Paino alas 20-30-vuotias

Paino alas 20-30-vuotias

Karkit, juustot, olut... Jokainen ikäkausi tuo painonhallintaan omat haasteensa mutta antaa myös uusia keinoja siihen. Mihin juuri sinun iässäsi kannattaa keskittyä, jotta paino putoaa varmimmin.Lue koko juttu

Kommentit (6)

Jos haluaa laihtua niin leivässä todellakin kannattaa tinkiä - sanoisin että hiilihydraatit ja sokeri sekä maitotuotteet voi jättää melkein kokonaan pois. Maitotuotteissa kannattaa käyttää ainoastaan rasvatonta rahkaa tai raejuustoa. Suurin osa jugurteista on täynnä sokeria, eivätkä ne kauan pidä nälkää poissa. Vähän suurpiirteisesti kirjoitettu artikkeli mielestäni!

"Jos haluaa laihtua niin leivässä todellakin kannattaa tinkiä - sanoisin että hiilihydraatit ja sokeri sekä maitotuotteet voi jättää melkein kokonaan pois."

 

Tääkin nyt on niin tapauskohtaista, itse ainakin syön (omatekemää) leipää viikottain, muun perusruuan lisäksi, enkä koe lihoneeni leivän takia tippaakaan (oon normaalipainoinen). En usko, että laihtuisin, jos jättäisin leivän pois. Luultavasti ennemminkin lihoisin, koska en välttämättä keksis mitään muuta yhtä hyvin täyttävää aamupalaa/välipalaa, ja söisin nälässäni jotain roskaa.

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

"Tässä artikkelissa käsitellään sitä yleisesti totena pidettyä uskomusta, jonka mukaan ihminen lihoo tai laihtuu sen mukaan, mikä on hänen nauttimansa ravinnon sisältämän energiamäärän ja hänen kuluttamansa energiamäärän erotus."

Ei se ole mikään uskomus vaan karu biologinen fakta. Kun syötyjen kaloreiden määrää vähennetään, ihminen laihtuu. Tämä fakta on testattu miljoonilla ihmisillä eikä YKSIKÄÄN ihminen ole kyennyt ylläpitämään entistä ruumiinpainoaan. Keskitysleirivangit, sotavangit, Afrikan nälkää näkevät lapset. Ihminen laihtuu aina kun saa ruuastaan vähemmän kaloreita kuin mitä polttaa. Jos tämä fakta EI olisi totta, koko maailman nälkäongelmat ja aliravitsemus ratkeaisivat silmänräpäyksessä.

"Mä oon vähentäny kaloreita tosi paljon mutta en vaan laihdu" on laiskan, jatkuvasti herkkuja napostelevan lihavan ihmisen keksimä tekosyy. Ei ole olemassakaan sellaista sairautta, joka estäisi laihtumisen. Jos sellainen sairaus olisi, se sairaus ratkaisisi koko maailman nälkäongelman ja aliravitsemuksen silmänräpäyksessä. 

Kyllä se kaloreiden laatu ratkaise. On ihan eri juttu syöda 200 kcal edestä karkkeja ja 200 kcal edestä hedelmiä ja kasvuksia. Eli ei riittää että vähenetään kaloreiden määrä, täytyy myös katsoa mita suuhun pistä.

Kyllä se kaloreiden laatu ratkaise. On ihan eri juttu syöda 200 kcal edestä karkkeja ja 200 kcal edestä hedelmiä ja kasvuksia. Eli ei riittää että vähenetään kaloreiden määrä, täytyy myös katsoa mita suuhun pistä.

Vierailija

Kyllä se kaloreiden laatu ratkaise. On ihan eri juttu syöda 200 kcal edestä karkkeja ja 200 kcal edestä hedelmiä ja kasvuksia. Eli ei riittää että vähenetään kaloreiden määrä, täytyy myös katsoa mita suuhun pistä.

Nimenomaan, monet luulee että pelkillä kaloreilla on merkitystä mutta tietenkin sitä voi olla hoikka ja epäterve. Hyvä sanonta kuuluu että vain kolmannes siitä mitä suuhunsa laittaa pitää ihmisen onnellisena (terveenä), loput 2/3 pitää hänen lääkärinsä onnellisena. 

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat