Tunnista yllättävä vatsakipu

Tunnista yllättävä vatsakipu

Yllättävä kipu vatsassa säikäyttää: pitääkö minun lähteä lääkäriin heti vai voinko kokeilla lepoa ja särkylääkettä? Erikoislääkäri kertoo vaarallisen kivun merkit.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maito tai viljat aiheuttaa kaikkea ikävää myös.

Omega 6 rasvahapot (rypsi, raosi, margariinit, kasvirasvakermat) lisää riskiä saada suolistosairaus.

Kova statementti ilman lähteitä tai perusteluita. Ja mites toi kaura sopii kuvioon.

Olen kyllä samoilla linjoilla, mutta toivoisin, että teksti on riittävää ja perusteltua, ennen kuin lähdetään millekään yleispätevälle linjalle.

Jori

OLISIKO OLLUT HYVÄ ANTAA NEUVOA, PITÄÄKÖ JUODA NESTETTÄ, ONKO TEE HYVÄKSI, ENNEN ANNETTIIN JAFFAA. MITÄ TÄNÄPÄIVÄNÄ  SUOSITELLAAN  ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kohtutulehdukseen et saa Suomessa apua. Ihan kamalaa. 4 kertaa lääkärissä käynyt ja 2kk kovissa kivuissa ollut.

Apua, jos lääkäri on tehnyt diagnoosin että kohtutulehdus, niin sehän kuuluu hoitaa! Mutta jos se on oma arviosi niin se ei päde.

Tiedän kyllä että jos itse epäilee tulehdusta niin lääkärihän ei mielellään myönnä että potilas on oikeassa. Itse olen ollut samanmoisessa tilanteessa että oli paha tulehdus ja vielä mätäkuu ja lääkäri oikeasti epäili arviotani! Haki toisen lampun ja kahden tutkinnan jälkeen määräsikin sitten antibioottia. Kun menin apteekista hakemaan lääkkeen niin olikin laittanut menemään kahta eri lääkettä, pelkäsi kai etten verenmyrkytykseen kuole. Hoitaja soitti vielä perään ja kehotti syömään kaikki tabletit. Huoli potilaasta tuli vasta jälkeenpäin. Itsekin siinä huolestuin, että mitäs nyt. Olisi asiallista että lääkärit ottavat potilaan huolen heti asiallisesti. Minuakin ko. lääkäri kohteli ylimielisesti vähätellen. Ja tämä vielä keskussairaalassa, paikka oli Kanta-Hämeen KS, Hämeenlinna. Naistentaudit ja synnytys.

Vierailija

Mulla on sama on sattunut vatsaan edelliset 5 tuntia eikä tunnu helpottavan yhtään kun kävelen niin sattuu enemmän mitä pitäis tehä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kohtutulehdukseen et saa Suomessa apua. Ihan kamalaa. 4 kertaa lääkärissä käynyt ja 2kk kovissa kivuissa ollut.

Ei kauheeta, mulla oli sama tilanne reilu vuosi sitten. Arka aihe ja naislääkäri vaan naureskeli ja sanoi, että sellaista se naisen elämä on! Ei tutkinut vaan seisoi kiireisen oloisena sen getken kun otti vastaan. Ja siitä pitäisi vielä maksaakkin! Ai niin, mutta olenhan entinen masennuspotilas niin kaikki vaivani ovat iankaikkisesti vaan mielikuvitukseni tuotetta.

Menin yksityiselle naistentauteihin erikoistuneelle lääkärille ja sain niin hyvää palvelua, että itku pääsi jälkeenpäin! Minuahan kohdeltiin ihmisenä! Ultralla selvisi kohtutulehdus ja paikat oli muutenkin turvonneet silminnähden 😷.. jotain verikokeita otettiin myös.
Maksoihan se, mutta niin olisi lukuisat käynnit julkisellakin maksanut, ja se henkinen väkivalta mitä julkisella harjoitetaan kun ihmiset heikoimmillaan...

Niin, tyttärenihän ei olisi elossa jos olisin kuunnellut yöpäivystyksessä ollutta sairaan"hoitajaa". Hän ohjeisti.minua miten hoidetaan vatsataudissa olevaa lasta, oikeen esitteet laittoi aiheesta matkaan mukaan. Ei päästänyt ilmoittautumispistettä etemmäs, lääkärille ei siis päästy ollenkaan.
Lapseni oli tuolloin 6-v, hän on kehitysvammainen ja infektioherkkä. Kyllähän minä äitinä tiesin, että milloin on syytä lähteä lääkäriin, mutta oli jo ennen tuloamme selvästi päättänyt, ettei enää asiakkaita.
Hän neuvoi, että kotiin vaan ja kotona hoidetaan. Ei mitään tarvetta lääkäriin.

Vein heti aamulla tytön lähi terveyskeskukseen ja sielläkin sain anella, että otraisivat edes tulehdusarvot. Kotiin olivat laittamassa, vaikka tytöllä seisoi silmät päässä eikä pystynyt edes kävellä. Ei ollut edes tolkuissaan, kivuissaan vaan.
Odottelimme piiitkään siis ennen kuin pääsimme edes sille hoitajalle.
Lääkäri kirjaimellisesti otti juoksuaskeleita kun tuli kertomaan arvot, ne olivat 300 ja ambulanssilla jorviin. Jorviin päästessä ne olivat jo 400. Olimme Jorvissa pari päivää, ikinä ei tarkalleen selvinnyt mikä oli, mutta arvot saatiin laskuun niin päästiin kotiin. Tyttäreni ei olisi elossa jos olisin kuunnellut hoitajaa ja jäänyt kotona vaan hlitamaan.

Vierailija

oon 10vuotias tyttö ja sattuu vasemman puolen alavatsaan ei pitäisi olla umpisuoli mutta sattuu ja en osaa kuvitella sitä jos venyttää selkää tai kumartuu oikealle sattuu ihan hirveest

Vierailija

HAE sairaudesta pitää olla myös tietoa koska kipu on tosi kova, muistuttaa sappikivikohtausta mutta kestää yhteen putkeen noin kolme paivaa ja on mentävä sairaalaan heti toteakseen se verikokeesta. Siihen on on ihan omanlaiset lääkkeet tai oikeastaan puuttuvat komponentit verestä. Sitä kärsivät koko elmän ajan.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat