Kommentit (6)

Vierailija

Olen kilpirauhasen vajaa toimintaa sairastava nainen. Professori kirjoittaa, että kaikki oireet poituvat tyroksiinilla. Näin ei ole kokemukseni mukaan monillakaan vajaatoimintaa sairastavilla käynyt. Monet oireet helpottavat mutta välillä oireita silti ilmenee. Aivan kuin sairaus olisi jotenkin epästabiilissa tilassa, välillä rajumpi, välillä vaisumpi. Isompaa annosta tyroksiinia en voi syödä annoksen noston aiheuttamien rytmihäiriöiden takia. Syön nyt 0,1mg/vrk. Myös elämäntavoilla voi vaikuttaa paljon omaan jaksamiseensa. Sairauden kanssa eläminen on jatkuvaa tasapainon hakemista. 

anu56
Seuraa 
Liittynyt12.10.2013

Itsekin sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja minullakin on siihen lääkitys mutta kyllä ne oireet aina välillä pulpahtavat esiin. Se onkin se tosi iso ongelma kun sitä lääkitystä ei voi monellakaan nostaa kun sitten tulee todellakin niitä rytmihäiröitä,itse olen kerran kokenut ja toiste en  niitä halua. Jaksamisia kaikille jotka taistelee tämän kurjan ongelman kanssa.

Vierailija

Minäkin olen kärsinyt ihmeellisistä oireista vaikka kuinka pitkään, mutta terveyskeskuksessa ei osattu sanoa asiaan mitään. Kävin työpaikkalääkärillä, joka epäli heti kilpparia, mutta kun veriarvot olivat viitearvojen sisällä, sain masennuslääkettä ja se siitä. Kun oireet pahenivat entisestään, ilmeni, että tuttavissani oli kilpparivajakkeja, jotka tunnistivat oireet ja käskivät lähteä tutkituttamaan itseni ja sassiin! No kun olin jo 8 vuotta ihmetellyt asiaa, lähdinkin tuttavan suosituksesta Kauniaisiin, jossa on ihan uusi funktionaaliseen terveydenhoitoon perehtynyt terveyshoitola. Naturalmedica on nimeltään, ja siellä teetetään ihan kunnolla testit, joissa katsotaan myös ristiviitteet, lisämunuaiset ja jodi. Vihdoin siis sain varmistuksen siihen, että minulla on todellakin kilpirauhasen vajaatoiminta ja pääsin asianmukaiseen hoitoon! Kun täällä ei löydy sellaisia lääkäreitä, jotka a) ottaisivat kilppariongelmat tosissaan tai b)jos ottavat, eivät ehdi ottaa vastaan, niin minulle varattiin aika norjalaiselta klinikalta keskeltä Osloa, jossa lääkärit puhuu englantia ja osaavat asiansa. Suosittelen kaikille niille, jotka ovat vähänkin epätietoisia omasta kilpparistaan ja sen toiminnasta!! (Eikä ole maksettu mainos, vaan ihan sydämestä ja  helpotuksesta lähtevä suositus!)

Ja tuohon lääkitykseen. Thyroxin ei tepsi kaikille, trijodityroksiini eli liotyroniini on vaihtoehtoinen lääke, mutta sitä on todella hankala saada Suomessa. Norjasta kyllä saa ja Kreikasta jopa ilman reseptiä!

Vierailija

seontotta ei tyröksiini vie kaikkia oireita täysinpois minä olen syänyt 2v tyröksiiniä ja lääkitystä muutettu vähän väliä jasilti vaikka lääkityksen pitäs nyt olla kohillaan en laihdusilti ja palelee jatkuvasti ja hiuksia lähtee päästä ja olen välillä tosi väsynytkin t katja

Vierailija

MUTTA TARVITSEE ELÄÄ PÄIVÄKERRALLAAN JA TEHDÄ ASIOITA JOITA JAKSAATEHDÄ EIKÄRASITTAA ITSEÄNSÄ LIIKAA PÄIVISIN JA LEPO PÄIVÄLLÄ HYVÄSTÄ  T KATJA

Vierailija
Vierailija

Minäkin olen kärsinyt ihmeellisistä oireista vaikka kuinka pitkään, mutta terveyskeskuksessa ei osattu sanoa asiaan mitään. Kävin työpaikkalääkärillä, joka epäli heti kilpparia, mutta kun veriarvot olivat viitearvojen sisällä, sain masennuslääkettä ja se siitä. Kun oireet pahenivat entisestään, ilmeni, että tuttavissani oli kilpparivajakkeja, jotka tunnistivat oireet ja käskivät lähteä tutkituttamaan itseni ja sassiin! No kun olin jo 8 vuotta ihmetellyt asiaa, lähdinkin tuttavan suosituksesta Kauniaisiin, jossa on ihan uusi funktionaaliseen terveydenhoitoon perehtynyt terveyshoitola. Naturalmedica on nimeltään, ja siellä teetetään ihan kunnolla testit, joissa katsotaan myös ristiviitteet, lisämunuaiset ja jodi. Vihdoin siis sain varmistuksen siihen, että minulla on todellakin kilpirauhasen vajaatoiminta ja pääsin asianmukaiseen hoitoon! Kun täällä ei löydy sellaisia lääkäreitä, jotka a) ottaisivat kilppariongelmat tosissaan tai b)jos ottavat, eivät ehdi ottaa vastaan, niin minulle varattiin aika norjalaiselta klinikalta keskeltä Osloa, jossa lääkärit puhuu englantia ja osaavat asiansa. Suosittelen kaikille niille, jotka ovat vähänkin epätietoisia omasta kilpparistaan ja sen toiminnasta!! (Eikä ole maksettu mainos, vaan ihan sydämestä ja  helpotuksesta lähtevä suositus!)

Ja tuohon lääkitykseen. Thyroxin ei tepsi kaikille, trijodityroksiini eli liotyroniini on vaihtoehtoinen lääke, mutta sitä on todella hankala saada Suomessa. Norjasta kyllä saa ja Kreikasta jopa ilman reseptiä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat