Kommentit (2)

Vierailija

Kyseessä voi olla sama juttu kuin minulla. Varpaissani on tosin erittäin huono verenkierto, mikä johtaa talvella varpaiden turpoamiseen,mustumiseen, kutinaan ja punoitukseen.Myös lämpö tekee pahoja oireita. Varpaisiin kerääntyy niin paljon nestettä, että varpaisiin sattuu ja iho halkeaa. Suomessa tätä lievää paleltumaa muistuttavaa reaktiota ei tunneta, mutta Isossa-Britanniassa se tunnetaan nimellä Chilblains.(http://en.wikipedia.org/wiki/Chilblains). Tosiaan kannattaa pitää villasukkia ja kenkiä, joista ei pääse vesi läpi, vesi tekee minulle syksyllä ainakin tuhoja.  Kuumuus on aina se hankalampi torjuttava.

Vierailija

Joo, itellä sama ja ehdottomasti on kyse noista chilblainseistä! Onko kukaan kokeillut mitään lääkkeitä tai homopatiaa? Miten toimivat? Onko kukaan ylipäätänsä onnistunut pääsemään noista eroon? Ilmeisesti ainakin englannin kielisissä lähteissä osataan neuvoa vaikka mitä lääkkeitä esim. juuri tuossa edellisen kommentoijan linkittämässä wikipedia-artikkelissa. Itse ajattelin seuraavaksi koittaa kolmatta kertaa soittaa itelle lääkäriajan, tällä kertaa tietäen tarkalleen reaktioni nimen (ainakin englanniksi). Yritän pyytää, jos saisin tällä kertaa kokeilla jtn lääkitystä (nifedipime,vasodilator, diltiazem..mitä noita nyt ainakin noissa enkun kielisissä lähteissä osataan neuvoa). 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat