Kommentit (3)

Vierailija

Minä olen 57 vuotias mies, ja minulla on Atacand+, Amlodipin sekä Bisoprolol. On kokeiltu myös Diurex ja Spironololactone. Verenpaine näillä kyllä saadaan alas. Toisilla myös kasvaa tissit, toisilla taas "kutistuu" kikkeli, joskus häipyy kaikki halut, joskus vain kyky. Ei ole vielä löytynyt elämän laadun ja elämän piduuden suhteen hyvää lääkintää, jompaan kumpaan on näköjään tyydyttävä. Lääkkeiden käytön aloittamiseen asti meni 55 vuotiaaksi täysin ilman ongelmia, ja lääkkeiden tarvekin löytyi kun piti ajokortti uusia. On tässä vielä lääketeolisuudelle töitä, ja ehdottaisin lääkäreille myös hienotunteista haittavaikutusten seurantaprosessia tilapäisavuksi. On todella kiusallista kun meilläkin työpaikkalääkärit on kaikki naisia ja seuranta asiallisinta tietysti määräävän lääkärin kautta. 

Vierailija

Potilaan elämänlaatu ei näytä olevan tärkeä asia, vaan se, että saadaan verenpaineet ja kolesterolit alas.

Itse joudun hoidattamaan erektio-ongelmaa yksityisesti, koska työterveyslääkäreitä, eikä julkista puolta asia näytä kiinnostavan.

Vihoviimeisin elämänlaadun pilaaja oli statiinilääkitys, jonka lopetin pahojen sivuvaikutusten vuoksi vuoden käytön jälkeen.

Vierailija

Kokonaisvaltainen terveydenhoito ei näytä lääkäreitä kiinnostavan, kunhan vain saadaan kolesterolit ja verenpaineet alas. Onhan nekin hoidettava, mutta millä myrkkymäärällä?

Statiinit jouduin lopettamaan jo vuosia sitten pahojen sivuvaikutuksen ja yleiskurjan olon vuoksi. Ne veivät myös yöunet. Tilalle tuli fenofibraatti, josta ei ole ollut haittaa.

Verenpainelääkkeiden aloittaminen aiheutti erektio-ongelman. Sitä ei ollut ennen lääkityksen aloittamista. Työterveyslääkäreiden oudon suhtautumisen vuoksi olen joutunut hoidattamaan erektio-ongelmaani yksityisesti. Taustalta löytyi nyt vuosien jälkeen myös testosteronitason huomattava lasku. Siihen saan nykyään piikin joka 10. viikko. Vointini on muuttunut aivan täysin. Nukun paremmin, kivut ovat vähentyneet ja yöllä ei enää tarvitse juosta kusella. Mielialakin parani ja painon pudotuskin kävi helpommin.

Kolesteroli jäi silti vielä vähän ylös, mutta syön lisäksi punariisiä, jossa statiinia on vain vähän ja lisänä on ubikinonia. Se ja neljännespilleri sildenafiiliä aamuin illoin, niin seisookin, kuin rautakanki. Olen kuusikymppiseksi nyt ihan tyytyväinen.

Statiinit tehoavat pieninäkin pitoisuuksina, joten en ymmärrä, miksi potilas pitää myrkyttää niin, että tulee huonovointiseksi ja saa lihaskivut, unettomuuden ja surkean olon kaupan päälle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat