Kommentit (7)

Vierailija

Lääkkeet myös monilla aiheuttavat huomattavaakin lihomista. Tämä taas saattaa haitata liikuntaa ja painaa mielialan matalaksi. Jos eivät lääkkeet ole aivan välttämättömät, kannattaa yrittää pelkkää päivittäistä, reipasta liikuntaa.

Näin siis nimenomaan lievässä masennuksessa, muusta ei minulla ole kokemusta. Aloitettuani liikuntaharrastuksen tunnen itseni pirteäksi, kuin nuoreksi jälleen. Peilistäkin katsoo vastaan sama naama kuin parikymppisenä (ainakin melkein!)

Vierailija

Höpö, höpö. Tämä kun ei toimi kaikilla. Itse en saa liikunnasta hyvänolon tunnetta, en tunne iloa liikunnan jälkeen. Lääkärikin, itse asiassa kaksi lääkäriä, totesi että kaikki eivät saa liikunnasta iloa. Sitä ei vaan saa sanoa ääneen.

Vierailija

Ruokavalio kuntoon. Einekset, teolliset makeutusaineet ja prosessoidut ruoat pois. Tilalle paljon vihreitä kasviksia ja kalaa. Eikä tarvitse välttämättä ostaa mitään kalliita hifistely superfoodeja. Kotimainen hunaja ja marjat (mustikka, vadelma, puolukka) riittää hyvin alkuun.

http://terveyteen.blogspot.com

Vierailija

Ihminen masentuu monista syistä, ja vakava masennus vaatii aina lääkärin hoitoa. Masennukseen johtavat syyt liittyvät usein myös kehon häiriötiloihin, jotka voidaan korjata ravitsemuksellisilla säädöillä jopa kokonaan.

Luontaisterveys-lehden haastattelusarjansa tämänkertaisessa osassa Emili Osara kehottaa perehtymään masennuksen syihin, ennekuin alkaa lääkitä itseään esimerkiksi kemiallisin masennuslääkkein.

Ravinto on äärimmäisen tärkeä tekijä masennuksen ehkäisyssä, ja siihen voi jokainen itse vaikuttaa.

Nykypäivän ruoka ei ole yhtä ravintorikasta kuin ennen. Emme yksinkertaisesti saa ruoasta tarpeeksi hivenaineita ja vitamiinjea, antioksidantteja ja rasvahappoja. Sillä on välitön vaikutus kehoon ja psyykeeseen.

Myös kilpirauhasen vajaatoiminta masentaa.

Jatkuu:

Luontaisterveys 6/2013 (voi lukea kirjastossa ihan ilmaiseksi).

http://www.karprint.fi/luontaisterveys/

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat