Musiikki tehoaa kuin lääke

klo 0:00 | 22.12.2012
Tutkimusten mukaan musiikki hoitaa niin aivoja kuin sydäntä. Ja tehokkainta lääkettä on se musa, josta eniten pidät.Lue koko juttu
Tutkimusten mukaan musiikki hoitaa niin aivoja kuin sydäntä. Ja tehokkainta lääkettä on se musa, josta eniten pidät.Lue koko juttu
Ladataan...
Hieno juttu! Musiikki on toiminut ainakin minulla aina tunteen purkauskeinona.
Avainsanat aivan totta,aivohalvauksesta ei henk.koht.kokemusta mutta muuten! Monesta asiasta tehdään ttukimuksia,minusta tosi turhanpäiväisiäkin. Itse itseään kuuntelemalla,tutkimalla ja uskomalla selviää ja voi korjaantuakin monta asiaa=itse omalääkärinsä. Mutta hyvä esim.lukeakin mm.tästä asiasta,saa vahvistusta asiaan.Riitta
Toi artikkeli kertoo aika paljon,mutta ottaisin kylla mukaan hieman lisaa joka toisaalta voi johtua oman itseni olemuksesta......kun haluan ilmaista jollekin kuka olen ihmisena ja paastakseni tilanteesta lyhyesti sanomalla,niin yleensa ilmaisen etta olen 10 miesta yhdessa miehessa......musiikkimaailmani on aivan sama,minulla on valtavan laaja mielimusiikki valikoima,oikeastaan anoa musiikki josta en pida on heavy.....mutta sitten tulee se vaihelevuus sisaan,jokainen eri tunnetila vaatii eri musiikkia ja siina voi olla joskus ihan hiuksia halkova ero siihen nahden mita haluan kuunnella,mita tarvitsen kuunnella ja haluanko kuunnella oikeastaan yhtaan mitaan......jokainen eri musiikki vie minut eri alueille,oman itseni sen hetken tunnetiloissa ja se muusiikki jonka voin kuunnella mahdollisesta tanaan uudelleen ja uudellen ja joka vie minut maarattyihin syviin tunnetiloihin,voi huomenna olla melkein kun myrkkya ja tehda minut vain artyneeksi,enka voi todellakaan kuunnella sita ollenkaan.....elin jonkun aikaa ihmisen kanssa jolle vain yhdenlaatuinen musiikki miellytti ja han oli aivan ihmeissaan kun soitin lapi koko repertuaarini musiikista ja piti minua omituisena....tama samainen ihminen oli hyvin yksiselitteinen kaikissa elamankuvioissaan,eika han pystynyt muuttamaan oikeastaan mitaan niihin tottumuksiin johon oli itsensa ajanut ja yritti vaen vakisin ohjata yhteisen elamamme siihen omaan kapeaan sisaanajettuun kuvioon,eika mikaan olisi saanut muuttua.....han tuntui kokevan kuin olisi myrskyssa kanssani ja itse koin etta han yritti pakottaa minut osaksi omaa betonirakennelmaansa......taman tapahtuman jalkeen minusta alkoi tuntuntua etta musiikki tottumukset ja mieltymykset kertovat hyvinkin paljon kuka ja mita me ollaan ihmisina,eli muuntautumiskykymme,tunnetilamme syvyystaso,levea- tai kapea-alaisuutemme,eli lyhyesti sanottuna,meilla on joko siivet tai meilla niita ei ole.....hyvana esimerkkina on kun tama samainen ihminen katsoi pihalta lintua joka leijaili hyvin korkealla ilmassatuulen kannattamana ja tokaisi etta"olisi mukava olla tuo lintu tuolla taivaalla,mutta en voi sita olla,kun mun vanhemmat eivat antaneet minulle siivet"
Handsupmusiikki (harddance ja hardstyle) on masennuslääkkeeni! Ilman sitä olisin vakavasti masentunut ja ahdistunut, nyt oireet ovat vain lieviä ajoittain, usein vähäisiä. Eli masennus on nyt kaksisuuntainen masennus! Tarkoittaa siis sitä että handsup lääkitti minut niin, että mielin elämääni jopa mukavaksi ja masennus voimakkaana tulee vaan harvoina päivinä kuukaudessa. Muulloin se musiikki käytännössä poistaa kaikki ajatukset, jotka masennuksen ovat aina laukaisseet tyypillisesti. Pikkuhiljaa noustaan vielä! / Jyri
jari
on hyvä
Äitis on jari
En tiedä mitä teen tällä sivustolla.
en ota kantaa riitta