Tunnista kutinan syy ja rauhoita iho

Tunnista kutinan syy ja rauhoita iho

kutina, atopia, kuiva iho, kortisoni, täi

Kutina on vain kutinaa ja lähtee rasvaamalla, mutta sitkeä kutina voi olla jopa syövän ensioire.Lue koko juttu

Kommentit (12)

Itse etsin kutinan syytä vuosikaudet kun ensin söin kaikenmaailman lääkkeet eikä ne auttanut, mietin mitä olen keholleni tehnyt, olen perso kaikelle makealle ja olen kova leipomaanGoogletin: sokeri elimistössä.
Luettuani mitä Norjalainen professori sanoi että sokeri on melkeimpä kaikkien tulehdusten ja sairauksien aiheuttaja, kukaan lääkäri ei koskaan kysynyt syötkö paljon sokeria, reseptilääkkeitä kyllä määrätään auliisti, sillä sinun tuleekin pysyä sairaana.
Kokeilkaa, jättäkää KAIKKI valkoinen sokeri pois ensin kuukaudeksi tai pariksi, syökää sitten makeaa ja katsokaa palaako oireet, ei helppo asia mutta tehosi minulle enkä sokeriin koske, sillä kaikki tulehdukset hävisi samantien nivelkivut, kumma kyllä myös kilpirauhaset toimii jonka vuoksi thyrox-lääkitys, ehkä saan senkin jättää pois.Kokeilkaa jos tunnette kehonne, se kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Len

Kosteuttaminen olikin yllätys

Olen aina vältellyt uimahalleja turhan likoamisen ja kuivumisen pelossa. Olen rasvannut ja hoitanut, tuloksetta, kunnes eteen tuli astma- ja allergialiiton tiedote: Kosteuta iho hyvin esimerkiksi noin 20 minuutin saunomisella tai altaassa yms olemisella ja rasvaa iho hyvin heti kosteutussession jälkeen.

Näin aloin tehdä. Välillä käytin marketin ruokahyllyltä hankittua avocadoöljyä, useimmiten perusvoiteita. Ja kas, ihoni alkoi voida hyvin. Suosittelen muillekin rutikuiville.

Maku

Mikähä mulla on ku oikeassa jalkapohjassa, keskellä siinä kaaressa n 1,5x3cm punainen kovempi alue, kutisee iltaisin ja kun raavin niin nahka irtoo myös siitä. Päivällä ei kutia laisinkaan.

B+

OLISIKOHAN PERÄAUKON KUTINAN SYY VILJOISSA? 

Oli todettu hiiva ja Clostridium Difficile, jonka sain sairaalasta antibioottitiputuksen yhteydesssä. Nyt 9kk kuluttua sain puhtaat paperit, että on hävinyt nuo. Hoidin ihan luontaisesti ilman antibiiootteja 1kk sokeriton ja voimakkaat sekä monipuoliset maitohapot + probiootit sekä yhdistelmänä: Olivinlehti uute + probolis + oregano öljy + greipinsiemen öljy sekoitettuna veteen ja juodaan 1-2 kertaa päivässä.

Silti kutittaa perää ja syy ei ole enään hiiva taikka peräpukamat eikä myöskään loiset.

Olen vaan huomannut yhteyden viljoihin ja sokeriin.

Vierailija

Tieteen kannalta asia on harvinaisen selvä. Terveen ihmisen iho ja sen läpäisyeste sekä normaali mirobifloora toimivat moitteettomasti ilman saippuapesuakin. Ihosta lähtee ihoa suojaava rasva pois, kun käyttää saippuaa. On eri asia, jos ihossa on likaa, joka ei vedellä lähde.

Jo vauvoja pestään suomessa pesuaineilla. Miksi? Eli vältä saippuaa, shampoota, kosteusvoiteita, aurinkorasvoja, dödöä, meikkejä jne... Näistä kaikista on löydetty haitallisia kemikaaleja. Näiden kulutus on monikymmenkertaistunut massiivisen markkinoinnin takia, kun koko ajan puhdasta ihoa pestään, rasvataan ja hajustetaan. On olemassa luonnonkosmetiikkaa, jossa näitä haitallisia kemikaaleja ei ole.

nThist

Maku kirjoitti:
Mikähä mulla on ku oikeassa jalkapohjassa, keskellä siinä kaaressa n 1,5x3cm punainen kovempi alue, kutisee iltaisin ja kun raavin niin nahka irtoo myös siitä. Päivällä ei kutia laisinkaan.

Ettei vaan ole sängyssä jotain altistavaa, esim. hometta patjassa?

Vierailija

Kummastuttaa ohjeistus "jos perusvoiteet eivät auta, kokeile kortisonia".

Itse oivalsin, että jos voiteista ei ole apua on syytä kokeilla öljyjä. Baby oil- on edullista ja riittää itselläni suojaamaan ihoa liialta kuivumiselta, etenkin talviaikaan. Ihoa, tai kuivia kohtia on vaan muistetettava öljytä riittävän uisein, Ellei vauvaöljy ole riittävän kosteuttavaa, muita allergiselle/atooppiselle iholle tarkoitettuja öljyjä läytyy apteekista. Kortisonivoiteet kannattaa pitää ainoastaan viimeisenä vaihtoehtona.

Tietenkin ruokavaliolla on merkitystä. Itse syön paljon avocadoja, käytän hyviä öljyjä (kasvissyöjä 20v), juon runsaasti vettä jne. Atooppinen iho reagoi kuitenkin voimakkaasti ympäristöön ja myös stressiin. Talvella runsas vaatetus ja kuiva sisäilma lisäävät ihon kuivuutta ja kutinaa.

Kuivakka mummeli 53v.

Atopian kanssa olen pärjännyt omegakolmosilla niin että olin unohtanut koko atopian. Allergiatkin ( nuorena opiskelijana niitä putkahteli koko ajan lisää ja lisää: omena, kiwi, ananas, mansikat, kissat ja koirat, myöhemmin pöly). Aloitin reilu kuukausi sitten runsaamman kuntoilun ja samalla laihduttelemaan vaihdevuosien myötä ilmaantunutta viittä ylimääräistä kiloa pois: samalla atopia muistutti olemassaolostaan eikä talvi ja kuiva sisäilma auta asiassa.
Oletettavasti rasva-aineenvaihdunnassa on myös tapahtunut isoja muutoksia estrogeenin tuotannon piiputettua. Tasapainoilen tässä öljyjen ja rasvojen (omegakapselit, oliivi-, vehnänalkio ja camelinaöljyt, kookosrasva, avokado, pähkinät ja siemenet, välistä myös kananmunaa keltuaisineen) ja muuten terveellisen ruokavalion, sopivan liikunnan ja rentouden kanssa. Naamaan laitan kahta erilaista rasvaa päällekkäin (alle vitamiini- ja peptitipitoista ja päälle kosteuttavaa, lisäksi tehokas silmänympärysvoide, luonnollisesti hajustamaton), välillä pitää päivän mittaan lisätä, varsinkin silmien ja suun ympärille. Nyt myös kehoa ja varsinkin käsiä rasvailen.
Kiinnostavaa on, että atopia pysyi kurissa vähemmän siistillä ruokavaliolla (huomattavasti enemmän hiilihydraatteja, sokeria, paljon maitotuotteita, vähemmän kasviksia), vähemmällä liikunnalla ja isommalla työstressillä. Ilmeisesti tuo meille mummoikäisille suositeltu kuntosaliharjoittelu suhteessa raskailla paikoilla on sen verran stressaavaa, että tulehdus iskee päälle monella tapaa. Pidän välissä himmailuviikon ja yritän saada ihon, silmät (kuivuvat todella) ja hermot kondikseen.

Vierailija

Mulla kutisee jokainen paikka enkä tiedä mikä vois olla syynä. Mun kädet on aivan rikkinäiset ilman että ees raavin. Ja laitan usein voidetta käsiini. Auttaa hetken, mutta 10 tunnin kuluttua taas käden iho hajoaa. Päästä jalanpohjiin asti kutisee. Mikä neuvoksi?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat