Muilla samoja kokemuksia? (Keuhkosairaus tms?)

Vierailija

Hei!

Olen 19-vuotias tupakoimaton naisenalku. 

Huomasin amiksen ensimmäisen ja toisen vuoden välillä hengästyväni todella helposti (mitä ei aiemmin ollut tapahtunut) kävellessäni kouluun. Opiskelin sisärakennustöitä, joten työmailla oli usein paljon hionta- tai puupölyä, vahvoja maalien ja lakkojen hajuja ja muuta vastaavaa.

Lisäksi välillä tuli päiviä, kun on ollut vaikeampi hengittää, ikään kuin nenän kautta ei saisi happea ollenkaan. 

Koulun terveystarkastuksessa tehtiin kerran tämä nk. puhallustesti, enkä minä puhaltanut edes keskiarvoa, vaikka puhalsin niin kovaa kuin pystyin. Terkkari totesi vain, että puhalla uudestaan, et yrittänyt kunnolla. Puhalsin uudelleen samalla menestyksellä ja terkkari lähinnä suuttui, etten puhalla kunnolla, mutta antaa nyt olla.

Nyt jo amiksen loputtua olen huomannut erilaisten oireiden yhä jatkuvan ja viimeksi tänään olen erityisesti kiinnittänyt huomiota seuraaviin; todella herkästi hengästyminen jo siinä, että nousen tuolilta ylös, kiihtynyt hengitys istuessakin sekä huimaamista.

Muita oireita, joihin satunnaisesti kiinnitän huomiota: rintakivut (joskus esim kävelyn aikana, joskus vaikka en tekisi mitään) sekä turvotus jalassa/jaloissa. Tuntuu myös, että keuhkot olisivat jollain lailla tukossa sekä nenäni on viime vuodet ollut lähes koko ajan tukossa ja välillä vuotaakin, vaikka muuten olen ollut terveenä. 

Olen ensi kuussa lääkäriin menossa ihan muista syistä, jolloin ajattelin samalla kysyä aikaa keuhkotutkimuksiin, mutta halusin alustavasti tietää, onko tällä palstalla muita, joilla on samankaltaisia oireita.

Kiitos :)

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat