Kommentit (14)

Vierailija

tämän dieetin ideana on se, että kun välillä paastoat, vatsa tottuu siihen ja sitten huomaamatta tulee vähennettyä sitä ns. normaalia syömistä.

Vierailija

5:2 on kuten mikä tahansa elämäntapamuutos, siihen pitää sitoutua. Moni trmää pätkä paaston sillä perusteella, että sen lopetettuaan kilota palaavat. Eikös näin ole kaikkien ruokailumuutosten kanssa, jos ne lopettaa?

Itse olen ollut todella tyytyväinen tähän uuteen elämäntapaani. Vähällä vaivalla on lähtenyt -12 cm vyötäröltä puolessa vuodessa. Ja herkuteltuakin on tullut, sitä en halua kieltää itseltäni.

Mikäli kilot jatkavat karisemistaan samaan tahtiin, vaihdan jossain vaiheessa 6:1-rytmiin, mutta vielä on varaa pudottaa, reilustikin.

http://lumolifestyle.blogspot.fi/search/label/5%3A2%20fast

Vierailija

Onko todella näin, että kun joku uusi ilmiö tulee muotiin, media lypsää siitä juttua kaikin mahdollisin tavoin, vaikkapa kysymällä asiasta lääkäriltä, joka ei perehtynyt asiaan ollenkaan.

Paasto on niin kevyt, että mitään rasvanvarastoitumista pahan päivän varalle ei tapahdu ja ahmijat kyllä tietävät itsekin, keitä ovat ja tuntevat itsensä. Minulla on tapana ahmia, jos nälkä on kova, mutta päivän paastoa seuraavana päivänä en todellakaan ole ahminut kahden edestä, koska mekanismi ei toimi niin. Lekuri voisi lukea kirjan ja tutustua siihen, miten ihmiset keskimäärin ovat reagoineet kalorirajoitukseen. 

Vierailija

Eihän mikään "dieetti" toimi kaikilla. Olen kokeillut lähes kaikkea elämäni aikana ja nyt kahden viikon testijakso tätä takana.  Ongelmani on se, että vaikka syön terveellisesti ruokaympyrän mukaan, syön ihan liikaa kulutukseeni nähden. Syystä tai toisesta en ole onnistunut aikaisemmin vähentämään määrää riittävästi.

Muutamien paastopäivien jälkeen kaikkien syömieni ateriioiden koot ovat pienentyneet kuin itsestään. Kaksi kiloa on jo lähtenyt ja en edes koe olevani dieetillä. Aion jatkaa, kunnes olen oppinut syömään oikean kokoisia annoksia.

Vierailija

Milläköhän perusteella tuo väite, ettei johda pysyvään laihtumiseen. Itselleni tämä sopii mainiosti, eikä minulla ole mitään sitä vastaan että jatkossa paastoan päivän viikossa. Tekee erittäin hyvää esim maanantaisin viikonlopun herkkuttelujen jälkeen. Painoa on tippunut 2,5 kk:ssa 6 kg enkä edes koe olevani millään kuurilla. ei vaikuta perhe-elämään ja hyvin pystyy muuttamaan viikolla rytmiä, jos menot estävät paaston jonakin päivänä.

Olen myös pystynyt urheilemaan normaalisti paastopäivinä. Vettä vaan täytyy  muistaa juoda tarpeeksi. Jatkan 2 paastopäivää viikko niin kauan kun tuntuu siltä että paino tippuu. Sitten siirryn yhteen paastopäivään viikossa.

Vierailija

Koimppaan täysin. Tykkään kovasti täsdtä dieetistä. Helpoin kokeilemistani. Paino putoaa hitaasti ja tasaisesti. Paastopäivän jälkeen nautin aamujoogasta, kun olo on kevyt.

On hyvä olla muutamana päivänä viikossa mussuttamatta ja kehitellä muuta tekemistä. Ruokapäivinä ei myöskään syöminen ole lähtenyt täysin lapasesta, mistä jossain on varoiteltu..

Vierailija

Tämä toimii............
itselläni menossa 14 viikko ja 28 päivää olen ollut tuolla n. 500 kalorin ruokamäärällä, joinain päivinä on ollut näläntunnetta enemmän...mutta ei mitenkään vaikeaa. Viitenä päivänä viikossa syön normaalisti, mutta kylläkin huomaan että vatsa ei todellakaan vedä enää entisiä ruokamääriä.
Ja mikä parasta kaapista löytyy niitä ennen "kutistuneita" vaatteita jotka nyt mahtuu ja on jopa jo liian suuria.
Kilomääristä en tiedä mitään koska en käy puntarissa, mutta tiedän että kiloja on paljon vielä liikaa...
TÄMÄ ON UUSI ELÄMÄNTAPANI...ei suinkaan mikään hetkellinen dieetti.

Vierailija

Sama täällä, asiantuntijat laittakoot varoituksensa sinne, minne aurinkokaan ei paista. Väärin laihdutettu muka. Itsellä viimeisin laihdutushistoria menee seuraavasti:

Alkupaino 2k -> 3v / 18kg, sitten labroiss häikkää, säikähdin.

1,5kk / 8 kg, ENE-tuotteill ja niillä pelottelemalla vähensin iltasyöntiäni

2,5kk / 11 kg, 5:2 600kcal/36h -rytmillä

Minulla on D2, ja sokerini ovat lääkityksen vielä ollessa päällä olleet hienosti suosituksissa, eikä hypoja ole esiintynyt.

Eli se siitä "väärin laihduttaamisesta" hah

Diettiä tukemaan laitoin blogin pystyyn, jossa mietin 2-päivän menuun ja sitten päivän päätteeksi kirjoitan kuinka siinä onnistuin.

viiskaks.vuodatus.net sekä viiskaks@yahoo.com

Tivoisin,että Kommaisitte edesottamuksistanne. Nyt vaan tutut yrittäneet salanimillä vedättää mua;-)

Kaappi67

Vierailija

Ihmettelin vähän että asiantuntija on noin huonosti perehtynyt tosiasioihin...miten niin ei johda pysyvään painonpudotukseen? Sehän riippuu siitä, miten jatkaa. Ensin 5:2 tavoitteeseen ja sitten ylläpitoa 6:1llä, pitäisi onnistua ihan hyvin. Ja elimistö EI ala varastoida rasvaa yhden päivän paaston jälkeen, varsinkin kun syödä kuitenkin saa, kyse ei ole totaalisesta syömättömyydestä. Itsellä lähtenyt kahdessa kuukaudessa kymmenen kiloa ja tämä tuntuu sopivan minulle hyvin. Täydellinen kieltäytyminen ei sovi myöskään minulle, paremmin menee kun välillä saa vähän herkutellakin. Minäkin kirjoittelen blogia tuntemuksista ja tästä seikkailusta yleensä, osoitteessa http://seikkailu52.blogspot.com Tervetuloa lukemaan!

Vierailija

Kyllä uskaltaa lähteä tähän elämäntapaan, jos ylipainoa on.

Aloitustilanteessa reilut puoli vuotta sitten olin lievästi ylipainoinen, metaboliaa oli eli vyötärö yli 100 cm, D2 lääkityksellä, väsynyt ja masentunut. Kiinnostuin tästä lähinnä terveysvaikutusten takia. Koska minulla oli jo kakkostyypin diabetes, keskustelin terveydenhoitajan kanssa asiasta. Sain luvan aloittaa, mutta minun piti tarkkailla säännöllisesti verensokeriani (mittari kotona) eikä lääkettä saanut jättää pois.

Luin kasan kirjoja ja katsoin dokumentin, ja olin vakuuttunut, että kannattaa kokeilla. Kaksi päivää viikossa kestää kyllä hyvin pienelläkin ruokamäärällä, kun tietää, että seuraavana päivänä saa syödä. Toki paastopäivinä oli mielitekoja, mutta jostain syystä niitä ei sitten enää halunnutkaan toteuttaa syömäpäivinä! Eli ruokamäärä lautasella väheni automaattisesti. (Myönnän että alussa tuli muutamia ylilyöntejä syömisen kanssa, mutta olo oli niiden jälkeen sen verran tukala, että ymmärsin yskän)

Keskityin syömään paljon vihanneksia ja hedelmiä ja tarkkailin niiden GI-arvoa (vaikuttaa sokeriaineenvaihduntaan). Jo parin kuukauden jälkeen painoni oli pudonnut 5 kiloa ja verensokeriarvot parantuneet! Oi sitä onnen päivää! D2 lääkkeitä käytän edelleen, mutta annosta olen pienentänyt.  Diabeteshoitajan kanssa on sovittu syksyllä tehtävästä kattavammasta tutkimuksesta, jonka jälkeen päätetään miten lääkkeiden kanssa menetellään.

Tilanne nyt seitsemän kuukautta aloituksesta: - 10 kiloa, vyötäröltä -15 cm, verenpaine alentunut, verensokeri edelleen hyvissä arvoissa, kevyt olo, virtaa riittää. Vaatekoko pienentynyt kaksi numeroa. Jaksan harrastaa liikuntaa ihan eri tavoin kuin aloittaessani; kävelen, uin, poljen kuntopyörää ja olenpa jopa aloittanut kuntokuurin saadakseni lisää voimaa lihaksiin. Suhteeni liikuntaan on muuttunut, koska nyt jaksan sitä harrastaakin paremmin kuin aloittaessani tämän ruokavalion.

Paastoan kahtena päivänä, kunnes olen tavoitepainossa ja sen jälkeen siirryn ylläpitovaiheeseen, eli yksi kevytpäivä viikossa. Ruokailutottumukseni ovat muuttuneet terveellisempään suuntaan ja ruokakin maistuu ihan erilaiselta, jokaisesta suupalasta nauttii. Lisäksi kehoaan ja terveyttään kunnioittaa niin, ettei ihan mitä tahansa roskaruokaa enää laita suuhunsa :) Mistään en kuitenkaan tunne pakosti joutuneeni kieltäytymään tämän ruokavalion aikana.

Ruotsin Karoliinisessa Instituutissa on meneillään tutkimus 5:2 dieetistä ja tähän asti julkisuuteen tulleet tulokset ovat olleet positiivisia. Odotan mielenkiinnolla lisää uutisia sieltä päin.

wotoadgi

@@@
If there is one team need that stands out over the others, it s more targets for quarterback Joe Flacco, who lost his second- and third-leading receivers from last season in Smith and Daniels. Harbaugh predictably didn t mention any of the team s wide receiver or tight end targets, saying there s still talent in both those pools that we can add, if it works. Harbaugh said the Ravens are confident that young receivers Kamar Aiken, Marlon Brown and Michael Campanaro (River Hill) will take a step forward next season, but that hasn t stopped the team from continuing to mull adding an accomplished free agent wide receiver, such as Greg Jennings or Michael Crabtree.Beyond the free agent options, the Ravens have done considerable homework on the wide receiver draft class and seem poised to use an early-round pick on an outside target. The wide receiver draft class is deep, Harbaugh said. I think there are options for the Ravens in rounds one through seven.

Snadi

Pelkkää hyvä sanottavaa dieetistä. Itsellä pudonnut n 9 kg 10 viikossa. Pituus 190. 120,3 kg lähtö ja tänään 111 ja risat. Ulkoasu ns. 'kaappi', ja suurimmat kilot lähteneet varmaan vatsan seudulta. Myös posket ovat jo aika lommolla. Treenaan myös säännöllisesti eri asioita. En dieettipäivinä. Muutoinkin ruokailu mennyt terveellisempään suuntaan. Perjantaisin karkkipäivä :). Tavoite 105kg. Sen jälkeen katsastan jatkanko samaan tapaan vai saanko painon pysymään muilla konsteilla..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat