Eroon unilääkkeistä?

Kuva Shutterstock

Kommentit (1)

Pentti S. Varis

Lievään huonounisuuteen  keksin aikoinaan hyvän avun: sängyn takajalkojen alle muutaman sentin korokkeet. Ennen sen keksimistä esim. työongelmat saattoivat valvottaa tuntikausia. Olen ajatellut, että hyvän unen aiheuttaa  jalkopään korottamisesta johtuva  veren lisääntynyt virtaus aivojen "unikeskuksiin". Nähdessäni lehdestä vuoteiden mainoksia tunnen sääliä monia niissä valvovia kohtaan.

Nykyisissä vuoteissani jalkopäätä ei ole voinut korottaa. Selkävian vuoksi unestani tuli katkonaista, vain muutaman tunnin kestävää.  Iltaa kohti jo alkoi yö pelottaa. Näin kului monta kuukautta.  Sitten neurolääketieteeseen tutustunut poikani neuvoi ottamaan iltaisin pari tl. magnesiumia, (ei kuitenkaan MgO) mehuun liuotettuna. Tehtyäni niin sain  jälleen pitkät, yhtenäiset ja virkistävät yöunet (otan kyllä pari melatoniinia myös, mikä jouduttaa muutaman sekunnin verran nukahtamista).

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat