Kommentit (9)

Vierailija

Tässä oli kaksi hyvää asiaa, liikunnnan lisääminen ja tietokoneiden turhakäytön vähentäminen. Siitä puuttui vielä television turhakäyttö, naisten turha hössötys ruuan turhateon ja mieliteko-ostosten vähentäminen.

Se oli hyvää, että kerrankin lääkäri sanoi, että lääkkeiden käyttö on hullua. Mutta se oli hullua, että hän sanoi sen olevan hullua siksi, että lääke on valmistettu liskon myrkystä. Sehän on kaikkein luonnollisinta ainetta, että lääkettä otetaan elävästä eläimestä, siis luonnosta.

Sen sijaan oli hullua, kun hän suositteli kuitenkin keinotekoisia lääketeollisuuuden valmistamia myrkkyjä kuten statiineja, mitkä ovat tilastojen mukaan lisänneet sydän- ja verisuonitautikuolleisuutta Suomessa.

Oikea keino vähentää metabolista oireyhtymää on tunnustaa tosiasiat. Ensimmäinen tosiasia on se, että diabetes on sokeritauti, eli sokeriaineenvaihdunnan häiriö. Nyt puhun nimenomaan 2-tyypin sokeritaudista. 1-tyypin eli lapsejana jo todetusta sokeritaudista minulla ei ole riittävästi tietoa, mutta epäilen senkin olevan yhteydessä sokerin eli hiilihydraattien väärään käyttöön jollain tavalla. Mutta se voi olla myös perinnöllinen sairaus, joten en puhu nyt siitä.

Nykyihminen saa täysin vääriä hiilihydraatteja liikaa väärien ruokailutottumusten, väärien virallisten ravitsemussuositusten, tarjolla olevien väärien ruoka-aineiden ja lääketeollisuuuden douppaamien lääkäreiden takia. Eli, yhtälö on täydellinen voittoa tavoittelemattoman, häikäilemättömän länsimaisen, niiden maksamien tutkimusten ja poliiittisten päättäjien aiheuttama. Ja Suomessa KELA maksaa kaikki nämä kulut.

Mutta, asiaan:
Sokeritautisen pitää jättää ravinnostaan pois kaikki nopeat hiilihydraatit, eli kaikki kypsennetyt kasvituotteet, mitkä sisältävät hiilihydraattia. No, voidaan sanoa, että käytännössä kaikki kasvit sisältävät jossain määrin hiilihydraattia, joten kaikki kypsennetyt kasvit pitää jättää pois. Poikkeuksen tekee vain kotimainen herne- ja härkäpapu, joista voi tehdä herne- tai papukeitto. Ne pitää muutenkin keittää, koska vain kuumennus tappaa niissä olevat ihmiselle haitalliset aineet. Raakoja herneitä voi toki syödä, ne ovat niin herkullisia. Keitetty peruna on terveellisin ihmisen nauttimista mössöruuista, sitä voisi syödä  ehkä pieniä määriä, ei paljoa. Se on syytä korvata keitetyllä tomaatilla. Tomaatti sisältää lykopeenia, ja lykopeeni irtoaa ihmisen elimistöön vain kuumennetusta tomaatista. Siksi ketsuppi sisältää neljä kertaa niin paljon lykopeenia kuin tomaatti sellaisenaan, koska se on valmistettu kuumentamisprosessin aikana. Ja siksi grillimakkaran syönnin yhteydessä on aina syötävä ketsuppia, koska lykopeeni ehkäisee syöpäsolujen kasvua. Lisäksi grillimakkaran kanssa on aina nautittava jotain C-vitamiinipitoista, mielellään kotimaista marjaa, koska käristetyssä, palaneessa grillimakkarassa on syöpää aiheuttavia aineosia. Lisäksi makkarassa on yleensä aina E250, natriumnitriittiä tai E251, natriumnitraattia säilöntä- ja makkaran punaiseksi värjäävänä aineena. Se estää botuliniumbakteerin kasvun, mikä on tappava bakteeri. Mutta sen pääasiallinen tarkoitus on värjätä makkaramössö punaiseksi, jotta ihminen kuvittelee sen olevan täyttä lihaa, eli sen tarkoitus on harhauttaa makkaranostajaa ja -syöjää. Yhdistyessään valkuaisaineiden kanssa natriumnitriitti ja natriumnitraatti muodostavat nitrosoamiinia ja se on syöpää aiheuttava aine. Tämä reaktio tapahtuu ihmisen ruoansulatuselimistössä ihmisen syödessä makkaraa tai muuta näillä aineilla punaiseksi värjättyä lihaa. Siksi vain punaiseksi värjätty liha on vaarallista ja mahasyöpää ihmiselle aiheuttavaa, liha sellaisenaan on äärimmäisen terveellinen, turvallinen ja mm. ihmisen aivoille tarpeellinen ravintoaine. Tästä syystä aina makkaraa syötäessä tulee syödä C-vitamiinipitoista ja mielellään kotimaista marjaa tai raakamarjamehua. Keitetystä mehusta on suurin osa C-vitamiinista haiihtunuut ja flavonoideista, antosyaaneita, ja  polyfenoleista suurin  osa hävinnyt tai jäänyt keittomäskiin, mikä yleensä heitetään pois. Puristettua tuoremehuakin valmistettaessa suurin osa flavonoideista, antosyaaneista, ellagitanniineista, polyfenoleista jäää puristemäskiin, ja sekin heitetään yleensä pois. Pienempi osa jää juotavana käytettävään mehuu. Omenatuoremehua tehtäesssä terveellisintä olisi hienontaa puristemäski esimerkiksi tehosekoittimella hienoksi, pakastaa ja nauttia se talven mittaan soseena.

2-tyypin sokeritautinen on ehtinyt todennäköisesti nauttia virallisten ruokasuuositusten mukaisesti epäterveellisä, samoja syöpää aiheuttavia ravintoaineita, kuten margariinia, keksejä, glyfosaattiruiskutuksella käsiteltyä ulkomaista rukiista Suomessa valmistettua ruisleipää, glyfosaattiruiskutuksen kestänyttä Roundup Ready-soijasta valmistettua soijaöljyä, nitriitilla ja nitraatilla punaiseksi värjättyjä syöpää aiheuttavia mössättyjä lihavalmisteita, Bisfenyyli A:lla pintakäsitellyissä säilykepurkeissa säilötttyä ruokaa, juoda Bisfenyyli A:lla pintakäsitellyistä muoviastioista kuumaa kahvia tai muuta kuumaa, että hänen syöpäkuormansa on jo aika korkea. Lisäksi tulee lääkkeiden aiheuttama sairastumis- ja syöpäriski.

Siksi hänen tulisi syödä mahdollisimman monipuolisesti vain kotimaisia vähäisen glykeemisen indeksin omaavia vihanneksia, kasviksia ja juureksia sekä marjoja ja sieniä, riistaa, naudanlihaa ja pienissä määrin korkeamman kuorman omaavia sian- ja siipikarjanlihaa. Kananmunia hänen tulisi syödä runsaasti, niissä on mm. aivojen toiminnalle tarpeellista koliinia. Lisäksi ne sisältävät kolesterolia, mitä mm. ihmisen aivot tarvitsevat. Öljyistä hänen tulisi välttää ainakin verisuonitulehduksia aiheuttavaa omega6-rasvahappoa sisältävää auringonkukkaöljyä, soijaöljyä (todennäköisesti se on valmistettu Roundup Ready soijasta), maissiöljy on omega6-öljyä, samoin oliiviöljy. Omega3-öljyä on eniten pellavaöljyssä, 60 % ja rypsiöljyssä, noin 33 % öljypitoisuudesta. Kasviöljyjen omega3-merkitys on kuitenkin ihmisen terveydelle hyvin pieni,  koska niissä oleva omega3-öljy on alfalinoleenihappoa ja sen pitää muuntua elimistössä ensin eikosapentoeenihapoksi (omega3-EPA-rasvahappo, mitä tarvitsee ihmisen verisuonisto ja sydän) ja sen jälkeen dokoeikosapentoeenihapoksi (omega3-DHA-rasvahappo,mitä tarvitsevat ihmisen aivot toimiakseen kunnolla). Ja kasviöljyjen alfalinoleenihaposta vain noin 10 % maksimissaan muuntuu elimistössä EPA- ja DHA-rasvahapoiksi.

Siksi THL:,n, Itä-Suomen yliopiston, Itämeren ruokavalion ja terveydenhuoltohenkilökunnan ravintorasvasuositukset ovat täysin absurdeja, lääketeollisuuden sponsoroimia, KELAlle valtavat kustannukset aiheuttavia ja suomalaisia lihottavia ja kansanterveyttä vaarantavia.

Koko tämä kasvirasvaihannointi sai alkunsa hehkulampun  keksimisestä. KunThomas Alva Edison keksi hehkulampun, kynttilät eivät menneet kaupaksi. Kynttilätehtailijat miettivät, mitä nyt tehdään. He päättivät alkaa tekemään laardia. No, sitä alettiin tehdä ensin eläinrasvasta. Sitten sitä alettiin tekemään kasvirasvasta, ja saatiin aikaan margariinia. Suomalaisten mukaan sinne meni kissanraatojakin, no rasvaa sitä on niissäkin. Sitä terveellistä rasvaa, kun kissahan on nauttinut vain kevyttä ruokaa, lintuja ja jyrsijöitä.

Sitten vuonna 1968 USA:ssa senaattori McGovernin johtama poliittinen komitea teki päätöksen siitä,  kumpi rasva on terveellisempää, eläin- vai kasvirasva. No, tehtiin täysin poliittinen pääätös ilman tieteellistä näyttöä, että kasvirasva on terveellisempää. Tähän varmaan vaikutti margariiniteollisuus, mutta sitä ei saa sanoa ääneen.

Ja tämä ajettiin läpi kaikissa länsimaissa, erityisesti Euroopan amerikkalaisimmassa maassa, Suomesssa. Syynä  oli ilmeisesti Pekka Puskan Pohjois-Karjala-projekti, mistä Puska sai lopputulokseksi, että sydäntaudit vähenivät Pohjois-Karjalassa. No, sama tulos saatiin vertailumaakunnassa Pohjois-Savossa, missä ei tehty mitään toimenpiteitä. Samoin koko Suomesssa, ja koko länsimaailmassa saatiin tuloksesksi, että sydän- ja verisuonikuolleisuuus laski melko tasaisesti 1960-luvulta lähtien.

Kalanmaksaöljy sisältää DHA-, EPA- rasvahappoa ja A-, D-, ja E-vitamiinia. Siksi se on kaikkein tärkein öljy ihmiselle. Samoin voi. Rasvaiset maitotuotteet alentavat kolesterolia (Renner 1995)

Sokeritautisen pitää välttää kaikkea vähärasvaista, kevyttä, nopeita hiilihydraatteja. Pitää syödä perusruokaa, raakaa kalaa, lihaa, rasvaisia maitotuotteita,  niistä saa kylläisen olon. Kevyttuotteissa terveelliinen luonnonrasva on korvattu syöpää aiheuttavalla aspartaamilla, sen glykeeminen  indeksikin on yli 400 tai sokerilla. Keinotekoiset makeutusaineet ovat kaikki myrkkyjä. Hunaja on ainut hyväksyttävä makeutusaine. Hedelmiä tulee käyttää vain vähän tai ei lainkaan. Niissä on liikaa fruktoosia, sen muuntaminen glukoosiksi rasittaa maksaa ja voi saada aikaan maksakirroosin vaikka ei joisi alkoholia lainkaan.

Kari Kurki

karikurki@hotmail.com

0505582104

Vierailija

Oispa mielenkiintoista tietää mitä pähkinä ja kala-allergikko söisi että saisi puuttuvan omega 3:sen? Tätä asiaa ei pt ja ravintoterapeutti keksinyt ....

riskinä dm2 , liikuntaa harrastan päivittäin, mutta ravintoaineet on vieraita ja olen koittanut kysellä....saaden vastauksen ruisleipä jne.... Sille tielle en lähde.

urheillessa tarvii hiilareita, mutta mitä ne oisivat että riski sairastua ei lisäänny?

ois niin kiva saada valmis ruokaohjelma !

 

Vierailija
Vierailija

Oispa mielenkiintoista tietää mitä pähkinä ja kala-allergikko söisi että saisi puuttuvan omega 3:sen? Tätä asiaa ei pt ja ravintoterapeutti keksinyt ....

 

On olemassa merilevästä valmistettuja Omega 3 rasvahappokapseleita vegaaneille ja kala-allergisille.

Googlaa tai kysy luontaistuotekaupasta.

Vierailija
Vierailija

urheillessa tarvii hiilareita, mutta mitä ne oisivat että riski sairastua ei lisäänny?

ois niin kiva saada valmis ruokaohjelma !

 

 

Tavallista rkiliikuntaa harrastavan ei tarvii miettiä mitään hiilareita, kunhan syö rehuja 500-1000 grammaa päivässä.

 

Se riittää ja rasva palaa.

Vierailija
Vierailija

Oispa mielenkiintoista tietää mitä pähkinä ja kala-allergikko söisi että saisi puuttuvan omega 3:sen? 

Opti3 EPA/DHA-valmiste 60 kaps. vegaaninen

 

Monipuolinen ja terveellinen ravinto ja /tai kotiruoka on pelkkä tyhjä fraasi, jota suurin osa suomalaisista ei edes ymmärrä. Esimerkiksi pasta, ruispala ja big mac ovat eri ruokia, mutta kaikkien pääraaka-aineena on sama ravinneköyhä vehnäjauho. Toinen haaste tulee ravintoaineiden imeytymisestä. Monen suomalaisen suoliston toiminta on kaukana optimaalisesta.

Vähähiilihydraattinen (VHH) ruokavalio on ihmisen ihan normaali ruokavalio, jonka puolesta puhuja jo vuosikymmeniä on ollut Suomessa lääkäri Antti Heikkilä.

Viljat, sokerit ja peruna vaihdetaan muihin kasvikunnan tuotteisiin ja niitä syödään  500-1000 grammaa päivässä.

Rasvoja ja proteiinia syödään elimistön tarpeisiin sopivasti iän, painon ja kulutuksen mukaan ja ihan virallistenkin (VRN) suositusten mukaan aikuisella tämä tarkoittaa noin 80-100 grammaa päivässä.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

Jäikö nälkä?

Tuskin jäi ja näinollen et kärsi aliravitsemuksestakaan, kuten ennen runsaasti ravintoköyhää viljaa ja pottua puputtamalla, jotka nostavat ainoastaan verensokeria.

VHH EI ole mitään rasvausta tai proteiinin ylitankkausta, vaikka näin virheellisesti väitetään virallisen tahon puolelta, nettipalstoilla tai iltapäivälehtien lööpeissä.

Ja D-vitamiinia purkista 100µg/vrk
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/tiede/vitamiinitutkimuksen-pioneeri-suomalaiset-tarvitsevat-suosituksia-enemman-d-vitamiinia/?shared=42653-e373a8ad-999

Ja lukuisten eri sairauksien oireet katoavat ja terveet pysyvät terveinä elintasosairauksista.

Vierailija
Vierailija

Entä jos ei ole ylipainoa. Ei diabeetikko ole aina lihava!!!!!!!!!!!!!!

 

Liika sokeri aiheuttaa haiman väsymisen.

 

Myös D-vitamiinin puute lisää riskiä sairastua myös II-tyypin diabetekseen.

 

Viljat, sokeri ja peruna on tarkoitettu lihottamiseen ja verensokerin kohottamiseen.

JaSaLa

Onko veren paasto glukoosin määrissä kausivaihtelua ?

Pimeänä vuodenaikana Melatoniin määrä nousee joka vähentää insuliinin eritysä. Talviakaan myös monet käyttävät ylimääräistä melatoniinia unihäiriöihin.

Tämän luulisi heijastuvan korkeampana paastosokerin arvoina pimeään aikaan. 

Onko tutkittua tietoa ?

Veijo Puustinen

"Diabeetikon ruoka on laadultaan samaa kuin muillekin suositellaan: siinä on vähän rasvaa, sokeria ja suolaa, mutta runsaasti kuitupitoisia ruoka-aineita, kuten vihanneksia, hedelmiä, marjoja ja viljatuotteita."

Ylläoleva ei ole mitään muuta kuin päivän pila. Kuinka kauan suomalaiset "aisantuntijat" aikovat jatkaa kansan kusettamista modernin tieteen näytöistä huolimatta???

http://terveydeksesi.fix4you.se/#category25

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat