Kommentit (1)

Vierailija

Pysäytä ja ennaltaehkäise nivelrikko!

 

SYÖ

 

C-vitamiinia 500mg/vrk. Tutkimusten mukaan vähimmäistarve päivässä on 400mg. C-vitamiinia kannattaa tankata joka päivä. C-vitamiinin puutos altistaa lukuisille eri sairauksille. Kun C-vitamiinia ei ole riittävästi, sitä ei riitä kaikkiin kehon soluihin ja kudoksiin.

 

D-vitamiinia 100µg/vrk 10µg tiedetään riittävän vastasyntyneelle, EI muille. D-vitamiini on ratkaisevassa asemassa luuston, nivelten ja lihasten hyvinvoinnille.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm

 

B-vitamiineja

 

Kalaöljyä

 

Kuuntele Paula Heinosta, joka kertoo nivelille hyvästä ravinnosta:

17.11.13

Osa 4/5 (4:16)

Osa 5/5 (5:08)

http://www.terveydentukipilarit.fi/r...lma/mediasali/

 

Oikea ravinto on perusta nivelten hyvinvoinnille:

http://aijaa.com/cUxmvJ

 

Ravinnolla on merkitystä!

http://aijaa.com/wTf3JU

 

Viljat pois ja kasvikset tilalle, niin tulehdus pysähtyy!

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

 

Glukosamiinin ja Chondroitinin ohella olevia itsehoitotuotteita ovat mm. MSM, hainrustouute, kurkuma, magnesium (sitraattimuoto) sekä inkivääri.

 

Nivelrikossa tärkeimpiä vitamiineja ovat B-, C- ja D-vitamiinit.

 

B1-, B6- ja B12-vitamiinit lisäävät nivelten aineenvaihduntaa.

http://www.valioravinto.fi/rikas-oluthiivatabletti

 

On osoitettu tutkimuksin, että B-, C- ja D-vitamiinin liian vähäinen saanti on yhteydessä nivelrikkoon. Käytännössä kaikilla suomalaisilla on vajausta B-, C- ja D-vitamiinista, puolella D-vitamiinista myös kesällä.

 

Gelatiinia nivelille:

http://karrikoivula.fi/gelatiini

 

Lisäksi niveliä kuluttaa YLIpaino, nivelten virheasennot sekä liika rasitus esim. rankka urheilu tai työkuormitus. Mutta näissäkin se oikea ravinto on perusta nivelten hyvinvoinnille. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat