Kommentit (5)

Vierailija

Laihduttaminen ei onnistu kaloreita laskemalla vaan aineenvaihduntaa kiihdyttäviä ruokia syömällä – ainakin, mikäli kiinalaista lääketiedettä on uskominen.

– Syömällä ihminen laihtuu ja pysyy terveenä. Länsimainen tapa laskea kaloreita koituu monen laihduttajan sudenkuopaksi, kiinalaisen lääketieteen asiantuntija Nina Haavisto sanoo.

Kiinalaisessa ravinto-opissa ei lasketa kaloreita vaan kiinnitetään huomiota siihen, miten ravinto toimii kehossa. Eri ruoka-aineilla on erilaisia vaikutuksia kehon sisäiseen toimintaan.

– Jos länsimaista ihmistä kehottaa esimerkiksi valitsemaan joko 100 kalorin rahkapurkin tai saman verran kaloreita sisältävät kymmenen katkarapua, yleensä valitaan rahka. Tosi asiassa rahka kuitenkin turvottaa, väsyttää vatsan ja hidastaa aineenvaihduntaa. Ei ihminen silloin laihdu.

Haavisto sanoo, että katkaravut sen sijaan kiihdyttävät aineenvaihduntaa.

– Niitä voi syödä vaikka sata. Ne eivät lihota.

– Laihduttajat väsyttävät aineenvaihduntansa syömällä mahdollisimman vähän kaloreita. Kun on sitten laihduttu vaikka 20 kiloa ja aletaan syödä toisenlaista ruokaa, turvotaan kaksinkertaisiksi, Haavisto sanoo.

http://www.studio55.fi/terveys/article/laihdutatko-laskemalla-kaloreita--nain-se-pitaisi-tehda--/125630

 

Miksei liikunta laihduta?

http://www.tiede.fi/artikkeli/1218/miksei_liikunta_laihduta_

 

Tutkijat: Kaloreiden laskeminen ei kannata

http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2013082217397495_lh.shtml

Vierailija

Professori Mikael Fogelholm on täysin pihalla kun yksilötasolle mennään, ihmisen kehon perustoiminnasta ei hänellä ole hajuakaan.

Vierailija

Rasvan polttamisessa eli laihdutuksessa ja/tai lihaskunnon kasvattamisessa ravinnon merkitys on jopa 80% tuloksesta ja loput on liikunta. Joten ei ole ihan sama mitä suuhunsa laittaa. Jos ei syö kunnon ruokaa ja saa kaikkia ravintoaineita (esim. D-vitamiinia, Mganesiumia ja Omega-3 rasvahappoja pitää syödä purkista), niin ei laihdu, ei jaksa eikä lihakset kehity.

 

Monelle tavallinen ruoka on lisäainepitoisia eineksiä, viljaa eri muodoissaan, keinotekoisia makeutusaineita, prosessoituja kasvisrasvoja (margariini, kasvisrasvakerma jne...), sokerisia muroja, sekä sokeririkkaita maustettuja maitotaloustuotteita. Sellainen ruoka ei riitä. Se sairastuttaa.

 

Huonot ravintotottumukset hidastavat kuntoilijan kehitystä

http://ruoka.ts.fi/jutut/huonot-ravintotottumukset-hidastavat-kuntoilijan-kehitysta/

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat