisiin vaivoihini. Koska esim. lukuisista pyynnöistäni huolimatta ei ole suostuttu tutkimaan, löytyisikö jotain muuta mahdollista hoitoa, "kun kipulääkkeet", joilla kipujani olisi mahdollista lievittää. Tähän ei lääkärit ole suostuneet siitä huolimatta, että heillä on tiedossaan se, että monien vuosikymmenen ajan erittäin runsaasti lääkeaineita syöneenä kehoni on niin lääkeaineiden kyllästämä/vioittame, että lääkeaineiden moninaisten haittavaikutusten vuoski minulla on suuria vaikeuksia kipu ym. lääkkeiden käytössä.
Se kun lääkeaineiden haittavaikutuksista, riippuvuudesta ym. lääkkeisiin liittyvistä asioista uutisoidaan, tai keskustellaan niin, koskaan ei olla käsitelty sitä asiaa, että mitä seuraamuksia siitä ihmiselle on, kun tämän antibioottisten, tai muunlaisten lääkeaineiden käyttö on ollut jatkuva vuosikymmenien ajan ilman, että koskaan tuona lääkkeiden käyttöaikana, olisi huolehdittu esim. suoliston ja mahalaukun hyvinvoinnista? On suuri kysymysmerkki, miksi kukaan ei ole kiinnostunut tietämään sitä, miten vuosikymmenien yhtämittainen lääkeaineiden syöminen on vaikuttanut ihmiseen? Esim, suoliston ym, elimien toimintoon?
Anteeksi kun vastaan näin myöhään. Tämä maailman paras ozaena-lääkäri on ikävä kyllä jo edesmennyt ja hänen seuraajansakin, tosi hyvä ozaena-lääkäri hänkin, on siirtynyt eläkkeelle. Enkä tiedä, onko meillä täällä Suomessa enää olemassa yhtäkään ozaena taudin asiantuntijaa? Kun tämä tauti on vuonna 2013, Duodecim lääkärien käsikirjan tautien aakkossivuilta poistettu niin, nyt tautia sairastavat saa entistäänkin huolettomammin jättää hoidotta, nimittämällä sairautta luulotaudiksi.
Olen viimeaikaisista kokemisistani tullut siihen tulokseen, ettei ole olemassa mitään mahdollisuutta saada ymmärrystä, tai apua mihinkään, mikä liittyy tähän sairauteen.
Kuvitelkaa, maassa jonka lääketieteellistä tietämystä ja osaamista kehutaan korkeatasoiseksi, yksikään lääkäri ei esim. sydänvikani ilmaannuttua, ei ole ottanut huomioon ozaena tautiin liittyvää hengityselinsairauttani. Yksikään lääkäri ei ole ottanut huomioon sydänvian syntymisen syynä olevaa, yli kymmenenvuotta kestänyttä, hoitamatta jätetyistä kivuista johtuvaa unenpuute/uupumistilaani. Mutta kun ihmisenhoidossa tärkeintä on päästä eroon potilaasta mahdollisimman nopeasti, mahdollisimman helpolla, asian ymmärtää.