Kommentit (4)

Vierailija

Olen pahassa flunssassa ja minulla se kestää tosi pitkään, parhaimmillaan viisikin viikkoa. Poskiontelot tulehtuvat ja nenäliina on jatkuvasti kädessä, kun täytyy niistää paksua limaa. Ainoa ongelmani on yskä, johon en voi ottaa minkäänlaista yskänlääkettä. Monia olen kokeillut mutta kaikista niistä tulee voimaton ja heikko olo. Minulle on määrätty sydämen rytmihäiriöön Propralia, jota otan tarvittaessa. Kun "pakon sanelemana" otan vähänkin yskänlääkettä niin tuntuu siltä kuin sydän kohta lakkaisi lyömästä. Umpikujako?

Vierailija

Olen pahassa flunssassa ja minulla se kestää tosi pitkään, parhaimmillaan viisikin viikkoa. Poskiontelot tulehtuvat ja nenäliina on jatkuvasti kädessä, kun täytyy niistää paksua limaa. Ainoa ongelmani on yskä, johon en voi ottaa minkäänlaista yskänlääkettä. Monia olen kokeillut mutta kaikista niistä tulee voimaton ja heikko olo. Minulle on määrätty sydämen rytmihäiriöön Propralia, jota otan tarvittaessa. Kun "pakon sanelemana" otan vähänkin yskänlääkettä niin tuntuu siltä kuin sydän kohta lakkaisi lyömästä. Umpikujako?

Vierailija

Olen myös pitkäaisista yskistä kärsivä, tässä hoitokeinoni: apteekin yskänlääkkeitä en osta koskaan, ainakaan reseptivapaat lääkkeet eivät minulle auta. Sen sijaan inkivääri, siis kakkumauste, sitä teelusikkallinen suuhun ja lasi vettä päälle, helpottaa. Toinen käyttämäni keino jos tuntuu että kurkku vaan kutisee ja kutisee on suolavedellä kurlaus. Hyvä vanha keino!8254

Vierailija

En tiedä mihin perustuu tämä yhtäkkinen väite resepti yskälääkkeen tehottomuudesta ja hyödyttömyydestä. Trendi on ettei niitä juurikaan määrätä. Keuhkoputkentulehduksen alkuvaiheessa yskiminen on tuskaa eikä lima irtoa vielä tulehduksen ollessa päällä. Kuitenkin yskä on kova ja sattuu. Keuhkoissa olevaan kipuun ei auta tulehduskipulääkkeet. Kodeiinia sisältävä yskänlääke on tällöin paras. Myöskin reseptivapaa vastaava. Se lopettaa yskimisen ja lisäksi lievittää tehokkaasti kipua keuhkoissa. Yleisesti ei varmaankaan huomioida yskään liittyvää kipua eikä sitä ole tarkoitus lievittää. Lääkäri sanoi, että yskänlääke menee suoraan vatsaan ollen näin hyödytön. Mielestäni varsin outo perustelu. Kuitenkin nykyään määrätään kaikenlaisia yskäntabletteja. Suoraan vatsaan menevät nekin. Jotkut lääkärit sentään vielä tajuavat hyvän yskälääkkeen olevan joissain tapauksissa hyvä vaihtoehto.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat