Kommentit (2)

Edith

Toinen yläluomeni on jo kauan, vuosia ollut turvoksissa varsinkin aamuisin. Kuin nestekertymää täynnä. Äsken lukiessani plupsahti silmässäni kuin jotain olisi puhjennut ja valtava nestevuoto kostutti kasvoni. Mikähän se oli. Puhkesko joku kyynel varasto. Onkohan vakavaa. Kirkas neste kirveli silmää ja hiukan vieläkin, puoli tuntia tapahtuneesta.

"itkuiikka"

Silmäni ovat vuotaneet häiritsevästi joitakin vuosia.  Kuiviin silmiin tarkoitetut tipat eivät auttaneet. Lopulta vuotaminen oli niin häiritsevää, sekä sisällä että ulkona, että hakeuduin lääkäriin. Kyyneltiehyeet olivat kasvaneet tukkoon yläpäästä. Kerran ne avattiin kirurgisesti, mutta ne kasvoivat kiinni melko pian. Sitten kyynelkanaviin laitettiin silikoniputket puoleksi vuodeksi. Koko senkin ajan silmät vuotivat ja myös putkien poistamisen jälkeen. Koska minulla on myös herkästi vuotava nenä (ilman nuhaa, flunssaa tai tukkoisuutta) olen äärimmäisen hermostunut. Kaiken aikaa kasvot märkinä! Mitä minä nyt teen? Ikä 77 v, mutta olen aktiivinen ja teen vapaaehtoistöitä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat