Pakko-oireista voi parantua

Pakko-oireista voi parantua

Kun pakkoajatukset alkavat kahlita elämää, kyse on pakko-oireisesta häiriöstä. Onneksi sätkynuken roolista voi päästä vapaaksi.Lue koko juttu

Kommentit (8)

Tämä on aika ärsyttävä oire, kun pitää tarkistaa monta kertaa onko polkupyörä tai ovi lukossa, onko valot sammutettu (vaikka oven laittanut jo kiinni, ne silti pitää avata ja tarkistaa). Sitten myös pitää katsoa usempaan kertaan onko kaikki sähkölaitteet sammutettu ja esineiden tulee olla symmetrisessä järjestyksessä. Hoitoa en koe tarvitsevani, koska kuten moni muu, miellän ne jo luonteenpiirteiksi... / Jyri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
mrocd

minulla on ns.puhtaita pakkoajatuksia,skaala ajatuksissa kattaa lähes kaiken,voin kertoa että tämä on pahimpia sairauksia mitä maa päällään kantaa,häpeän tunne omista ajatuksista,ajatuksista jotka periaatteessa ovat piilossa pääkopan sisällä! ajtusten virta saattaa jatkua tunteja päivässä,niin ja siinä oheessa pitää hoitaa työt ym. arkiset asiat,jostain joskus luin että ocd:tä sairastavat ovat keskimääräistä viisaampia,johtuen asioiden pohtimisesta joka ikiseltä kantilta ja pienimmätkin yksityiskohdat huomioon ottaen,kait se pitää paikkaansa? 

Vierailija

Minun elämä meni täysin pilalle pakko-oireisen häiriön takia. Minulla on pakkoajatus rituaaleja ja ennen ne haittasivat keskittymistä lähes kaikkeen. Olen syönyt lääkkeitä jo 16 vuotta putkeen. Lääkkeet ovat auttaneet, mutta en olisi aloittanut lääkitystä, jos olisin tiennyt sen olevan loppuelämän mittainen. Nyt on lääkkeistä erittäin vaikea päästä eroon näin myöhään. Alkoholi tuli mukaan nuorena ja kävin myös psykoosissa. Mielestäni pakko-oireissa pitäisi enemmän keskittyä siedätyshoitoon, kuin psyykenlääkkeisiin. Paljon psykoosia myöhemmin mulle kehittyi jostain syystä aivovamma, jonka jälkeen eläköidyin 32 vuotiaana. Eli pakko-oireinen häiriö voi invalidisoida elämän.

Silloin joskus elämä tuntui he...

Oon puhki. Pakko-oireet on perseestä. Haaveilen joka ilta, että aamulla voin lähteä kotoa tarkistamatta kaikkee sataa kertaa uudelleen ja uudelleen. Muistelen millaista se oli, silloin kun siitä vielä nautiskelin.. sitä silloin tajuamatta. 4v sitten en tiennyt tästä oireilusta mitään ja nyt se hautaa mut joka päivä, nykyään lähes koko päivän. Nykyään nautin niistä viisminuuttisista, kun hetkeks unohdan kaiken ajattelun ja nauratan toisia vitsailulla. Hetken kivoja iloja.
Söin välis masennuslääkkeitä tähän ahdistavaan oireiluun... tunteet lähti, pakko-oireet jäi... ei järkeä. Sen takii oon harkinnu aloittaa uusiks lääkkeet, että jaksan ees töissä ja että muut jaksaa mua. Alkoholin käyttökin vähenis sitte varmaan.
Hyvinkin mahdollista, että tässä artikkelissa on perää!
Kiitos ja niiaus, kun sain purkautua.

Vierailija

Onko kellään semmoisia pakkoajatuksia jotka liittyy läheisiin ihmisiin, yleensä aina niihin läheisimpiin. Puolisoon, pelkää joka käänteessä että tulee ero? Tai pelkää vahingoittavansa läheisiään?

:/

mulla on tätä pakko- oireilua jatkunu jo vuos, mut vasta viikko sit lähdin ettii tietoo tähän, koska se pilaa mun yöunet.. oon 13- vuotias, ihan kohta 14. mulla on jokin pakottava tarve pään sisällä etten pysty nukkumaan jos vieressä oleva lipasto ei ole suorassa pöytään nähden tai jos lakana on pikkuosenkaan rypyillä tai peitto sentinkään liian korkella niin tulee ahdistus ja yöunet menee.. myös se ahdistaa kun ystävät siirtää mun tyynyä, koska siihen menee ikuisuus saada se takaisin ’oikealle’ paikalleen.. en myöskään pysty lähtemään kotoa kouluun, jos farkkujen lahkeet eivät ole juuri saman mittaiset ja samassa kohdassa.. ja mun näkö on nyt huonontunu valtavasti, kun sain uudet lasit mutta en ole alkanut käyttää niitä 4kk!! koska kun säädetään niitä ja yksi epämukava juttu lähtee pois niin kappas löydän toisen joka on todella huonosti vaikkei äsken ollutkaan mitään vikaa.. ja niin edelleen. olen myös huomannut että ainakun pesen hampaani nii mulla on pakko aina kun pesen alahampaat, laskea 7 ja sitten voin vaihtaa ja niin se vain jatkuu ja jatkuu että yhtä kohtaa saa korkeintaan pestä vain 7 sekuntia ennenkuin uusi kierros voi alkaa..

Dissosisaatio

Paniikkihäiriöni alkoi juuri tuonkaltaisilla peloilla siitä, että vahingoittaa läheisiään. Ssri-lääkkeet auttoivat viemään pahimman ahdistuksen, ja samalla ajatukset pois väkivallasta. Olisi vain kannattanut aloittaa lääkehoito vuosia ennemmin. Kipristelin turhan kauan, ja sain riesakseni depersonalsaation. Nyt aika psykiatrille ja toiveena on, että pääsisin terapiaan.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat