Kommentit (12)

Vierailija

Entä jos kramppi on niin voimakas ja tulee yllättäen esim. nilkkaan, että "menee jalka alta", eli ihminen kaatuu tahattomasti aivan yllättäen maahan hervottomana, lyö päänsä ja menettää tajuntansa?

Dion

Kramppini tulee urheilun jälkeen tai jonkun poikkeavan lihasta kuormittavan työn jälkeen. Magnesium on jonkin verran auttanut, mutta myös jonkun ehdottama lusikallinen suolaa vesilasiin- drinkki.

-Lisäksi kramppi tuntuu olevan perinnöllistä.

Crampiton, joka on nykyään jostain syystä kielletty, auttoi parhaiten.

Terveyslähetti

Olen löytänyt omiin yöllisiin jalkarappeihin oivan avun. Venyttelen jalkani illalla. Paras laite mitä ikinä on tehty pohje reisi ja alaselän venyttelyyn on ostamani T Ständ. Siinä seisoessa 2 minuutissa kaikki venyi ja tosiikävät yölliset jalkaramppini loppuivat heti. Ostin sen alennuskoodilla301, parhaita välineitä illoin aamuin käytössä. Myös mangneesiumkapselin syön.

Vierailija

Minulla auttaa yölliseen kramppiin kun otan muutaman rakeen merisuolaa kielen alle. Apu tulee sekunneissa. Joogaaminen ja liikunta yleensä ottaen on vähentänyt kramppeja huomattavasti.

Lisää ravinteita

Magnesiumin määrällä on myös merkitys. Minulla lisämagnesium n. 400 mg / pv poistaa krampit. Jos en syö magnesiumia, krampit ja sydämen rytmihäiriöt tulevat varmasti. Kalium saattaa olla toinen, joka aiheuttaa kramppeja ja elohiiriä ja vettä tulee myös juoda riittävästi. Yleisesti sanotaan, että puutetta ravinteista ei tule, "jos syö normaalisti", mitä se sitten tarkoittakaan, tarina ei sitä koskaan kerro. Vaikuttaa siltä, että ruokavaliomme on muuttunut ravinneköyhemmäksi, emmekä saa siitä enää riittävästi tarvitsemiamme ravinteita.

kari eka

Ainoa ja nopea estolääkitys - suola 2-3 g. Pan tai meri sellainen !

Magn ja Panpähkinät eivät tunnu missään. Vetää myös keskaria - hankala, jos on töissä.

TJ

Niin paljon virheellistä tietoa löytyy lihaskrampeista. Kalsium ei auta vaan nimenomaan juuri kalsium aiheuttaa lihassupistuksen ja natrium rentouttaa. Magnesiumista on harvoin apua vaikka se yleinen luulo onkin. K2 ja D3-vitamiinit siirtävät kalsiumia verestä luihin ja siitä on usein eniten hyötyä sekä keinotekoisten kalsium-lisien välttämisestä. Myös nestetasapaino on tärkeä ja urheilujuomat ovat hyviä palauttamaan myös suoloja elimistöön hikoilun jälkeen. Vähäsuolainen ruokavalio, kalsiumtabletit ja heikko verenkierto jaloissa...ei tarvitse ihmetellä, miksi varsinkin vanhuksia usein suonii jaloista yöllä.

Vierailija

Vesi suola, magnesium, venyttely. Ne toimivat mulla. Suolan puute aiheuttaa kramppeja helposti.

Ihminen tarvitsee suolaa, joten varmista että saat sitä vähintään 5 grammaa päivässä, jotta nesteaineenvaihduntasi toimii. Ilman riittävää luonnollista suolaa ja vettä keho kerää nestettä, joka aiheuttaa turvotusta, väsymystä ja lihaskramppeja. Laadukas suola lisää ruoan makua, parantaa säilyvyyttä ja ylläpitää nestetasapainoa. Natriumia tarvitaan elimistössä hermoimpulssien kuljetukseen, lihasten toimintaan sekä kehon nestetasapainon ja verenpaineen säätelyyn. Kloridia puolestaan tarvitaan ruoansulatukseen ja hengitykseen.

Magnesiumin puute on yleinen väestössä.

Vierailija

Liian rankka liike, menee ohi, kun lihakset kehittyy. Anna kun arvaan, takareisi kramppaa lantion nostossa. Tsemppiä treeniin, kyllä se siitä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat