Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Käytätkö suonensisäisiä huumeita tai harrastatko suojaamatonta seksiä? Tässä kyllä taas sellanen kysymys, jota en kyllä ymmärrä miten voi olla samassa.

Vierailija

Apua, saatte kestää mua kauan 95,8 vuotiaaksi. Kiitos Fiinu-mummun  93 v. ja äidin (elää vielä, yksin, ilman apua) 89- vuoden iästä ja Hulda-mummun ja Antti-papan 80 vuodesta.

Täytyy varmaan muuttaa elintavat "normaaleiksi". Muute saatte kestää minua vielä 27,5 v. 90-kymppiset järjestää Roosa Tampereella ja oli Roosan oma idea. Airi

Vierailija

Hei, tietääkseni aspiriinia suositellaan nykyään vain ns. sekundaaripreventioon, siis henkilöille joilla on jo ollut sydän- tai verisuonisairaus - ei terveille, joilla tulpanestohyöty ei kumoa verenvuotojen lisääntymisestä aiheutuvaa haittaa? Voisiko toimitus ottaa kantaa tai pyytää tähän asiantuntijan mielipiteen.

Sitäpaitsi kahvia pidetään nykyään terveellisenä, sehän estää annosriippuvaisesti mm. diabetesta??

Vierailija

Heh, itse näkyisin elävän suurin piirtein keskiverrosti, ja olisin siihen tyytyväinen. Laskin pisteet äidilleni (on ollut alipainoinen tupakoitsija koko ikänsä, lisäksi masentunut epäsosiaalinen sohvaperuna jo vuosikymmenet), hänelle testi ennusti 80 v. ikää. On kuitenkin täyttänyt 99, tosin jo kurjassa kunnossa.

Vierailija

Tämä testi on kusetusta. En aio todellakaan kuolla alle 100-vuotiaana. Osa isoisovanhemmistanikin eli yli satavuotiaaksi. Ja sitäpaitsi nekin olivat kaikki miehiä.

Vierailija

ei ihan toimi tämä testi.. tässä pitäisi olla ainakin kysymys onko sinulla diabetes. yms muut eliniänodotetta laskevat sairaudet.. diabeteshan heti itsessään tiputtaa elinikää neljänneksen.. (tyyppi 1)

Vierailija

Ei se elämän piituus,vaan laatu.En tajua nykyajan kotkotuksia,itseä kontrolloidaan kohtuuttomasti,eikä nautita elämästä.No,onhan se mukavaa miettiä ysikymppisenä,että onpas tullut elettyä ja vieläpä pirun terveellisesti...Ja kun vanhoja ihmisiä ei tässä yhteiskunnassa haluta nähdä,eikä pidetä huolta niin jipiaaajee....Eikä tule niitä eläkkeitäkään.

Aurinkoon

Sain summaksi 89,4. Mutta mikä ihanne on elää lähemmäs 90-100-vuotiaaksi, jos ei ole enää ystäviä eikä perheenjäseniä elossa. Tuskin se liikkuminenkaan enää onnistuu ilman apua, puhumattakaan muista toiminnoista. Tulevaisuudessa terveydenhoito tuskin paranee, päinvastoin. Ei kiitos ikääntymiselle minun puolestani, ryppyineen ja kremppoineen. Toivonkin terveitä ja laadukkaita vuosia, olkoonkin niitä sitten vähemmän.    

Vierailija

Kysymys 7: 

7. Juotko alkoholia kohtuudella, 1–2 annosta päivässä?
Kyllä (+3) Ei (0)

MIten tähän pitääisi vastata, jos ei käytä alkoholia ollenkaan? Hiukan huono kysymyksenasettelu. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat