Kommentit (1)

Pysäytä ja ennaltaehkäise nivelrikko!

 

SYÖ

 

C-vitamiinia 500mg/vrk. Tutkimusten mukaan vähimmäistarve päivässä on 400mg. C-vitamiinia kannattaa tankata joka päivä. C-vitamiinin puutos altistaa lukuisille eri sairauksille. Kun C-vitamiinia ei ole riittävästi, sitä ei riitä kaikkiin kehon soluihin ja kudoksiin.

 

D-vitamiinia 100µg/vrk 10µg tiedetään riittävän vastasyntyneelle, EI muille. D-vitamiini on ratkaisevassa asemassa luuston, nivelten ja lihasten hyvinvoinnille.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm

 

B-vitamiineja

 

Kalaöljyä

 

Kuuntele Paula Heinosta, joka kertoo nivelille hyvästä ravinnosta:

17.11.13

Osa 4/5 (4:16)

Osa 5/5 (5:08)

http://www.terveydentukipilarit.fi/r...lma/mediasali/

 

Oikea ravinto on perusta nivelten hyvinvoinnille:

http://aijaa.com/cUxmvJ

 

Ravinnolla on merkitystä!

http://aijaa.com/wTf3JU

 

Viljat pois ja kasvikset tilalle, niin tulehdus pysähtyy!

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

 

Glukosamiinin ja Chondroitinin ohella olevia itsehoitotuotteita ovat mm. MSM, hainrustouute, kurkuma, magnesium (sitraattimuoto) sekä inkivääri.

 

Nivelrikossa tärkeimpiä vitamiineja ovat B-, C- ja D-vitamiinit.

 

B1-, B6- ja B12-vitamiinit lisäävät nivelten aineenvaihduntaa.

http://www.valioravinto.fi/rikas-oluthiivatabletti

 

On osoitettu tutkimuksin, että B-, C- ja D-vitamiinin liian vähäinen saanti on yhteydessä nivelrikkoon. Käytännössä kaikilla suomalaisilla on vajausta B-, C- ja D-vitamiinista, puolella D-vitamiinista myös kesällä.

 

Gelatiinia nivelille:

http://karrikoivula.fi/gelatiini

 

Lisäksi niveliä kuluttaa YLIpaino, nivelten virheasennot sekä liika rasitus esim. rankka urheilu tai työkuormitus. Mutta näissäkin se oikea ravinto on perusta nivelten hyvinvoinnille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat