Kommentit (5)

Vierailija

eikä niitä apteekissa myytäisi jos ne ei toimisi. Olen käyttänyt myös mäkikuismaa. en uskaltaisi käyttää pitkiä aikoja koska vaikutus maksaan huolestuttaa. mäkikuisma parantaa tunnetusti lievää masennusta. Olen kokeillut kassa ja huomannut sen auttavan.

Vierailija

Mäkikuismaa on käytetty ehkä se 2000 vuotta, mutta onko sitä käytetty pitkäaikaisesti, onko siitä tutkimustietoa ja / tai kokemusperäistä ? Mäkikuisman käyttäjät haluavat tietää juuri sen, onko pitkäaikaisella käytöllä haittavaikutuksia terveydelle ?

Mielestäni Huttunen ei vastannut kysymykseen.

mimmu

Olen myös miettinyt mäkikuismaa,lievään kaamosmasennukseen,sain tietysti lekurilta ihan reseptin masennuslääkkeeseen,en mielläni alota sitä,koska on niin paljon sivuvaikutuksia,mm.lihominen ym..

Vierailija

Mäkikuisma on mieto ja hellävarainen tapa kohottaa mieltä. Monet aloittavatkin sen käytön syksyllä kun illat pimenevät. Pitkäaikaisesta käytöstä ei ole kovin kattavaa tutkimustietoa. Käyttöä suositellaan kuuriluonteisesti.
Mäkikuisma kuurin tueksi voi kokeilla esimerkiksi D-vitamiinia. D-vitamiini on yksi mielenkiintoisimpia ja myös kiistanalaisimpia vitamiineja masennuksen hoidossa. Noin vuosi takaperin Lundin yliopisto julkaisi tutkimuksen masennuksen ja D-vitamiinitasojen välisestä yhteydestä masennuspotilailla. Tutkimuksen mukaan masentuneilla potilailla D-vitamiinitasot olivat verrokkiryhmää huomattavasti matalammat. Tutkimustuloksilla saattaa olla vaikutusta siihen, miten tulevaisuudessa masennuspotilaita hoidetaan. D-vitamiinin terveysvaikutusten tutkimusta on jatkettu ja alustavat tulokset lupaavat hyvää. Tulevaisuudessa lääkärit saattavat määrätä potilaille D-vitamiinia tukemaan masennuslääkkeiden vaikutusta esimerkiksi vakavissa masennustapauksissa.

Lisätietoja luontaistuotteista, D-vitamiinista ja tilausohjeista iherb tilaaminen Suomeen blogista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat