Tunnista vaarallinen sydänoire

klo 0:00 | 27.9.2010
Pistos tai muljahdus ei viittaa sydänvaivaan, mutta rintakehää puristava kipu voi kertoa sepelvaltimotaudista. Näin opit erottamaan harmittomat pistelyt vakavista sydänoireista, joiden takia on lähdettävä lääkäriin saman tien.Lue koko juttu
Sivut
asioikaa halpahallissa elätte pidempään
ei tupakkaa eikä kaljaa
muut päivittäistavarakauppaketjut eivät tunne vastuutaan
Halpahallista em tiedä, mutta tupakka ja alkoholi ovat täysin tarpeettomia ja vaarallisia pitkän iän ja terveen elämän kannalta. Syökää ja liikkukaa sännöllisesti ja nauttikaa lajitoverienne seurasta hymy huulessa ja pankaa hyvä kietämään - antaessaan saa! Karpatia
Lepo sykkeeni on noussut huolestuttavan korkeaksi. se on heti aamulla 100-116 välissä. Olen elokuussa matkalla ollessani menettänyt kokonaan tajuntani (se kesti vain hetken) sain pian apua. Nyt olen päässyt terv.kesk. tutkimuksiin. (kesken) En ole kunnossa, koska joka aamu herään todella väsyneenä ja syke laukkaa 100-kieppeillä
Olen 75v liikunnallinen nainen. Viime vuonna tuli n.1000km hiihdettyä.
Mitä minun nyt kannattaa tehdä? Kiitän neuvoita! Liisa
Oon11v mun rintoi pistelee jos syön ja liikun mitä teen
luultavasti olet saanut jo diagnoosin lääkäriltäsi. olisi kiva kuulla mikä oli oireiden syy? melkeinpä tekisi mieli arvata, että syynä ns. ylikunto, mahtoiko olla oikein arvattu?
Kerro tästä asiasta koulusi terveydenhoitajalle ja vanhemmillesi.
kohtuullinen alkoholin nauttiminen on yhteydessä PAREMPAAN terveyteen
Kuinka itse voi tunnistaa vaarallisen sydänoireen jos terveyskeskuslääkärikään ei sitä löydä, esim sydämen vajaatoiminnan osalta? Kuinka usein lääkäri tekee tällaisessa väärän diagnoosin, esim sydänvaivat diagnosoidaan vaikkapa uupumukseksi, potilas ohjataankin mielenterveyspuolen asiakkaaksi sydäntutkimusten sijaan?
Terveyskeskuslääkäreillä ei valitettavasti ole pätevyyttä sydäntautien, DCM, HCM tutkimiseen, ei heillä ole tarvittavaa laitteistoakaan, vain noin 50% ko lääkäreistä tunnistaa oireet. Kustannussyytkin estävät monesti tarkemmat tutkimukset jotka tulisivat tehdä erikoissairaanhoidossa sisätautilääkärin tai kardiolodin avulla. Näissä tapauksissa nuo oireet todetaankin valitettavan myöhään joko sairaalassa tai potilaan äkillisen kuoleman vuoksi.
kiitos.
työterveydessä kuulu sydämestä sivuääni.tilattiin aika kardiologille kokkolaan jonotus 3kk tilanne omastamielestä huonontunut ei kipuja muuta kuin vasemmassa kädessä ja olo tosi huono yritän suoriutua työtehtävistä.
olen 14v lievää kipua rinnassa ja sydämmen lyönnit ovat tuntuneet vahvemmin jo yli viikon. Mitä teen? On kesäloma ja olen mökillä joten täytyykö lähteä kotiin käymään lääkärillä, kun ei tämä nyt akuutiksi luettavaa ole vai?
Olen 13v vuotias poika olen polttanut viimeiset 2kuukautta mun sydemmeen pistää aina kun juon jotain tai olen pitkään hengittämättä ja kipu aikoi vasta linnanmäen reissun jälkeen että onko niillä mitään yhteyttä
olen 15v. ja sydäntäni pistää välillä kun hengitän. Onko asia vakava vai johtuuko se kylmästä säästä,k un alkaa olla syksy?
Vastailkaa kiitos :)
Itseltä löytyi kuumeeton keuhkokuume, kun rintaan pisti ja oli hieman rytmihäiriöitäkin.
Muistaakseni olen ennenkin saanut tämän tyyppisiä kohtauksia mutta en näin voimakkaasti kuin nyt..
Istuin pöydän äärellä syömässä aamupalaa kunnes yks kaks tunsin hirveää pistelyä rintakehässä sekä päässä samaan aikaan..söin aamupalan loppuun ja kapusin sen jälkeen sängylle makaamaan. Päässä ei enään pistele mutta rintakehässä kyllä. Jatkunut jo yli 30min ja pelottaa lukea tämmöisiä ÄKKIKUOLEMA juttuja :"D no, jos mä nyt kuolen niin tää jää mun vikaks kirjotukseks..enjoy
Olen 27v nainen. Harrastan liikuntaa jonkin verran, kävelyä ja kuntosalilla käytiä. Ylipainoa on silti noin 15 kg. En tupakoi, alkoholia kuluu jonkin verran. Olin patikoimassa ulkomailla. Reitti oli aika rankka ja lopussa rintaan alkoi puristaa. Samoin vasemmalta lapaluun paikkeilta pisti kovasti. Takaisin tulomatka rintaa puristi vain kovempaa. Mistähän voisi johtua? Aikaisemmin ei ole käynyt mitään tällaista.
Vakavan sydänkohtauksen tullessa kannattaa lähteä itsepikimmiten sairaalaan, vaikka omalla autolla. Nykyisin hätäkeskus ei lähetä tajuissaan oleville ambulanssia, eikä he usko oireitasi.
Kos selviät itse päivystyksseen asti, voit ehkä selvitä.
Olen 17v poika ja rinnassa tuntunu jo pidemmänki ajan pistävää kipua joskus jopa estää nousemasta tämä kipu.
Sivut