Mistä hidas syke johtuu?

hidas syke sykkeen mittaus

Kommentit (4)

Hidas syke. Omaan tämän ominaisuuden + muita kummallisuuksia (mm ruumiin hidas kehittyminen iän myötä). Myös alhainen ruuminlämpö hipoo hypotermiaa.   Olen koko ikäni ollut sellainen, että esimerkiksi juostessa tasaista vauhtia en väsy lainkaan. Raskaita töitä voin tehdä vaikka kellon ympäri, paitsi nukkuminen on pakollista. Jaksamisen myötä myös lihasmassani on kasvanut ilman urheiluakin melko kohtuulliseksi ja atleettiseksi 

Mitä haittaa tästä on ollut. Vaikka olen hyväkuntoinen, terve kuin pukki ja flunssastakin 23 vuotta, ei sairauksia.
 Nivelet ja ranka ovat kuluneet loppuun. Hyvä lihaksisto ei ole estänyt mm. väärien työasentojen aiheuttamia vammoja tai massivisen liikkumisen aiheuttamia kulumia. Nyt esim raajojen nivelet alkavat vääntymään väärään suuntaan löysyyttään ja lihas ei tätä estä. Kun nivel on läystynyt on myö seurannut jänteen repeämistä.
 Kun liikkuminen hankaloituu, lihasmassa vähenee ja liikkuminen hankaloituu entisestään. Se että on hyvä suorittamaan, ei tarkoita että ruumis kestää loputtomiin. Olen järkyttynyt tilastani 45-vuotiaana. Voimaa ja kuntoa on siinä kuin nuorenakin mutta liikkuminen alkaa olla vaikeaa ja elämäni on perustunut fyysiseen rasitukseen. Olen nauttinut siitä.
 Tähän epäkohtaan ei ole kukaan lääkäri huomannut puuttua, kun olen omituisuuksista joskus keskustellut - Ihmiselläkin on kuluvia osia, vaikka suorituskykyä olisikin. Ikiliikkujasta tulee lopulta pelkkä raato, sillä meillä on paljo muitakin fyysisiä rajoituksia kuin fyysinen kunto. Itselle tämä ainakin tuli puskasta. Ihminen voi kulua fyysisesti loppuun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hidas syke. Omaan tämän ominaisuuden + muita kummallisuuksia (mm ruumiin hidas kehittyminen iän myötä). Myös alhainen ruuminlämpö hipoo hypotermiaa.   Olen koko ikäni ollut sellainen, että esimerkiksi juostessa tasaista vauhtia en väsy lainkaan. Raskaita töitä voin tehdä vaikka kellon ympäri, paitsi nukkuminen on pakollista. Jaksamisen myötä myös lihasmassani on kasvanut ilman urheiluakin melko kohtuulliseksi ja atleettiseksi 

Mitä haittaa tästä on ollut. Vaikka olen hyväkuntoinen, terve kuin pukki ja flunssastakin 23 vuotta, ei sairauksia.
 Nivelet ja ranka ovat kuluneet loppuun. Hyvä lihaksisto ei ole estänyt mm. väärien työasentojen aiheuttamia vammoja tai massivisen liikkumisen aiheuttamia kulumia. Nyt esim raajojen nivelet alkavat vääntymään väärään suuntaan löysyyttään ja lihas ei tätä estä. Kun nivel on läystynyt on myö seurannut jänteen repeämistä.
 Kun liikkuminen hankaloituu, lihasmassa vähenee ja liikkuminen hankaloituu entisestään. Se että on hyvä suorittamaan, ei tarkoita että ruumis kestää loputtomiin. Olen järkyttynyt tilastani 45-vuotiaana. Voimaa ja kuntoa on siinä kuin nuorenakin mutta liikkuminen alkaa olla vaikeaa ja elämäni on perustunut fyysiseen rasitukseen. Olen nauttinut siitä.
 Tähän epäkohtaan ei ole kukaan lääkäri huomannut puuttua, kun olen omituisuuksista joskus keskustellut - Ihmiselläkin on kuluvia osia, vaikka suorituskykyä olisikin. Ikiliikkujasta tulee lopulta pelkkä raato, sillä meillä on paljo muitakin fyysisiä rajoituksia kuin fyysinen kunto. Itselle tämä ainakin tuli puskasta. Ihminen voi kulua fyysisesti loppuun.

TheFinn

Syy voi olla kilpirauhasen alitoiminta. Yleensä lääkärit ottavat vain THS arvon verikokeella, ja jos ei ylitä arvoa (4) ei aloiteta lääkitystä vaikka kilpirauhanen on täysin alitoiminnassa. Nivel ongelmat kuuluvat alitoimintaan. Lääkärien pitäsi ottaa t3v, t4v ja tsh , ja tulkita näitä arvoja. Helsingissä saa kunnon hoitoa Matti Välimäeltä Ava Kamppi. 

Lisätietoja nivelkivuista:

Muscle and Joint Pain With Hypothyroidism

Hypothyroidism can result in a variety of muscle and joint-related symptoms. Most commonly, these symptoms are fluid retention, which results in the swelling of muscles, or swollen muscles that are pressing on your nerves. Some of the problems seen include:

general muscular weakness and pain, including cramps and muscle stiffness

general joint pain, achiness, and stiffness, known as "arthropathy"

tendonitis in your arms and/or legs

carpal tunnel syndrome, which involves pain, tingling, weakness, achiness, or numbness in your wrists, fingers, or forearms. It is due to swelling of membranes that compress a nerve in your forearm

tarsal tunnel syndrome, which is similar to carpal tunnel syndrome, and causes pain, tingling, burning, and other discomfort in the arch of your foot, the bottom of your foot, and can potentially extend into your toes

frozen shoulder, also known as adhesive capsulitis, which causes pain, limited movement, and stiffness in your shoulder

Mielestäni oireet sopivat ed. mainittuihin. Lisäksi voi olla jatkuvasti kylmä, suolan himo , väsymys, ummetus ja hiusten lähtöä tai katkeilua. Myös kolesterolit ja sokeri voivat olla nousseet. Yksi oire riittää alitoiminnan toteamiseen. 

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat