Kommentit (3)

Vierailija

Hei! Kysyjän täytyy tarkoittaa erästä harvinaista (?) tinnitustyyppiä, "räjähdysääni-tinnitusta" engl. Explosive tinnitus. Siitä löytyy vähän julkaisuja, mutta luultavasti se on paljon tavallisempi. Tyypillistä on sen esiintyminen uneen vaipumisen lähestyessä. Itselläni on tätä samaa posahtelua kuulunut jo monta vuotta melkein joka ilta.  Ensimmäisillä kerroilla pomppasin ilmaan, mutta nyt otan sen vain merkkinä siitä, että kohta vaivun makoisaan uneen!

Vierailija

Minulla myös samanlaisia tuntemuksia harvakseltaan ennen nukahtamista (en pysty nyt muistamaan, tapahtuuko niitä muulloin). Se on ikäänkuin sähköpurkaus kulkisi läpi pään. Tuntemus on erilainen kuin lihassäpsähdykset, joita myös tunnen harvakseltaan nukahtamisvaiheessa. Olen itse lääkäri ja ihmetellyt, että mitähän ne on. Käynyt mielessä epileptinen purkaus.

Vierailija

Tosi hyvä artikkeli, sillä myös minulla on ollut ns. sähköpurkauksia. Ensin niitä tuli silloin tällöin ja nykyään ne tulevat joka ilta juuri ennen nukahtamista. Sähköpurkauksia, lähinnä päässä korvien läpi, saattaa tulla useita peräkkäin joko lievinä tai voimakkaina. Välillä pelkään mennä nukkumaan ja katsonkin tv:tä väsymiseen asti, mutta silti ne tulevat. Halusin selvittää lääketieteellistä syytä em. oireisiin. Olen käynyt korvalääkärillä, neurologilla, ortopedilla (niskoissa todettu kulumaa), kardiologilla ja fysioterapiassa em. kaularangan kulumien ja niskakipujen vuoksi. Minulla on ollut 48 tunnin holteri, tehty eeg-tutkimus (yö nukkumatta) sekä kaularangan että pään magneettikuvaukset. Missään ei lyötynyt normaalista poikkeavaa syytä. Tietenkään aivokäyrätutkimuksen aikana ei tullut yhtään sykäystä, sillä en päässyt nukahtamisvaiheeseen ollenkaan siinä lyhyessä ajassa. Holterin aikana oli muutama sähkösykäys päässä, mutta ne eivät vaikuttaneet sydänkäyrään poikkeavasti. Erikoislääkärit ihmettelevät oireita ja toteavat, että ne eivät kuulu heidän repertuaariin. Miten pääsen eroon pään sähköpurkauksista, kun nukahtamislääkkeetkään eivät auta?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat