Kommentit (9)

Vierailija

Mihin perustuu VRN:n kuidun saantisuositus viljasta? Maksimaaliseen leivän/viljan syömiseen vai mihin? Miksi suurimmassa osassa maapalloa ihmiset eivät kärsi ummetuksesta, eivät saa paksu- ja peräsuolen syöpää tai II-tyypin diabetesta, vaikka eivät edes tiedä, mitä ruis, täysjyvävehnä, kaura ja ohra ovat? Mutta meitä täällä pelotellaan, että jos ei syö 6-9 annosta täysjyvää joka päivä, niin noutaja saapuu takapuolisyövän, ravintoaineiden puutosten aiheuttamien sairauksien ja vaikka minkä taudin takia. Lisäksi moni kärsii ummetuksesta juurikin viljojen kuitujen takia. Eli jos sinulla on ummetusta, niin kokeile pari viikkoa syödä viljojen tilalla muita kasvikunnan tuotteita.

 

 

 

Viljat (tutkitun tiedon mukaan täysjyvä on nopeasti imeytyvää hiilihydraattia kuten vaalea vehnäkin) sekä riisi (n. 70% hiilihydraattia), sokeri (100% hiilihydraattia) ja peruna (peruna sisältää runsaasti tärkkelystä, joka on käytännössä pelkkää pakattua glukoosia, siis sokeria, joka hajoaa nopeasti suolistossa nostaen huomattavasti veren sokeritasoa) nostavat verensokerin nopeasti, jolloin haima alkaa tuottaa runsaasti insuliinia. Liiallinen insuliini veressä laskee verensokerin liian alas ja liian nopeasti. Tällöin ihminen on taas nälkäinen ja haluaa syödä. Lisäksi liiallinen insuliini poistaa lähes kaiken sokerin verenkierrosta ja näin aivot jäävät ilman energiaa, jolloin ihminen väsyy. Insuliinitason pysyessä vakaana elimistö polttaa rasvaa ja aivot saavat energiaa. Perunan, riisin ja viljat voi korvata muilla kasvikunnan tuotteilla, joissa on vähemmän hiilihydraattia, jolloin insuliinitaso pysyy vakaana ja ihminen virkeänä. Viljat ovat myös huono kuitujen lähde. Energiatiheyden suhteen vihanneksissa, juureksissa, marjoissa, pavuissa, linsseissä, hedelmissä ja kasviksissa on kahdeksan kertaa enemmän kuituja kuin viljassa. Viljat ovat myös huono vitamiinien lähde. Tiedetään, että jauhamisen jälkeen 40% viljan vitamiineista häviää 24 tunnin kuluttua ja 3 päivän kuluttua vitamiineista on jäljellä enään 10%.

 

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

 

Engalnniksi löytyy viljojen haitoista kyllä. Ja niitähän meidän terveyspolitiikan professorit eivät halua lukea. Voi työpaikka lähteä, jos totuuksia puhuu.

Vierailija

Viljojen tärkkelys muuttuu sokeriksi

 

Nämä löytyy suomeksi kirjastosta:

Vaaralliset viljat : gluteeniviljat saattavat vaarantaa terveytesi
Tekijä: Braly, James
Vuosi: 2009
Kustantaja: Helsinki : Rasalas, 2009.
ISBN: 978-952-5421-48-4

Eroon vehnästä
Tekijä: Davis, William
Tekijä: Ahvonen, Sari-Anne
Vuosi: 2014
Kustantaja: Jyväskylä : Atena, 2014 (Keuruu : Otavan Kirjapaino)
ISBN: 978-952-300-017-9

Vierailija

Erinomainen artikkeli. Tarpeellinen paluu tosiasioiden lähteelle tänä aikana, kun viime vuosina on ollut voimakkaasti esillä viljattomuus/karppausmuoti, mikä on saattanut jopa johtaa harhaan sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole perehtyneitä ruoka-aineisiin ja ravitsemukseen. Kiitos, lisää tällaista kiihkotonta, tutkittuun tietoon perustuvaa tekstiä!

Vierailija

Täysjyvävilja on vielä huonompi vaihtoehto, koska siinä kuoressa on haitallisia aineita ihmiselle. Nämä haitalliset aineet on tarkoitettu suojelemaan kasvia, jotta sitä ei syötäisi.

Viljaton ruokavalio ei ole karppausta eikä muutakaan.

 

Kun hiilarien, proteiinien ja rasvojen suhde on kunnossa, niin elimistö polttaa rasvaa energiaksi.

Pysyy hoikkana, terveenä ja lihaksikkaana.

Toki voi vetää virallista sapuskaa, jos haluaa olla läski, II-tyypin diabeetikko, joka oottaa maputointia, näön menetystä ja dialyysia.

Ihan oma valinta.

Vierailija

Täysjyväviljojen siemenistä nimen omaan poistetaan se mahd. myrkyllinen kuori :) Tsekkaa wikipediasta täysjyvän määritelmä~

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat